Fitnessowy savoir vivre

Fitnessowy savoir vivre
Najlepsze wiadomości video z Radomia znajdziesz na naszym kanale na YouTube - TUTAJ

1. Bądź punktualna
Nic tak nie irytuje pozostałych osób, niż spóźnienie jednej uczestniczki. Spóźnienie na zajęcia, szczególnie typu joga czy pilates, rozbija cały rytm i koncentrację grupy. Spóźnienie na zajęcia aerobowe może być mocno ryzykowne – ominiesz rozgrzewkę i rozciąganie, a zarazem zwiększysz ryzyko kontuzji. Przychodź na zajęcia minimum 15 minut wcześniej, aby przebrać się i przygotować do ćwiczeń. Ma to szczególne znaczenie zwłaszcza, gdy zwykle „wpadasz” na zajęcia, cudem oderwana od swojego życia – jeżeli pędem karmiłaś dziecko (żeby zdążyć przed wyjściem), trąbiłaś na wszystkich powolnych kierowców (żeby się nie spóźnić), a potem wpadłaś na salę jak huragan spóźniona 10 minut – to nie dość, że tym samym przeszkadzasz innym, to jeszcze trudno ci będzie od razu przestawić się na ćwiczenia (zwłaszcza jeżeli są to zajęcia jogi, streachingu, czy pilatesu!)

2. Dobierz strój do ćwiczeń
Nie chodzi o to, abyś wydała majątek w sklepie z odzieżą sportową, ale o to by twój strój był czysty, schludny, dopasowany do ciebie i twojej figury. Nie zakładaj czegoś, w czym nie czujesz się dobrze, ale też unikaj ubrań, które przy dużej ilości ruchów odsłonią więcej niż to konieczne. Sprawdź czy strój nie ma dziur, czy przy skłonie koszulka nie spada ci na głowę odsłaniając brzuch i stanik, czy majtki nie wychodzą ci ze spodenek czy spodni podczas kucania. Dziurawe skarpetki, plama na koszulce, czy rozerwany bok spodni nie tylko stanowią nieestetyczny wygląd, ale także będą cię rozpraszały w czasie ćwiczeń. Uważaj też na wsuwki, spinki do włosów i inne dziwne zapięcia – sprawdź przed wyjściem na ćwiczenia czy nic ci się nie wpija w głowę gdy kładziesz się na macie, albo czy nie uwiera cię metka, itd. To drobiazgi, ale potrafią dekoncentrować.

3. Wyłącz telefon
To takie oczywiste, prawda? A ile razy słyszałaś już dzwoniący telefon w trakcie zajęć? To jeden z najbardziej irytujących dźwięków, świadczący o braku szacunku do pozostałych uczestniczek ćwiczeń. Wyłącz zatem dźwięk telefonu przed zajęciami, nawet jeżeli zostawiasz torebkę w szatni.

4. Przestrzegaj regulaminu klubu
Zadaj sobie tyle trudu aby przeczytać regulamin klubu fitness, a następnie stosować się do niego. Zwracaj także uwagę, gdy ktoś łamie regulamin. Nie chodzi tutaj o donosicielstwo, a o bezpieczeństwo i przestrzeganie przyjętych zasad. Kupując karnet w danym klubie fitness godzisz się na panujące tam reguły – bądź zatem konsekwentna i stosuj się do regulaminu.

5. Nie rozmawiaj w trakcie zajęć
To nie wf w podstawówce. Nawet jeżeli ty nie masz ochoty ćwiczyć, albo właśnie musisz „coś bardzo ważnego opowiedzieć” przyjaciółce z którą przyszłaś – powstrzymaj się. Większość kobiet przychodzi na zajęcia nie dlatego, że się nudzą, a dlatego – że coś chcą osiągnąć. Czasem jest to cel w postaci poprawy kondycji, czasem zrzucenie kilku kilogramów, czasem rozciągnięcie ciała. Są również takie panie, dla których wyjście na jogę jest jedyną rzeczą, którą robią tylko i wyłącznie dla siebie, a wyjście z domu pełnego dzieci, krzyku, hałasu i bałaganu – i tak graniczy z cudem. Nie utrudniaj im relaksu, pogadasz sobie z przyjaciółką na zajęciach.

6. Podziękuj instruktorowi
W niektórych klubach fitness jest taki zwyczaj, w innych nie zwraca się na to uwagi. Jeżeli jesteś zadowolona z zajęć, z pracy instruktora – podziękuj mu po zajęciach. Każdy lubi, gdy doceniamy jego pracę.

fit.pl

Najświeższe wiadomości z Radomia i regionu znajdziesz na profilu CoZaDzien.pl na Facebooku - TUTAJ

Polecamy