baner

Szybciej do stolicy


Do 2015 roku powinna zakończyć się długo wyczekiwana modernizacja trasy kolejowej Radom-Warszawa. Za trzy lata podróż pociągiem do stolicy ma trwać około 50 minut.


Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiła właśnie przetarg na zarządzanie i pełnienie nadzoru nad modernizacją linii nr 8, na odcinku Radom-Warszawa Okęcie.Do 15 marca mogą zgłaszać się firmy, które chciałyby zająć się koordynacją prac. Polegać ona będzie na pełnieniu funkcji inżyniera zgodnie z warunkami kontraktów, wykonywaniu nadzoru inwestorskiego nad robotami, przestrzeganiu realizacji umów zawartych na wykonanie prac modernizacyjnych, współpracy z dyrektorem projektu, kierownikami kontraktów i inwestorami, a także przygotowaniu rozliczenia inwestycji.

Zakres prac jest bardzo duży. Na odcinku między Warką a Radomiem powstanie drugi tor. Planowana jest budowa nowych przejazdów kolejowych, a w Warce także wiaduktu. Zmodernizowane zostaną również istniejące skrzyżowania wraz z rogatkami, urządzeniami sygnalizacyjnymi i znakami kolejowymi.

Dla zwiększenia bezpieczeństwa ruchu planowana jest likwidacja części istniejących przejazdów oraz budowa dróg równoległych.

Roboty powinny ruszyć w drugiej połowie tego roku i zakończyć się w pierwszym kwartale 2015. Wtedy na znacznym odcinku trasy między Warszawą Okęciem a Radomiem pociągi będą mogły osiągać prędkość do 160 kilometrów na godzinę. Dzięki temu podróż potrwa około 50-55 minut.

Przebudowa linii Radom-Warszawa ma kosztować blisko 2 miliardy złotych. O konieczności modernizacji tej trasy codziennie przekonuje się tysiące osób spędzających długie godziny w pociągu. – Wlecze się niesamowicie. W wielu miejscach musi zwalniać i rzadko przyjeżdża zgodnie z rozkładem – opowiada Jacek Wojas, radomianin, który od kilku lat pracuje w Warszawie i często musi korzystać z usług PKP.

Nasz rozmówca ma nadzieję, że tym razem władze kolejowe dotrzymają terminu zakończenia inwestycji. W przeszłości takich zapowiedzi było bowiem wiele. Jeszcze niedawno przedstawiciele PKP obiecywali, że trasa zostanie przebudowana do 2013 r. Pojawiały się nawet głosy o możliwym finiszu modernizacji w 2012 r., co miałoby ułatwić dojazd kibicom wybierającym się na mecze Mistrzostw Europy.

Jednak obecny harmonogram remontu linii Radom-Warszawa musi zostać dotrzymany. Dlaczego? Jeśli inwestycja nie zostanie ukończona do 2015 roku wtedy będziemy musieli tłumaczyć się Komisji Europejskiej, która współfinansuje realizację projektu. Niewykluczone, że w takim przypadku Bruksela domagałaby się zwrotu pieniędzy.

com


Wasze komentarze liczba komentarzy: 3
Szybciej do stolicy
Wysłany 2012-03-04 13:50 pitagor napisał:
Nie stacji a przystanku i nie północ a: http://g.co/maps/ypbyw
Wysłany 2012-02-12 21:00 mati napisał:
Czy wiecie coś o planowanej budowie stacji Radom Północ??
Wysłany 2012-02-11 18:44 kiljhggytrd napisał:
Warto wiedziec, sprostowanie. ,,Ministerstwo transportu napisało ze roboty budowlane będą, obejmą lata 2013-2014. Odcinek Czachówek Południowy - Radom zostanie zrealizowany w części umożliwiającej bezpieczne prowadzenie ruchu kolejowego poprzez dobudowę drugiego toru na odcinku Warka - Radom, co umozliwi rozliczenie dostępnych na ten cel finansowych srodkow unijnych i krajowych z pominięciem ___budowy nowego mostu kolejowego na rzece Pilicy w miejscowości Grabów, który to obiekt ma zostać zmodernizowany w następnej pespektywie finansowej. _____ " Tak mówi oficjalne pismo Min. Transp, Budown i Gosp. Morksiej, Depart. Transp. Kolejow. podpisane przez Jakuba Kapturzaka, zastępca dyrektora. Pismo z dnia 13 Grudnia 2011.... Radomianie powinni walczyć o most, zostanie on pominięty. Dostałem to na papierze, czarno na białym. Artykuł ten nie do konca oddaje prawdę. Warto o tym wiedzieć!


Polecany artykuł

Bulwary nad Mleczną nadal nie gotowe. Jedna z najbardziej oczekiwanych inwestycji w Radomiu, czyli Bulwary nad Mleczną miały być...

x