Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

"Hardkor disko" w Heliosie 1 maja


Reż. Krzysztof Skonieczny, scen. Krzysztof Skonieczny, Robert Bolesto, wyst.: Marcin Kowalczyk, Janusz Chabior, Agnieszka Wosińska, produkcja Polska [2014], czas trwania: 85 min. Od lat 15.


Współczesna, pełna kontrastów metropolia. Nowobogaccy rodzice i ich pochłonięte hedonizmem, żyjące chwilą dzieci, a wokół nich rzeczywistość, w której wzbiera gniew i napięcie bliskie eksplozji. W takiej scenerii poznajemy Marcina, młodego chłopaka, który zaraz po przyjeździe do miasta spotyka trochę młodszą od siebie Olę. Zafascynowana nim dziewczyna zaprasza go do swojego świata, w którym królują mocne używki, niekończące się imprezy artystycznej bohemy i nielegalne wyścigi samochodów. Marcin przyjechał jednak z głęboko skrywaną tajemnicą i dokładnym planem zemsty, o którym ani dziewczyna, ani jej najbliżsi nie mają pojęcia...

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+

„Hardkor Disko” to debiut filmowy Krzysztofa Skoniecznego, reżysera i twórcy kultowych, wielokrotnie nagradzanych teledysków dla m.in. Brodki, Nosowskiej, Projektu Warszawiak, donGURALesko, czy hitu Jamala - „Defto.” W roli głównej Marcin Kowalczyk, jeden z najciekawszych polskich aktorów młodego pokolenia, uhonorowany Nagrodą Aktorską Festiwalu Filmowego w Gdyni i Nagrodą im. Zbyszka Cybulskiego.

Reżyser o filmie

„Hardkor” to określenie naszych czasów, które weszło do języka potocznego jako coś zaskakującego, brutalnego i bezwzględnego, a z drugiej strony atrakcyjnego i nęcącego niebezpieczeństwem. Zaś „disko” to coś z zeszłej epoki, to hasło pokolenia naszych rodziców, z którego bije specyficzna nostalgia. Marcin dowiaduje się pewnej bardzo ważnej informacji dotyczącej swojej przeszłości, kóra uświadamia mu jego prawdziwą tożsamość. Przyjeżdża do dużego miasta, żeby rozliczyć się z nową rzeczywistością i dokonać zemsty. Nieoczekiwanie spotyka Olę, która okazuje się być mu niezwykle bliska. Marcin wkracza w środowisko dziewczyny składające się z mocnych używek, imprez artystycznej bohemy i nielegalnych wyścigów samochodów. Pomimo wahań w końcu wypełnia plan. Nie potrafi jednak sprostać uczuciu, które – na przekór łączącym ich więzom - zrodziło się pomiędzy nim a dziewczyną. W tej historii jak ze współczesnej tragedii antycznej bogowie pozwolą na katharsis, ale happy endu nie będzie.

„Hardkor Disko” to historia o rozpaczliwym poszukiwaniu tożsamości, o winie, zemście i karze, a także niemożliwej do spełnienia miłości. Film jest próbą portretu współczesnego młodego pokolenia. Pomysł na ten film i ideę dotyczącą charakteru jego realizacji miałem w głowie od dłuższego czasu, zaś od momentu rozpoczęcia pisania scenariusza do zamknięcia prac postprodukcyjnych nad filmem minął nieco ponad rok. Kluczowym twórczym założeniem był szeroko pojęty radykalizm obejmujący konstrukcję, dramaturgię, narrację wizualną, production design, pracę kamery i wydarzenia, które zostały przedstawione w filmie. Zależało mi na tym, żeby forma opierała się na kontrastach estetycznych i stylistycznych – opowiadanie obrazem/dialog, dynamiczny montaż/długie ujęcia, estetyzacja/paradokumentalny brud, linearność/inwersja i innych. Zdjęcia odbyły się w Berlinie, Warszawie i na terenie Mazowsza – łącząc te miejsca chciałem pokazać uniwersalną, kosmopolityczną metropolię, którą może być każde większe miasto na świecie, i skontrastować ją ze strefą natury. Miałem na myśli symboliczne miejsce, którym może być każde miasto na świecie, a w którym jak w soczewce odbija się globalna rzeczywistość. Priorytetem w doborze lokacji był przede wszystkim autentyzm związanych z nimi zdarzeń, a co za tym idzie próba sportretowania faktycznego pokoleniowego tła, stąd uchwycone w filmie elementy o charakterze paradokumentalnym.

Krzysztof Skonieczny

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Aktor teatralny i filmowy, niezależny reżyser teatralny i filmowy, scenarzysta, twórca i producent teledysków, autor wideo projekcji, performer, założyciel i twórca konglomeratu artystycznego głębokiOFF, współtwórca Stowarzyszenia Twórców Sztuk Wszelkich im. Stanisława Ignacego Witkiewicza w Warszawie (wraz z m.in. Marcinem Cecko, Piotrem Głowackim, Romą Gąsiorowską, Janem Komasą i Dorotą Masłowską), zainteresowany interdyscyplinarnym podejściem do sztuki. Laureat wyróżnień w różnych dziedzinach. Pochodzi z Wrocławia, mieszka w Warszawie. Absolwent IX Liceum Ogólnokształcącego we Wrocławiu, studiował historię sztuki na Uniwersytecie Wrocławskim, ukończył z wyróżnieniem Wydział Aktorski Akademii Teatralnej w Warszawie. Współpracował z wieloma teatrami państwowymi i niezależnymi (TR Warszawa, Nowy Teatr w Warszawie) oraz wieloma reżyserami zarówno filmowymi (jedna z głównych ról w nominowanym do Oscara „W ciemności” Agnieszki Holland, „Tatarak” i „Wałęsa” Andrzeja Wajdy, „Yuma” Piotra Mularuka), jak i teatralnymi (Marcin Liber, Michał Zadara, Łukasz Kos, Marek Fiedor i inni). Twórca wielu nagradzanych teledysków m.in. Jamal: Defto, Brodka: Krzyżówka dnia, Projekt Warszawiak: Nie ma cwaniaka na Warszawiaka, Muzykoterapia: Komedia, Nosowska: Nomada, donGURALesko: Mogliśmy wszystko, Dr Misio: Dziewczyny, klipu Kazika do filmu „Yuma”, a także spotu wizerunkowego dla HBO, który znalazł się na finałowej liście PromaxBDA 2013 Europe Awards. Autor filmu dokumentalnego „gdzie jest Schulz” (poświęconego twórczości Bruno Schulza) oraz kilku spektakli teatralnych (m.in. „Jesteś bogiem. Paktofonika-bohaterowie czasów transformacji” na podstawie scenariusza Macieja Pisuka i „Na srebrnym globie” inspirowanego filmem Andrzeja Żuławskiego).

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

#WieszPierwszy

Najnowsze wiadomości

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Najczęściej czytane

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Polecamy