Polska stereotypem stoi!

Polska stereotypem stoi!
Najlepsze wiadomości video z Radomia znajdziesz na naszym kanale na YouTube - TUTAJ

foto:Wikipedia
Do takich wniosków można dojść, czytając wyniki badania przeprowadzonego przez Fundację Best Place – Europejski Instytut Marketingu Miejsc. Ankieta poświęcona wizerunkowi i promocji Polski została przeprowadzona na przełomie listopada i grudnia 2011 roku.

Na pytanie, co kojarzy ci się z Polską, najczęściej eksperci wymieniali: Jana Pawła II, Europę Wschodnią, koniec komunizmu, rodzinę, wódkę, zakupy, piłkę nożną i zimno. ,,Patrząc na odpowiedzi łatwo można wywnioskować, że za granicą wciąż jesteśmy postrzegani jako konserwatywny kraj z tradycyjnymi wartościami "– komentuje prezes Best Place Adam Mikołajczyk.

Biorący udział w badaniu, eksperci wymienili cechy Polaków - pracowitość i przyjazność. Określali Polskę jako miejsce, w którym mieszkają mili i inteligentni ludzie.

Ponad połowa badanych, bo 57 proc.  za najsłynniejszego Polaka uznała Jana Pawła II. Dokładnie co drugi ekspert wskazał Fryderyka Chopina, a 42 proc. wymieniło Lecha Wałęsę.
W gronie znanych Polaków padły również nazwiska tenisistki Agnieszki Radwańskiej, Adama Małysza, Marie Curie, Mikołaja Kopernika oraz Romana Polańskiego.

Wśród najpopularniejszych miast wymieniono Warszawę  -wskazało na nią ponad 70 proc. badanych. Drugie miejsce w tej grupie zajmuje Kraków wymieniany więcej niż przez połowę 57 proc. ankietowanych. Poznań zajął trzecie miejsce wśród głosów ekspertów.

Gorzej wypadliśmy jeśli chodzi o marki i produkty, jakie są wytwarzane w naszym kraju. Jedynie co piąty pytany przez Best Place potrafił wymienić trzy marki z Polski. Pierwsze miejsce przypadło, i tu raczej nie ma zaskoczenia - wódka, za nia odpowiednio LOT, Star Petrol Station (pod tą marką Orlen prowadzi stacje benzynowe w Niemczech), tanie artykuły spożywcze, Wedel i PKP.

Źródło: Best Place

ŁG

Najświeższe wiadomości z Radomia i regionu znajdziesz na profilu CoZaDzien.pl na Facebooku - TUTAJ

Polecamy