Zapomnij o jesiennej depresji


Przesilenie jesienne daje się nam we znaki, szczególnie gdy za oknem szaro, deszczowo i zimno. Włosy, paznokcie i skóra są w gorszej kondycji, a nastrój nie najlepszy. Jak poprawić samopoczucie i nie przytyć poprzez zajadanie złych nastrojów słodyczami?



  • Pamiętaj o kaloriach

Słaby nastrój nie zwalnia nas z obowiązku myślenia o swoim organizmie i sylwetce. Wieczorne podjadanie słodyczy, czy tłustych potraw, popijanych piwem przyniesie zadowolenie jedynie na kilka minut. A potem depresja może się pogłębić, gdy zobaczymy, że rośniemy w talii. Siedzenie przed telewizorem też nie jest najlepszym rozwiązaniem.

Najlepszym lekarstwem na smutek jest ruch. Warto wyjść na basen, do klubu fitness, czy choćby na szybki, godzinny spacer z psem. Aktywność fizyczna uprawiana regularnie wspomaga proces wydzielania endorfin i serotoniny- hormonów odpowiedzialnych za odczuwanie szczęścia. Wiadomo początki nie są łatwe, ale najważniejsze by się nie poddawać i mobilizować cała rodzinę do aktywności fizycznej! Mięśnie będą w dobrej kondycji, organizm wypoci toksyny, a dotleniony mózg będzie łatwiej pracował. Warto pamiętać, że osoby aktywne fizycznie lepiej znoszą choroby i mają silniejszą odporność!

Zamień chipsy i słone, tłuste przekąski na suszone morele, śliwki, czy migdały i żuj powoli! W chwilach słabości można pozwolić sobie na kostkę gorzkiej czekolady, o zawartości kakao od 70%. Pamiętamy również o piciu wody- to że za oknem zimno nie znaczy, że zapotrzebowanie naszego organizmu na wodę spadło! Dorosły człowiek powinien wypijać minimum 2 litry wody mineralnej dziennie. Odpowiednie nawodnienie organizmu pozwala kontrolować bóle głowy, nawilżenie skóry, oraz gwarantuje spokojny sen.

Jesienne spadki nastroju spowodowane są obniżoną ilością składników odżywczych w naszej codziennej diecie. Dlatego polecam naturalną suplementację niezbędnymi nienasyconymi kwasami Omega-3, bioaktywne kwasy powinny pochodzić z tłustych ryb, z obszarów mórz arktycznych, oraz muszą być tłoczone na zimno. Jeśli te podstawowe warunki nie są spełnione wówczas tracimy pieniądze. Warto pamiętać, aby na naszym talerzu gościły surowe, kolorowe warzywa, oraz kiszona kapusta.

Trener Wellness
Instruktor fitness
Ewa Wijatkowska
Kom: 793 650 490
Mail: odchudzanie-ok@wp.pl


.


Polecany artykuł

Taniec na rurze? Nie, to Pole Fitness! Z Natalią Mlekicką, Mistrzynią Polski w Fitness Gimnastycznym i jednocześnie instruktorką...

x