Zmniejszyła się liczba strajkujących nauczycieli

Zmniejszyła się liczba strajkujących nauczycieli
Najlepsze wiadomości video z Radomia znajdziesz na naszym kanale na YouTube - TUTAJ

We wtorek, 16 kwietnia od strajku odstąpiło Publiczne Przedszkole nr 6, wcześniej strajk przerwały także przedszkola nr: 25, 23, 2, 3 i 17 oraz Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 3..

W placówkach, które kontynuują strajk, dzisiejsze statystyki z godz. 14 wyglądają następująco:

Przedszkola:

Strajkuje – 75 proc. nauczycieli i 1 proc. pracowników administracji i obsługi.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+PHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+PHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+

Szkoły podstawowe:

Strajkuje – 65 proc. nauczycieli i 3 proc. pracowników administracji i obsługi.

Szkoły zawodowe:

Strajkuje – 67 proc. nauczycieli i 4 proc. pracowników administracji i obsługi.

Licea Ogólnokształcące i Zespoły Szkół:

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+

Strajkuje – 62 proc. nauczycieli i 9 proc. pracowników administracji i obsługi.

 

We wtorek w strajku w Radomiu uczestniczyło 1704 nauczycieli. Dla porównania, 8 kwietnia strajkowało 2363 nauczycieli.

Z informacji, które posiada zespół monitorujący wynika, że dzisiejsze egzaminy ósmoklasisty przebiegły bez zakłóceń. We wszystkich szkołach podstawowych dyrektorzy skompletowali składy szkolnych zespołów nadzorujących.

CZD/rc Fot. archiwum CoZaDzien.pl

Najświeższe wiadomości z Radomia i regionu znajdziesz na profilu CoZaDzien.pl na Facebooku - TUTAJ
Chcemy, żeby portal CoZaDzien.pl był miejscem wymiany opinii dla wszystkich mieszkańców Radomia i ziemi radomskiej.
Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji „Stop hejt”. Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
Anonim
lub
  • avatar
    ~Zaniepokojony rodzic 2019-04-18 13:34
    A co z realizacją programu?? Dzieci są już 2 tygodnie z materiałem w tyle. Kiedy to nadrobić? Czyzby mieli nasze dzieci w czarnej....?
    • 67%
    • |
    • oceń:
    • |
  • avatar
    ~Loyer 2019-04-17 23:20
    W szkołach, w których nie doszło do sklasyfikowania uczniów klas maturalnych nauczyciele powinni zostać zwolnieni dyscyplinarnie i pozbawienie prawa wykonywania zawodu nauczyciela. Oprócz tego rodzice powinni występować przeciwko strajkującym z powództwa cywilnego o odszkodowania za szkody uczynione ich dzieciom.
    • 75%
    • |
    • oceń:
    • |
  • avatar
    ~TOM 2019-04-17 08:19
    Wybaczcie rodzice!!! Przykro jest to czytać, nie dostrzegacie problemów z jakimi jest boryka się oświata, kuźnia, przyszłych pokoleń, w tym Waszych dzieci !!! Jest Wam to zupełnie obojętne, potraficie tylko negatywnie oceniać wpisując sie w przekazy medialne ugrupowania rządzącego, obiektywnie spójrzcie na patologie, począwszy od podstaw programowych, wyborów dyrektorów szkół, jakże waznych dodam, a także naboru nauczycieli, płaszczyzn destrukcji jest wiele, oświata powinna być doinwestowana, i pamietajcie że za chwilę przyjdą także po Was!
    • 69%
    • |
    • oceń:
    • |
    • avatar
      ~X 2019-04-17 08:27
      Dzień dobry. Dostrzegam te problemy. Ale co innego problemy a co innego cyniczne wykorzystywanie dzieci i młodzieży. Poza tym jak na razie tylko Ty nic nie napisałeś o pieniądzach na ostatnim miejscu.
      • 70%
      • |
      • oceń:
      • |
    • avatar
      ~Ojciec 2019-04-17 08:55
      Kolega nie dodał jeszcze udzielania korepetycji i zarabianie nieopodatkowanej kasy.
      • 76%
      • |
      • oceń:
      • |
    • avatar
      ~Tom 2019-04-17 08:59
      Pieniądze są ważne dla każdego, są nośnikiem komfortu, nauczyciele oprócz pasji, mają także rodziny, chcąc pracować wydajnie i z zaangażowaniem nieść kaganek oświaty, nie powinni szukać dodatkowych zajęć, typu niezliczona liczba godzin korepetycji, czy też innego typu "dorabiania" skoncentrować sie powinni na tejże własnie publicznej edukacji, nawet kosztem podniesienia pensum, jestem nauczycielem i chciałbym więcej pracować i zarabiać godnie, nie rozmieniając swojego potencjału, tylko ukierunkowując go własnie na dzieci i młodzież, którą Ty nazwałeś cynicznie wykorzystywaną. Wydaje mi sie i jest to moja subiektywna opinia, że własnie dotychczas oświata, kierowana przez Minister Edukacji, a co za tym także przez nauczycieli ten cynizm wzmaga. Musimy zadawać sobie sprawę, ze konieczne są zmiany systemowe, na wielu, jak wcześniej napisałem płaszczyznach.
      • 58%
      • |
      • oceń:
      • |
    • avatar
      ~Re ;Tom 2019-04-17 10:25
      Co oznacza użyty zwrot , pamiętajcie , że za chwile przyjdą także po Was !? Wyjaśnij nam proszę , co autor tego postu miał na myśli.
      • 89%
      • |
      • oceń:
      • |
    • avatar
      ~Tom 2019-04-17 10:33
      Żle wyedukowana młodzież stworzy Naszą przyszłość, moją i Twoją
      • 64%
      • |
      • oceń:
      • |
    • avatar
      ~norbik71 2019-04-17 10:34
      Panie Tom, piszesz pan górnolotnie o posłannictwie zawodu pedagoga, a jednocześnie popierasz pan strajk, albo nawet w nim uczestniczysz, który jest w jawnym konflikcie z etosem i posłannictwem tegoż zawodu. Utrudnianie egzaminów gimnazjalnych czy maturalnych to barbarzyństwo. Daliście się wciągnąć w brudną grę polityczną, żal mi was, straciliście resztkę estymy.
      • 82%
      • |
      • oceń:
      • |
    • avatar
      ~TOM 2019-04-17 10:55
      Uważam ze strajk jest krzykiem, wyrażającym destrukcję oświaty, zauważ że nauczyciele akces do rozmów na ten temat zgłaszali od dawna, nie obwiniam jedynie absolutnie tego rządu, problem jest skostniały, dziś jedynie na tyle, że dalej to już totalna nicość, to jest ostatni moment ażeby to zmienić, konieczne są zmiany systemowe, doinwestowanie oświaty, i nie jest to tylko kwestia apanaży nauczycieli, nie jestem uczestnikiem żadnej rozgrywki politycznej, dostrzegam codziennie nieszczęśliwe dzieci, bez pasji, zainteresowań, zniechęcone do czegokolwiek, mam moralne dylematy i widzę błędy także po swojej stronie, dlatego krzyczę w formie strajku pomocy!!! dzieciom, rodzicom a także mnie
      • 71%
      • |
      • oceń:
      • |
    • avatar
      ~Anonim 2019-04-17 12:03
      DO TOM POKAŻCIE SWOJE PITY ILE ZARABIACIE, I NIE MOWCIE ZE MALO BO TO JEST WŁAŚNIE NIEPRAWDA, A DODATKI DOSTAJECIE W ZIEMNIAKACH? ROZLICZAŁEM NAUCZYCIELI I WIEM ILE ZARABIAJA I NIE ZGADZAM SIE NA ICH POWYŻKI
      • 73%
      • |
      • oceń:
      • |
    • avatar
      ~Tom 2019-04-17 12:09
      Wiem, jestem stanie to zrozumieć, mając na uwadze Twój komentarz, Ty zgadzasz sie tylko na sugestie wice-premier "BO NAM SIE NALEŻAŁO" POZDRAWIAM I ŻYCZĘ SPOKOJNYCH ŚWIAT WIELKIEJNOCY
      • 50%
      • |
      • oceń:
      • |
    • avatar
      ~Anonim 2019-04-17 12:15
      JUŻ NIE POWIESZ PRAWDY JAK TO JEST Z TYM PITEM, BO WIESZ ŻE MOWIE PRAWDĘ, A NIE JESTEMA ANI ZA JEDNYMI ANI ZA DRUGIMI BO ZA ŻADNYCH RZĄDÓW NIE BYŁO DOBRZE, POWIEDZ TYLKO SKĄD NA PICIE Z CAŁEGO WASZEGO ETATU TYLE PIENIĘDZY, JAK TAK MAŁO ZARABIACIE
      • 67%
      • |
      • oceń:
      • |
    • avatar
      ~Rodzic 2019-04-17 15:24
      Tom zgadzam się z Tobą że problem w oświacie nie istniej od dziś , on istnieje od 89 roku , żadna opcja polityczna nie chciała się z tym zmierzyć , wszyscy odkładali to bo tak było wygodnie . Dokładano tylko pieniądze . Nauczyciele nie chcieli zrezygnować z przywilejów ,gdyż dla państwa była to wygoda i dodatkowe pieniądze . Zostaliście nadzwyczajną kastą ,(nie słyszeliście krzyku rozpaczy rodziców którzy wołali że nauka w polskich szkołach jest zła nie dostosowana , nie mieści się w żadnych normach a PRZEDEWSZYSTKIM jest przestarzała i archaiczna ,) na własne życzenie nie chcieliście słyszeć. Tak dzieci są zmęczone ale nie nauką a jej stylem . Nie ma w szkołach żadnych innowacyjnych form nauczania tylko stare schematy ,często jest tak że rodzice a później dzieci jota w jotę przerabiali te same zagadnienia, tematy . Nauczyciele nawet nie starali się cokolwiek zamieniać. Wy Pedagodzy byliście tak zadufani w swojej nieomylności DOSKONAŁOŚCI, że nawet nie próbowaliście cokolwiek zmieniać . Dlaczego nie strjkowaliście wtedy .? Odpowiedź jest prosta bo to nie było w waszym interesie , a dzieci się nie liczą . Liczymy się my i tylko my i nasze żądania . I jeszcze jedna sprawa korki w którym cywilizowanym kraju jest to co u nas , grube pieniądze z kieszeni rodziców idą na dokształcanie . I wtedy nauczyciele potrafią tłumaczyć , uczyć DLACZEGO?
      • 80%
      • |
      • oceń:
      • |
    • avatar
      ~HTP 2019-04-17 19:52
      TOM, dostałeś w styczniu 5% podwyzki, nastepne 10 masz obiecane to w sumie 15%, czy to mało? powiedz które grupy zawodowe będące na garnuszku samorządów mogą liczyć na takie podwyżki, zapytaj ile się zarabia w UM w Radomiu i czy tam w ogóle jest mowa o podwyżkach nawet symbolicznych tzw inflacyjnych, otóż nie ma. rozumiem, że chciałbyś zarabiac jak najwięcej ale są otaczające nas realia i pewnie zadjesz sobie sprawę, że akurat w Radomiu na twoje miejsce nawet bez podwyżki jest co najmniej 10 chętnych. może to i wyświechtana formułka ale zawsze możesz poszukać pracy w sferze produkcyjnej, może zapłacą więcej.
      • 57%
      • |
      • oceń:
      • |
  • avatar
    ~lolek 2019-04-17 15:37
    Słuuchajcie ja tam nie wiem ale szfagier uczy wych. fizycznego w podstawówce przy flaszce chwalił sie ile to mu wyszło za rok z dodatkami jak podzieliliśmy to przez godziny to wyszło mu ponad 100 zł za godzine......
    • 55%
    • |
    • oceń:
    • |
    • avatar
      ~gela 2019-04-17 18:13
      na przyszłość podpytaj tego od polskiego i tego od matematyki, próbka nie była zbyt reprezentatywna
      • 57%
      • |
      • oceń:
      • |
  • avatar
    ~Anonim 2019-04-17 13:46
    Czy nauczyciele odcięli się od systemu komunistycznego w Polsce?.Nie da się niestety być głowami w głębokiej komunie i żyć, czerpać z kapitalizmu.Dając poparcie Broniarzowi i jego pomagierom , zobaczyliśmy , jak głęboko rozprzestrzeniony jest w tym zawodzie socjalizm , tylko nie wiadomo z jaką twarzą.Może wyskoczą z tekstem o równych żołądkach .
    • 89%
    • |
    • oceń:
    • |
  • avatar
    ~Rodzic 2019-04-17 09:24
    Do Tom problemy w oświacie to wasz upór do przywilejów karta nauczyciela jesteście przyspawani do niej . To że 90 procent z was nie potrafi uczyć ,3/4 z was macie pracę po znajomościach . Więc o czym my mówimy . Jeżeli nauczyciele dzieci niepełnosprawnych piszą posty poniżające dzieci rodziców to co to jest jacy to są nauczyciele ,czy wogóle można ich nazwać nauczycielami . Nie rozumiem tego strajku . I nie popieram . Rodzic
    • 87%
    • |
    • oceń:
    • |
    • avatar
      ~Tom 2019-04-17 09:43
      Podzielam Twoje zdanie odnośnie karty nauczyciela, wymaga zapewne zmian, nie będę odnosił sie natomiast do wypowiedzi, których nie znam, jak mantrę powtarzam płaszczyzn zmian wiele i dlatego uważam ze także rodzice, dla których dzieci i ich edukacja powinna byc najwazniejsza, powinni brać udział w w reformowaniu oświaty, nie zapominając także o tym żeby brac czynny udział w życiu szkół, a nie tylko obwiniać nauczycieli.
      • 60%
      • |
      • oceń:
      • |
    • avatar
      ~Anonim 2019-04-17 10:20
      Czy nauczyciele biorą gdziekolwiek czynny udział w pracach rodziców ? Nie.To trochę przypomina uzurpatorstwo.
      • 80%
      • |
      • oceń:
      • |
    • avatar
      ~Tom 2019-04-17 10:31
      Szkoła to uczniowie,dyrektor, nauczyciele i rodzice, tylko taki zespół jest w stanie osiągać zamierzone cele,zarówno wychowawcze jak i dydaktyczne, fundamentem jest dom rodzinny, to tam uczeń czerpie wszelakie wzorce, nie zapominajmy o tym, wypowiadając się negatywnie o nauczycielach.
      • 56%
      • |
      • oceń:
      • |
    • avatar
      ~Rodzic 2019-04-17 11:06
      Karta nauczyciela to relikt komunizmu i gest Jaruzelskiego , gdybyście Państwo zaczeli od tego to poparcie dla was byłoby większe i rodzice by was rozumieli ,a tak walczycie wyłącznie o pieniądze nie dając nic w zamian.
      • 87%
      • |
      • oceń:
      • |
    • avatar
      ~Tom 2019-04-17 11:16
      Tendencyjność zmotywowana przekazem medialnym jest straszna, jestem uczestnikiem tego sporu i mam pełną świadomość niedoskonałości karty nauczyciela, tylko jeszcze raz powtarzam, przemyślanej reformy, rozłożonej na lata wymaga większość w oświacie, dodam jedynie, że nauczyciele także dostrzegają taką potrzebę
      • 75%
      • |
      • oceń:
      • |
    • avatar
      ~Rodzic 2019-04-17 11:50
      To nie jest tendencyjność to rzeczywistość . Powtarzam trzeba było zacząć od reformy oświaty ,tu zgadzamy się wszyscy należy jak najszybciej przeprowadzić i wtedy żądać podwyżek ,które w wielu przypadkach się należą.
      • 90%
      • |
      • oceń:
      • |
    • avatar
      ~Tom 2019-04-17 11:56
      Rzeczywistość jest taka ze nie potrafimy słuchać, bo naszą najgorszą cechą narodową, wynikającą z naszej skomplikowanej historii jest zaściankowa mentalność. I dlatego czasami Krzyk, w domyśle Strajk widziany jest tylko przez pryzmat kasy
      • 63%
      • |
      • oceń:
      • |
    • avatar
      ~Bento 2019-04-17 12:32
      Tom widać że inteligentna z Ciebie jednostka jednakże inni nauczyciele chcą tylko kasy i najlepiej jeszcze mniej obowiązków.
      • 80%
      • |
      • oceń:
      • |
  • avatar
    ~HTP 2019-04-16 19:23
    w innych dużych miastach może by to nie przeszło ale w Radomiu akurat na jedno miejsce w szkole czeka ok 10 chętnych więc z zastąpieniem starjkujących myslę, że nie byłoby problemu, kwestia dwóch dni i wszystkie szkoły miałyby obsady.
    • 83%
    • |
    • oceń:
    • |
    • avatar
      ~Anonim 2019-04-17 12:09
      TO PRAWDA JAK SIE KTOŚ DOSTANIE DO SZKOŁY TO JUŻ TEGO NIE PUŚCI, A DOSTAĆ SIĘ JEST CIĘŻKO CHYBA ŻE MA SIE DOBRE PLECY
      • 89%
      • |
      • oceń:
      • |
  • avatar
    ~Realista 2019-04-17 09:48
    Mnie martwi jedna rzecz. Nawet jeśli nauczyciele po strajku dostaliby podwyżkę, to czy poprawi się poziom wiedzy i umiejętności naszych dzieci? Czy nauczyciele będą bardziej zmotywowani do tego, aby w sposób bardziej skuteczny i ciekawy przekazywać wiedzę? ... Nie sądzę.... Podwyżki powinny iść w parze z jakością, a tu na to się nie zanosi. A po drugie, w przypadku podwyżek nie będzie już szansy w tym życiu otrzymać posady nauczyciela w Radomiu i okolicach, bo Ci co siedzą w szkołach (po znajomości) będą tam siedzieć aż do emerytury albo jeszcze dłużej.
    • 85%
    • |
    • oceń:
    • |
    • avatar
      ~Tom 2019-04-17 09:52
      Nie poprawi się, dopóki nie będą wdrożone zmiany dotyczące podstawy programowej, jakość, jak mowisz ma swoją cenę, ale niestety pewne elektoraty nie są w stanie tego dostrzec.
      • 50%
      • |
      • oceń:
      • |
  • avatar
    ~j_a 2019-04-17 09:30
    Boją się że nie dostaną kasy za dni w które strajkowali. I bardzo dobrze!!! a czy uważacie, że jesli przyznaja im podwyżki to jakośc edukacji się zmieni na lepsze? Za to, że nauczyciel dostanie podwyżkę będzie zadawał mniej pracy domowej albo zostanie do godz 20 w szkole, żeby z dziećmi odrobić całość pracy domowej? To tak jakby uwierzyć w to, że jeśli lekarze dostaną 20 tys wypłaty do reki i przestaną istnieć nowotwory. Powodzenia.
    • 75%
    • |
    • oceń:
    • |
    • avatar
      ~Tom 2019-04-17 09:37
      Wybacz, ale argumenty, które dostarczasz są wybiorcze i świadczą tylko o tym że masz problem ze zrozumieniem mojego postu, nie będę wnikał co jest tego przyczyną, aczkolwiek sugestie świadczą jednoznacznie. Pozdrawiam
      • 75%
      • |
      • oceń:
      • |
  • avatar
    ~ 2019-04-17 09:00
    Hejt Stop - ten komentarz został zablokowany.
    • 63%
    • |
    • oceń:
    • |
  • Pokaż więcej komentarzy
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=

#WieszPierwszy

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+

Polecamy