baner

INTERWENCJE: Brak internetu w autobusie - można reklamować?


Coraz częściej przewoźnicy oferują bezpłatny dostęp do internetu w swoich busach i autokarach. Co jednak, jeśli internet nie działa on podczas podróży? Czy klient może złożyć reklamację z powodu niewypełnienia całej oferty?

- W tamtym tygodniu jechałam busem lubelskiego przewoźnika z Radomia do Krakowa. Wybrałam bus konkretnej firmy - Expressbus - głównie ze względu na to, że w jej ofercie istnieje informacja o bezpłatnym dostępie do internetu podczas podróży. Niestety, kiedy wyjechałam z Radomia, bezpowrotnie straciłam łączność WiFi aż do Krakowa. Wykonuję taką pracę, która wymaga ode mnie prawie stałego kontaktu z internetem. Sądziłam, że jeśli ten przewoźnik ma go w swojej ofercie, to nie będę miała problemów z internetem. Myliłam się - mówi radomianka, która pyta nas, czy to jest pogwałcenie praw konsumenta..

Zadzwoniliśmy do właścicieli Expressbusa, by wyjaśnili tę sprawę.
- Każdy bus do 50 osób jest wyposażony w router. Nasi kierowcy są zobligowani do tego, by włączać go przed wyjazdem w trasę. Nie wiem, dlatego w tamtym tygodniu internet nie działał. Nikt nie zgłaszał tego typu problemów. Być może dostawca internetu, który obsługuje nasze busy, miał jakieś awarie - komentuje Eliza Wójtowicz, współwłaścicielka Expressbusa.

Skontaktowaliśmy się z owym dostawcą internetu -do Telefonii Komórkowej Orange. Jak się okazało, w tamtym tygodniu nie było awarii na łączach.

- Brak połączenia z internetem może być spowodowany krótkotrwałymi problemami z zasięgiem. Jednak przewoźnik, w tym przypadku Expressbus, nie zgłosił żadnej reklamacji. My jako klienci Expressbusa nie możemy bezpośrednio złożyć reklamacji do Orange. Należy ją złożyć do przewoźnika - informuje konsultant dla klientów biznesowych Orange.

Co na to rzecznik konsumenta?
- W takich sytuacjach należy złożyć reklamację. W ciągu dwóch tygodni przewoźnik powinien ustosunkować się do problemu braku internetu. Można też prosić o częściowy zwrot kosztów przejazdu ze względu na niewykonanie pełnej oferty, ale czy się go otrzyma, to już decyzja przewoźnika - informuje miejski rzecznik konsumentów Włodzimierz Zieleziński.

Mieliście tego typu problemy? Piszcie do nas. Komentujcie.

Karolina Sierka, k.sierka.cozadzien@op.pl


Wasze komentarze liczba komentarzy: 2
INTERWENCJE: Brak internetu w autobusie - można reklamować?
Wysłany 2012-08-28 01:55 Czytelnik napisał:
Kiedyś nie było internetu i było świetnie każdy było zadowolony z przejazdu. Teraz wszyscy się porobili nie wiadomo kim i oczekują internetu w autobusach. Wstyd mi za takich ludzi. Lepiej jak byście książki czytali w autobusach lub gazety przynajmniej mielibyście o czym pojęcie. Śmieszni się ludzie zrobili.
Wysłany 2012-08-24 21:56 sleo napisał:
Najbardziej podobała mi się fachowa opinia Pana Rzecznika - "można prosić o częściowy zwrot kosztów (...) ale czy się go otrzyma, to już decyzja przewoźnika". Może bardziej rzeczowo z powołaniem się na przepisy i wskazaniem, czy i jakie uprawnienia przysługują pasażerom? Czy, jeżeli składamy "reklamacje" z tytyłu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy - to mamy prosić przewoźnika, czy może mamy prawo żądać, aby Nasze uprawnienia były respektowane.


Polecany artykuł

Wypadek na Borkach (Aktualizacja) W sobotę, 14 listopada około godz. 23:30 doszło  do wypadku samochodowego na ul. Łukasika...

x