Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

Podpora wytrzymała. Budowa wiaduktu trwa.

Podpora wytrzymała. Budowa wiaduktu trwa.

Stary przejazd kolejowy na ulicy Młodzianowskiej, w miejscu którego powstaje węzeł drogowy wraz z wiaduktem nad torami, zamknięto na stałe dla ruchu kołowego w połowie marca. Od tamtej pory sporo w tej okolicy się zmieniło. Po obu stronach torowiska trwa budowa przyczółków, na których zostanie oparta płyta główna wiaduktu. Mostowcy wznoszą jednocześnie pale, które będą podtrzymywały części najazdowe wiaduktu. Pierwsza z takich podpór powstała blisko skrzyżowania Młodzianowskiej z Tartaczną. W środę, 15 kwietnia, została ona poddana kilkugodzinnym testom.

Mostowcy obciążyli podporę betonowymi płytami o masie 64 ton i za pomocą precyzyjnych urządzeń mierzyli stopień jej osiadania. Próby wypadły pozytywnie - pierwszy pal spełnia założone w projekcie technicznym normy nośności dla tej konstrukcji. W ten sam sposób zostaną jeszcze sprawdzone trzy kolejne podpory wiaduktu oraz dwie inne mniejsze, które będą podtrzymywały pochylnię dla pieszych.


Jak już informowaliśmy, nowy wiadukt na Młodzianowskiej umożliwi bezkolizyjne pokonanie linii kolejowej Warszawa - Kraków. Dotychczasowy przejazd kolejowy zostanie zlikwidowany, a w jego miejscu powstanie wiadukt o długości 190 metrów, szerokości 15 metrów i nośności 50 ton. Jezdnia na wiadukcie będzie miała 7 metrów szerokości. W związku z budową węzła zmieni się geometria istniejących w pobliżu ulic, powstaną nowe odcinki dróg, przebudujemy ponadto całą infrastrukturę techniczną w rejonie obiektu. Przy okazji wznoszenia wiaduktu zbudujemy około 380 metrów drogi po północno-zachodniej stronie linii kolejowej, czyli w kierunku ulicy Żakowickiej. W przyszłości droga ta zostanie włączona do trasy N-S i umożliwi połączenie z trzecim etapem obwodnicy południowej. Pod nowym wiaduktem w ciągu Młodzianowskiej powstanie natomiast rondo rozprowadzające ruch lokalny, w tym - do pobliskiej Strefy Łucznik. Rowerzystów zainteresują zapewne plany wyznaczenia ciągu pieszo-rowerowego, który w przyszłości połączy osiedla w południowej części miasta. Umożliwi on przejazd rowerem z Ustronia w kierunku zalewu na Borkach poprzez budowany właśnie węzeł na Młodzianowskiej oraz ulice Tartaczną, Sosnową i Suchą.

Za budowę nowego przedłużenia Młodzianowskiej wraz z wiaduktem nad linią kolejową numer 8 jest odpowiedzialne konsorcjum firm Budromost-Starachowice z Wąchocka i Mosty-Łódź z Łodzi. Wartość robót według umowy to 61 milionów 598 tysięcy 805 złotych. Inwestycja zakończy się jesienią 2016 roku.


PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

#WieszPierwszy

Najnowsze wiadomości

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Najczęściej czytane

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Polecamy