Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

Bulwary nad Mleczną. Droga donikąd?

Bulwary nad Mleczną. Droga donikąd?

Na ułożenie asfaltu na ponadkilometrowym odcinku przedłużenia ul. Odrzańskiej drogowcy mają czas do końca kwietnia. Problem polega jednak na tym, że tegoroczne prace na bulwarach nie zakładają dokończenia drogi rowerowej. Ścieżka urywa się nagle i prowadzi donikąd. "Debilizm" i "żenada" - komentują mieszkańcy.

Spółdzielnia Rzemieślnicza Budowlana - wykonawca bulwarów nad Mleczną - roboty po zimowej przerwie wznowiła kilka tygodni temu. Obecnie trwa układanie masy bitumicznej na bulwarze północno-zachodnim, który jest przedłużeniem ulicy Odrzańskiej. MZDiK zapowiada, że po zakończeniu prac, z dróg "będą mogli korzystać z nich spacerowicze, rowerzyści i miłośnicy jazdy na rolkach”.

Droga donikąd

- To kulminacyjny etap robót. Po ich zakończeniu trzeba będzie tylko uporządkować teren i urządzić zieleńce. Potem będą mogli korzystać z nich spacerowicze, rowerzyści i miłośnicy jazdy na rolkach. Przewidujemy, że wszystkie roboty zostaną sfinalizowane w najbliższych tygodniach – czytamy na stronie Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji.

Bractwo Rowerowe zwraca uwagę, że dokończenie zeszłorocznej inwestycji nie obejmuje kluczowego odcinka łączącego się z drogą dla rowerów wokół zalewu na Borkach. Zabrakło kilkuset metrów. Zauważa, że obecna droga dla rowerów, to droga donikąd. Dlaczego? Bo ni z tego, ni z owego urywa się. - Niestety jeszcze długo nie dojedziemy nią do drogi dla rowerów wzdłuż ul. Maratońskiej. Do szczęścia zabrakło niecałe 300 metrów – zaznacza Bractwo. „Debilizm”, „i tak się urwie w nicości?”, „Porządny rozpęd i zzziiiiiuuuu”, „żenada” - komentują mieszkańcy na facebookowym profilu stowarzyszenia. - Brak dodatkowych ścieżek, a na  bulwary można wejść tylko od ul Odrzańskiej. Ludzie zrobili sobie sami przejścia i rozwalają krawężniki – napisał do redakcji jeden z mieszkańców.

MZDiK wyjaśnia natomiast, że prace są wykonywane zgodnie z dokumentacją projektową (2010-2011) i na mocy prawomocnego pozwolenia na budowę oraz że „bulwar północno-zachodni zgodnie z projektem kończy się zawrotką, ponieważ ma obsługiwać teren przyszłego parku kulturowego”. Dodaje, że obecnie nie jest przewidywana budowa dalszego ciągu tego bulwaru w stronę Borek.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+

Budowa bulwarów nad Mleczną



"Trzeba tu jasno podkreślić, że droga dla rowerzystów oraz tor dla rolkarzy to jedynie część tego, co miasto zamierza wykonać po zachodniej stronie rzeki Mlecznej. W przyszłości w tym rejonie tworzony będzie także zapowiadany od dawna park kulturowy. Docelową koncepcję zagospodarowania terenu opracowuje Miejska Pracownia Urbanistyczna", czytamy dalej.

Czy zdążą?

Na poniedziałkowej sesji rady miejskiej (18 kwietnia) wiceprezydent Radomia ds. infrastruktury Konrad Frysztak zapowiedział, że wykonawca prace wzdłuż ulicy Odrzańskiej ma zakończyć do 30 kwietnia. Dodał, że w przypadku niewywiązania się z terminów, umowa zostanie zerwana. Drogowcy układanie masy rozpoczęli w ten czwartek (21 kwietnia). 

Wcześniej inne ekipy w rejonie ulicy Rawskiej wybudowały biegnący prostopadle do bulwaru rów, który będzie odsączał deszczówkę. 

W ramach projektu  od ubiegłego roku mieszkańcy mogą korzystać też z drugiego, mniejszego bulwaru południowo-wschodni po stronie Starego Miasta, łączący ulice Piotrówką i Jaworową.

Terminy przekładane kilka razy

Bulwary nad Mleczną miały być gotowe w czerwcu ubiegłego roku. Jednak termin ukończenia inwestycji był przekładany kilkukrotnie. Sprawę skomplikował spór z działkowcami o tereny przyległe do budowy. Dopiero późną jesienią prace nad bulwarami ruszyły ponownie. Później zostały wstrzymane ze względu na niesprzyjającą pogodę. Przypomnijmy, że prace jesienią trwały na ostatnim odcinku, który sąsiadował z ogródkami działkowymi.

Łączna długość bulwarów: północno-zachodniego i południowo-wschodniego ma wynieść 1614 m. Zgodnie z dokumentacją projektową jezdnie, ścieżki rowerowe i tor dla rolkarzy będą miały nawierzchnie asfaltową. Oba bulwary będą oświetlone lampami typu LED. Całkowity koszt inwestycji to ponad 3,5 mln zł.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Radom zieloną gąbką

Budowa bulwarów nad Mleczną wpisuje się w projekt "Life". Radom jest jednym z pierwszych miast w Polsce, który go realizuje. 

Jego celem jest adaptacja przestrzeni miejskiej do zmian klimatycznych. Dzięki wykorzystaniu deszczówki, nowej zieleni w mieście, pogłębieniu istniejących zbiorników wodnych czy powstaniu nowych, zmniejszy się ryzyko podtopień i poprawi jakość powietrza, a tym samym obniży ilość alergii. W jego ramach miasto Radom i Wodociągi Miejskie otrzymały ponad 12 mln dofinansowania z Komisji Europejskiej. Zaplanowane inwestycje mają być zrealizowane do końca 2020 roku. Więcej na ten temat pisaliśmy TUTAJ.



PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

#WieszPierwszy

Najnowsze wiadomości

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Najczęściej czytane

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Polecamy