baner

Pozytywnie o Euro 2012!


Mistrzostwa Euro 2012 Polska – Ukraina zbliżają się wielkimi krokami. Warto, aby Polska dobrze wykorzystała swoje pięć minut i dotarła do jak największej liczby osób w Europie. Pozytywne wykreowanie wizerunku naszego kraju za granicą powinno być priorytetem dla polskich organizatorów.


W polskich mediach dużo mówi się o przygotowaniach do przyszłorocznych Mistrzostw Europy w Piłce Nożne. Niestety komunikaty te zazwyczaj dotyczą opóźnień w budowie autostrad i dróg, nieprzygotowanej infrastrukturze oraz absurdalnych przepisach, które mogą przeszkodzić w realizacji niektórych założeń tej wielkiej sportowej imprezy. Małą popularnością cieszą się oficjalne filmy, promujące to wydarzenie. Niewielu z nas zdążyło zapoznać się już z wizerunkiem logo przyszłorocznych mistrzostw, a maskotki Slavek i Slavko zostały skrytykowane pod każdym możliwym względem.

Oficjalny film promujący Euro 2012; źródło Youtube

Niestety nasi rodacy nie potrafią dostrzec wielu pozytywnych aspektów, jakie daje nam organizacja Euro 2012. Jest to jedna z nielicznych szans, aby o Polsce w dobrym kontekście usłyszała cała Europa. Bowiem, jak wiadomo, sportowe imprezy, a szczególnie te, dotyczące piłki nożnej, cieszą się ogromną popularnością na naszym kontynencie.

Na szczęście im bliżej Euro 2012, tym więcej zaczyna się w tej sprawie zmieniać. Ostatnio pełną parą ruszyła kampania promująca polsko- ukraińskie mistrzostwa. Na spotkanie w tej sprawie udali się do Paryża  między innymi Lech Wałęsa oraz prezydenci czterech polskich miast, w których rozegrane zostaną mecze. Francuskim mediom oraz przedstawicielom branży turystycznej zostały zaprezentowane filmy promocyjne oraz relacja z przygotowań Polski do rozgrywek.

Warto zacząć mówić o Euro pozytywnie, jest to jedna z nielicznych szans jakie mamy, aby pokazać się od dobrej strony, bowiem organizacji kolejnej imprezy tego typu w Polsce mogą doczekać (lub nie) dopiero nasze wnuki.


Źródło: www.interia.pl; www.rmf24.pl

red.A.J.


Polecany artykuł

NIK o wypoczynku dzieci i młodzieży. Zagraniczne wyjazdy rekreacyjne – na które wybiera się co roku prawie 100 tys. dzieci i...

x