Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

Szybciej do stolicy

Szybciej do stolicy

Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiła właśnie przetarg na zarządzanie i pełnienie nadzoru nad modernizacją linii nr 8, na odcinku Radom-Warszawa Okęcie.Do 15 marca mogą zgłaszać się firmy, które chciałyby zająć się koordynacją prac. Polegać ona będzie na pełnieniu funkcji inżyniera zgodnie z warunkami kontraktów, wykonywaniu nadzoru inwestorskiego nad robotami, przestrzeganiu realizacji umów zawartych na wykonanie prac modernizacyjnych, współpracy z dyrektorem projektu, kierownikami kontraktów i inwestorami, a także przygotowaniu rozliczenia inwestycji.

Zakres prac jest bardzo duży. Na odcinku między Warką a Radomiem powstanie drugi tor. Planowana jest budowa nowych przejazdów kolejowych, a w Warce także wiaduktu. Zmodernizowane zostaną również istniejące skrzyżowania wraz z rogatkami, urządzeniami sygnalizacyjnymi i znakami kolejowymi.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+

Dla zwiększenia bezpieczeństwa ruchu planowana jest likwidacja części istniejących przejazdów oraz budowa dróg równoległych.

Roboty powinny ruszyć w drugiej połowie tego roku i zakończyć się w pierwszym kwartale 2015. Wtedy na znacznym odcinku trasy między Warszawą Okęciem a Radomiem pociągi będą mogły osiągać prędkość do 160 kilometrów na godzinę. Dzięki temu podróż potrwa około 50-55 minut.

Przebudowa linii Radom-Warszawa ma kosztować blisko 2 miliardy złotych. O konieczności modernizacji tej trasy codziennie przekonuje się tysiące osób spędzających długie godziny w pociągu. – Wlecze się niesamowicie. W wielu miejscach musi zwalniać i rzadko przyjeżdża zgodnie z rozkładem – opowiada Jacek Wojas, radomianin, który od kilku lat pracuje w Warszawie i często musi korzystać z usług PKP.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Nasz rozmówca ma nadzieję, że tym razem władze kolejowe dotrzymają terminu zakończenia inwestycji. W przeszłości takich zapowiedzi było bowiem wiele. Jeszcze niedawno przedstawiciele PKP obiecywali, że trasa zostanie przebudowana do 2013 r. Pojawiały się nawet głosy o możliwym finiszu modernizacji w 2012 r., co miałoby ułatwić dojazd kibicom wybierającym się na mecze Mistrzostw Europy.

Jednak obecny harmonogram remontu linii Radom-Warszawa musi zostać dotrzymany. Dlaczego? Jeśli inwestycja nie zostanie ukończona do 2015 roku wtedy będziemy musieli tłumaczyć się Komisji Europejskiej, która współfinansuje realizację projektu. Niewykluczone, że w takim przypadku Bruksela domagałaby się zwrotu pieniędzy.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

#WieszPierwszy

Najnowsze wiadomości

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Najczęściej czytane

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Polecamy