Dworzec PKP (nowe zdjęcia)







Budowa dworca PKP
Budowa dworca PKP

Najpóźniej na wiosnę ma zakończyć się remont dworca PKP w Radomiu. Prace budowlane są już bardzo zaawansowane – odnawiana jest elewacja, a wewnątrz budynku trwa montaż niezbędnych instalacji.


Przetarg na przebudowę radomskiego dworca kolejowego wygrała spółka Mostostal z Białegostoku. Pieniądze na modernizację – 9,5 mln zł, pochodzą z funduszy PKP SA oraz budżetu państwa. Przebudowa ruszyła w czerwcu. Przez ponad pół roku podróżni zdążyli się już przyzwyczaić, że teren przydworcowy przypomina wielki plac budowy. Czy jednak remont skończy się na czas?

W biurze prasowym PKP SA zapewniają, że prace potrwają najpóźniej do pierwszego kwartału 2012 roku. Obecnie w budynku montowana jest instalacja, a robotnicy kładą tynki. Na zewnątrz, oprócz odnawiania elewacji, wykonywana jest również instalacja kanalizacyjna. Kasy biletowe cały czas znajdują się w kontenerach ustawionych w miejscu postoju taksówek. Do dworca nie dojedziemy samochodem, na czas remontu zmieniła się również organizacja ruchu autobusów kursujących w tej okolicy.

W ramach renowacji radomskiego dworca kolejowego zostanie wymieniony dach, wszystkie drzwi i okna, posadzki, instalacje sanitarne, elektryczne i teletechniczne. Naprawiona będzie konstrukcja stropów i sufitów, a także fundamenty. Renowację przejdzie godło, herb i pamiątkowe tablice.

Wiadomo już, że po zakończeniu remontu do budynku będą prowadziły drzwi rozsuwane elektrycznie. W środku zmieni się lokalizacja toalet oraz przechowalni bagażu. Cały budynek będzie przystosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych – m.in. zostanie dla nich uruchomiona specjalna winda. Na pierwszym piętrze zaplanowano restaurację, sklepy, biura i pomieszczenia robocze. W całym budynki zostanie zainstalowany monitoring.

Dworzec ma być również wyposażony w nowy, bardziej czytelny i przyjazny system informacji wizualnej dla pasażerów.

Nad remontem czuwa konserwator zabytków.

Budynek radomskiego dworca PKP wybudowano według projektu Adolfa Schimmelpfenniga, polskiego architekta niemieckiego pochodzenia, autora m.in. dworca kolejowego w Łodzi Fabrycznej. Obiekt został wzniesiony około 1885 roku podczas budowy Iwanogorodzko-Dąbrowskiej Linii Kolejowej. Poddano go renowacji na początku lat 90. XX wieku.

Co ciekawe, w tej okolicy odnawiany jest nie tylko dworzec PKP. Swój wizerunek odświeżył również znajdujący się po sąsiedzku budynek Poczty Głównej, który od dawna straszył przechodniów oraz klientów. Odmalowano elewację, naprawiono tynki, wyremontowano również schody. Budynek poczty przy ul. Beliny-Prażmowskiego odnowiło konsorcjum firm Budopol i Dach-Bud.

.


Polecany artykuł

Bulwary nad Mleczną nadal nie gotowe. Jedna z najbardziej oczekiwanych inwestycji w Radomiu, czyli Bulwary nad Mleczną miały być...

x