Bądź aktywna w ciąży! Warto!

Bądź aktywna w ciąży! Warto!
Najlepsze wiadomości video z Radomia znajdziesz na naszym kanale na YouTube - TUTAJ


Kobiety spodziewające się dziecka często rezygnują z aktywności fizycznej w obawie przed ewentualnymi komplikacjami. Z badań wynika jednak, że w przypadku ciąży niepowikłanej ruch i ćwiczenia nie mają wpływu na częstość poronień, porodów przedwczesnych i nieprawidłowy rozwój płodu. Aktywność w trakcie ciąży musi być jednak podejmowana po uzyskaniu zgody lekarza. Jeżeli nie ma przeciwwskazań, ćwiczenia fizyczne mają bardzo korzystny wpływ, ponieważ kobieta czuje się lepiej i w mniejszym stopniu doświadcza dolegliwości ciążowych.

Wysiłek fizyczny u ciężarnych zmniejsza dolegliwości bólowe ze strony kręgosłupa, zapobiega wzdęciom, zaparciom i obrzękom oraz ogranicza ryzyko cukrzycy ciążowej. Ponadto wzmacnia mięśnie i pomaga zachować prawidłową postawę, poprawia nastrój i zapewnia spokojniejszy sen.

Do aktywności, które są bezpieczne i korzystne w trakcie ciąży, należą: szybki marsz, pływanie, spokojna jazda na rowerze, aerobik, pilates i joga. Panie, które przed ciążą trenowały bieganie, mogą kontynuować lekkie, nieforsowane treningi po konsultacji z lekarzem prowadzącym. Kobiety wcześniej nieaktywne powinny zacząć od spokojnych kilkuminutowych ćwiczeń raz dziennie i co tydzień zwiększać czas aktywności o 5 minut.

Aktywne kobiety ciężarne powinny zwrócić szczególną uwagę na dostarczenie odpowiedniej ilości kalorii z dietą oraz picie wystarczającej ilości wody.


AZ, fit.pl / fot. archiwum cozadzien.pl


AZ, fit.pl / fot. archiwum cozadzien.pl

Najświeższe wiadomości z Radomia i regionu znajdziesz na profilu CoZaDzien.pl na Facebooku - TUTAJ

Polecamy