Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

Sporo zmian na ulicach Radomia

Sporo zmian na ulicach Radomia
MZDiK kontynuuje wprowadzanie strefy Tempo 30 w ścisłym centrum Radomia. Jeszcze w tym roku  zmiany w organizacji ruchu obejmą południową część Śródmieścia. - A to wszystko wyłącznie dla bezpieczeństwa – informuje MZDiK. 

Strefa Tempo 30 została wprowadzona w kwietniu ubiegłego roku, i zgodnie z zapowiedziami, jest wprowadzana etapami. Najpierw objęła ona drogi na obszarze ograniczonym ulicami Żeromskiego, Malczewskiego, Kelles-Krauza i Niedziałkowskiego (lecz bez nich). Po zakończeniu przebudowy ulicy Skłodowskiej-Curie do strefy został przyłączony obszar pomiędzy Niedziałkowskiego, Kelles-Krauza, 25 Czerwca i parkiem Kościuszki (wraz z pierwszą z tych dróg).  - Teraz przyszedł czas na uspokojenie ruchu na obszarze między Żeromskiego, Słowackiego, 25 Czerwca, Waryńskiego i Traugutta. Przetarg na wprowadzenie zaprojektowanych zmian już został ogłoszony. Realizację planujemy jeszcze w tym roku – informuje Dariusz Dębski, rzecznik MZDiK.

Dodatkowo MZDiK najwięcej zmian planuje na ulicy Sienkiewicza. Przejście dla pieszych między placem przed katedrą a parkiem Kościuszki zostanie wyniesione. Będzie ono podobne do tego, które zostało zbudowane przy ulicy Kilińskiego. Takie rozwiązanie ma podnieść bezpieczeństwo pieszych. Na skrzyżowaniu ulic Sienkiewicza i Piłsudskiego zacznie obowiązywać łamane pierwszeństwo - będą je mieli skręcający z Sienkiewicza w lewo w Piłsudskiego i w kierunku przeciwnym (zgodnie z trasą autobusów linii 1 i 15). - Część Piłsudskiego między Sądem Okręgowym i placem Konstytucji 3 Maja będzie drogą podporządkowaną i uzyska status strefy zamieszkania. Oznacza to, że piesi będą mieli tam prawo do korzystania z całej szerokości jezdni i pierwszeństwo przed pojazdami - dokładnie tak samo, jak obecnie na ulicy Prusa. Przy okazji chcemy wprowadzić u zbiegu Sienkiewicza i Piłsudskiego nowe oznakowanie poziome, żeby ograniczyć powtarzające się przypadki parkowania na skrzyżowaniu – dodaje Dariusz Dębski. 

Sporo nowości pojawi się również w okolicach skrzyżowania ulic Sienkiewicza i Moniuszki. Nastąpi tam zmiana lokalizacji przystanków autobusowych. Przystanek wyznaczony obecnie koło Urzędu Stanu Cywilnego przeniesiony zostanie przed skrzyżowanie, w okolice kiosku. Podobna zmiana czeka drugi przystanek - dla autobusów jadących w stronę ulicy 25 Czerwca.  Po zmianach będzie usytuowany przed skrzyżowaniem z Moniuszki, naprzeciwko budynku USC. MZDiK nie przewiduje budowy zatok, autobusy będą zatrzymywały się bezpośrednio na pasach ruchu.

To nie koniec zmian. Przy ul. Sienkiewicza, między ul. Mickiewicza a aleją biskupa Chrapka wyznaczone będą nowe miejsca parkingowe. A nieco dalej,  obok przystanku Sienkiewicza / Katedra - część szerokiego chodnika ma być przeznaczona na nowe przejazdy rowerowe. Ponadto w rejonie przystanku zostaną zbudowane z masy bitumicznej dwa progi wyspowe. Takie same progi pojawią się na ul. Mickiewicza obok parku Kościuszki. Przejście dla pieszych na ul. Mickiewicza, na wysokości placu za katedrą, też zostanie zbudowane z kostki i wyniesione.

Na wprowadzenie wszystkich zmian, w ramach rozszerzenia strefy Tempo 30 na południową cześć centrum Radomia MZDiK przeznaczy 300 tys. zł. Są to pieniądze zarezerwowane w budżecie miasta na usprawnienia w ruchu pieszych i rowerów.

Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji odpowiada także na zarzuty, że jedynie ogranicza prędkość w Śródmieściu, a wbrew wcześniejszym zapowiedziom, nie wprowadza tzw. strefy Tempo 70 na drogach w Radomiu, na których taka prędkość nie stwarzałaby zagrożenia.

„To oczywiście nieprawda, gdyż dopuszczalna szybkość jazdy do 70 km/h obowiązuje między innymi na odcinkach ulic Żółkiewskiego, Czarnieckiego, Mieszka I, NSZZ Solidarność albo obwodnicy południowej. W tego typu miejscach jest to bowiem bezpieczne ze względu na niewielką liczbę skrzyżowań i dość mały ruch pieszych. Wystarczy nie jeździć na pamięć, tylko patrzeć na znaki, żeby wiedzieć, gdzie można jeździć 30, 50, a gdzie 70 km/h” – możemy przeczytać w komunikacie MZDIK. 


PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

#WieszPierwszy

Najnowsze wiadomości

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Najczęściej czytane

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Polecamy