Owoce w trosce o zdrowie mamy i dziecka

Owoce w trosce o zdrowie mamy i dziecka
Najlepsze wiadomości video z Radomia znajdziesz na naszym kanale na YouTube - TUTAJ


Owoce i warzywa w diecie kobiet spodziewających się dziecka zajmują najwyższą pozycję. Dzieje się tak dlatego, że surowe i nieprzetworzone zawierają największą dawkę cennych witamin i minerałów, tak ważnych dla zdrowia mamy i rozwoju dziecka.

Banan. Ze względu na dużą zawartość witaminy B6 i magnezu służy zarówno mamie, jak i dziecku. Zwłaszcza w pierwszych dwóch trymestrach, gdy kształtuje się układ nerwowy płodu, niezbędna jest solidna dawka magnezu. Kobiecie pomaga pozbyć się nadmiaru wody, łagodzi obrzęki i zapobiega skurczom łydek. Banany to także cenne źródło wapnia, żelaza, fosforu, witamin A, C, E oraz ważnego dla rozwoju malucha kwasu foliowego. Banan to przede wszystkim sycąca i pożywna przekąska, która z powodzeniem może zastąpić mamie niezdrowe słodkości.

Jabłko. O zaletach jabłka nie trzeba przekonywać chyba nikogo. Ten lekki i soczysty owoc to prawdziwa skarbnica pektyn, które poprzez usuwanie toksyn, pomagają oczyścić układ pokarmowy i jelita. Soki zawarte z w miąższu jabłka poprawiają trawienie, regulują zaparcia, które zwłaszcza w trzecim trymestrze mogą dokuczać przyszłej mamie. niskokaloryczne, ale jednocześnie sycące i uzupełniają zapotrzebowanie na witaminę C, której najwięcej znajdziemy tuż pod skórką.

Kiwi. Ten zielony, egzotyczny owoc pokrywa dzienną dawkę zapotrzebowania na witaminę C, a ponadto uzupełnia niedobory witaminy E, potasu oraz kwasu foliowego. Kiwi przyczynia się do obniżenia złego cholesterolu, przeciwdziała zaparciom, wspomaga leczenie infekcji oraz łagodzi obrzęki.

Maliny. Zaletą maliny (dzięki zawartości kwasu askorbinowego i salicylowego) jest jej działanie antyseptyczne i przeciwzapalne - działa jak naturalny antybiotyk. Napar z owocu maliny z dodatkiem soku malinowego to doskonały środek wspomagający leczenie przeziębienia. Pestki malin działają oczyszczająco na układ pokarmowy. Stanowią bogate źródło witaminy C, kwasu foliowego, potasu oraz cynku.

Figi. Suszone figi zawierają tyle samo wapnia, ile szklanka mleka. Oprócz wapnia istotnym składnikiem budulcowym jest fosfor, stanowiący przeciwwagę dla wapnia i umożliwiający jego odpowiednie wchłanianie. Figi, dzięki zawartości błonnika, poprawiają także perystaltykę jelit, zapobiegając zaparciom.

Żurawina. Owoce żurawinyzarówno świeże, jak i suszone - zawierają witaminę C i witaminy z grupy B. Pomagają kobietom w ciąży walczyć z infekcjami dróg moczowych. Żurawina oczyszcza i hamuje osadzanie się bakterii E. coli na ściankach dróg moczowych. Owoce żurawiny to także skuteczne antidotum na wrażliwe i krwawiące dziąsła kobiety w ciąży.

Orzechy włoskie. Ze względu na obecność kwasów tłuszczowych omega-3 stanowią dobrą alternatywę dla ryb, które nie każda przyszła mama lubi. Kwasy te pomagają w rozwoju i prawidłowym funkcjonowaniu układu nerwowego dziecka, a ponadto zaopatrują organizm mamy w dodatkową dawkę fosforu, żelaza, wapnia, potasu, magnezu, cynku oraz witaminy E i B6.


Marta Kania-Jurczak fit.pl, fot. Wikipedia

Najświeższe wiadomości z Radomia i regionu znajdziesz na profilu CoZaDzien.pl na Facebooku - TUTAJ

#WieszPierwszy

Najczęściej czytane

Polecamy