Jak podkreślili inwestorzy jest to innowacyjna forma kameralnego centrum handlowego typu street mall, bardzo popularna w Stanach Zjednoczonych. Format, na którym opiera się „Vis a Vis” obejmuje nieduże, przyjazne centrum handlowe zlokalizowane przy głównych ulicach miasta, gdzie szybko i łatwo można zrobić codzienne zakupy. Jednokondygnacyjny obiekt, odpowiedni dobór najemców z codzienną ofertą zakupową oraz bezpośrednie wejście do lokali handlowych z parkingu i ulicy mają ułatwiać klientom „Vis a Vis” wygodne i szybkie załatwianie spraw codziennych, dzięki czemu mogą oni zaoszczędzić czas. Inwestorzy podkreślili, że ich przedsięwzięcie było przygotowywane głównie z myślą o mężczyznach, którzy jak powszechnie wiadomo czas poświęcony na codzienne zakupy ograniczają do minimum.
W nowym „Vis a Vis” dostępnych dla klientów jest około 20 sklepów i punktów usługowych m.in. takich marek jak: Tesco, Rossman, Empik, SMYK, Pepco, pralnia chemiczna, kiosk „Ruchu” i dwie placówki bankowe. Jak dowiedzieliśmy się od inwestorów około 8 lokali nie jest jeszcze wynajętych, niemniej jednak trwają rozmowy z przedstawicielami lokalnych firm. Dużą zaleta dla najemców powierzchni w obiektach typu street mall są koszty wspólne ograniczone do minimum. Niewykluczone, że w 'Vis a Vis” powstaną również obiekty gastronomiczne.
Inwestorzy nie ukrywali, że nazwa nowego centrum „Vis a Vis” wzięła się od bliskiego sąsiedztwa z Galerią Słoneczną. Niemniej jednak w przyszłym roku będzie realizowany projekt pod tą samą nazwą w Łodzi.
Obiekt zajmuje łączną powierzchnię najmu około 3 600 metrów kwadratowych. Do dyspozycji klientów zostało oddanych również około 100 miejsc parkingowych. Projekt architektoniczny został przygotowany przez Pitra Wypchło i Roberta Kornatka, a generalnym wykonawcą prac budowlanych była firma IDS-BUD Sp. z o.o. Głównym inwestorem jest Grupa Capital Park aktywnie działająca na polskim rynku nieruchomości od 2003 roku. Grupa jest jednym z największych deweloperów oraz liderem rynku high-street w Polsce. Posiada około 72 nieruchomości, zlokalizowane w 40 polskich miastach Polski, głównie w Warszawie.
W dniu otwarcia dla klientów „Vis a Vis” przewidziano wiele atrakcyjnych promocji m.in. możliwość wygrania telewizora LCD, co godzinę.