Poranna pobudka? A mnie się nie chce wstać...

Poranna pobudka? A mnie się nie chce wstać...
Najlepsze wiadomości video z Radomia znajdziesz na naszym kanale na YouTube - TUTAJ


Oto cztery etapy, dzięki którym zostaniesz rannym ptaszkiem. Stosuje je codziennie miliony osób. To naprawdę dobra rekomendacja. Nieważne, czy musisz wcześniej wstać do nowej pracy czy po prostu potrzebujesz w ciągu dnia więcej wolnego czasu. Pomożemy ci polubić wczesne pobudki.

Krok 1. Przygotuj się wieczorem

Przyzwyczajenie się do wczesnego wstawania może zająć od kilku dni do nawet kilku tygodni. Dlatego warto zadbać o to, by poranki w okresie przejściowym były jak najmniej stresujące. Zacznij od przygotowania ubrania, które zamierzasz założyć. Uprasuj je i pogrupuj wieczorem tak, by rano nie zastanawiać się nad wyborem koszuli i nie tracić czasu na doprowadzenie jej do porządku. Warto także przygotować sobie śniadanie do pracy i na noc zostawić je w lodówce.

Dodatkowo możesz przygotować listę rzeczy do wykonania przed wyjściem. Taki harmonogram pomoże efektywnie rozplanować cenny czas i oszczędzić nerwowej krzątaniny.

Krok 2. Wyznacz cele

Motywacja to klucz do sukcesu. Musisz wiedzieć, po co wstajesz tak rano i jakie masz z tego korzyści. Tylko w ten sposób przekonasz się, że warto zostać rannym ptaszkiem i wstaniesz od razu po wyłączeniu budzika.

Cel, który zmotywuje cię do wcześniejszej pobudki, zależy tylko od ciebie. I nie musi być wcale związany z pracą lub innymi obowiązkami. Może to być dodatkowy czas na ćwiczenia fizyczne lub filiżankę wyśmienitej kawy wypitej w spokoju, jeśli jesteś miłośnikiem czarnego naparu. Równie dobrze możesz wstać wcześniej, by przeczytać poranną prasę lub przejrzeć portale internetowe.

Krok 3. Zaplanuj czas snu

Nigdy nie zostaniesz rannym ptaszkiem, jeśli nocą nie będziesz się dobrze wysypiać. Poranne zmęczenie szybko odbierze ci chęć wcześniejszego wstawania. Dlatego wcześniejsza pobudka nie może skracać czasu twojego snu, a to oznacza, że musisz położyć się wcześniej i przede wszystkim zadbać o zdrowy sen.

Wyrobienie w sobie nawyku chodzenia spać i wstawania o tych samych porach korzystnie wpłynie na rytm snu. Dzięki temu lepiej wykorzystasz czas w łóżku.

Krok 4. Wyjdź na zewnątrz

Wstając o poranku, doświadcza się tego, o czym śpiochy mogą tylko pomarzyć. Rześkie, poranne powietrze doskonale pobudza. Warto przy sprzyjającej pogodzie przenieść się z poranną kawą na taras lub pójść na krótki spacer. Najprostszym sposobem jest jednak szeroko otwarte okno, przez które do pokoju wpadnie tajemniczy powiew poranka.

Dla wielu ludzi to właśnie poranne powietrze jest najlepszym powodem, dla którego warto obudzić się wcześniej. Spróbuj samemu je poczuć, by lepiej zacząć dzień.


Aleksandra Załęska, fit. pl/ fot. Wikipedia

Najświeższe wiadomości z Radomia i regionu znajdziesz na profilu CoZaDzien.pl na Facebooku - TUTAJ

Polecamy