Dodatkowe przejście przez Młodzianowską?

Dodatkowe przejście przez Młodzianowską?
Najlepsze wiadomości video z Radomia znajdziesz na naszym kanale na YouTube - TUTAJ

[gallery id=1462]

Przypomnijmy, że przebudowa ulicy Młodzianowskiej na odcinku od skrzyżowania z ul. Księdza Sedlaka do skrzyżowania z ul. Gdyńską zakończyła się w maju 2011 roku. Po remoncie nowe metalowe bariery przy jezdni podzieliły Planty na dwie części. Jedno z przejść dla pieszych zostało usytuowane przy skrzyżowaniu ulic Młodzianowskiej i Sedlaka, kolejne - dopiero przy Młodzianowskiej i 1905 Roku. Ludzie mają problem z dostaniem się do szkół, kościoła i sklepów. 

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+PHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+PHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+

NIE MA PIENIĘDZY NA KŁADKĘ...

- Do przejść dla pieszych mamy teraz bardzo daleko. W tej dzielnicy mieszka wiele starszych osób. Żeby dojść do sklepu czy do kościoła, muszę okrążać całą ulicę. Przecież tu są jeszcze dwie szkoły: podstawówka i liceum! Tu powinna powstać kładka albo przejście dla pieszych ze światłami - na wysokości ul. Chałubińskiego i Blaszanej - mówią od lat mieszkańcy Plant i zauważają, że według Kodeksu drogowego "przechodzenie przez jezdnię poza przejściem dla pieszych jest dozwolone, gdy odległość od przejścia przekracza 100 metrów" i jednocześnie "Na obszarze zabudowanym, na drodze dwujezdniowej (...) pieszy przechodząc przez jezdnię jest obowiązany korzystać tylko z przejścia dla pieszych".
- Jak to jest ? - pytają. - Pomiędzy obecnymi przejściami jest grubo ponad 100 metrów. A innego przejścia na drodze dwujezdniowej nie ma.

Jeszcze w 2010 r. okoliczni mieszkańcy zebrali ponad 300 podpisów pod petycją do poseł Marzeny Wróbel. Ta zwróciła się do władz miasta. W piśmie z sierpnia 2010 roku ówczesny wiceprezydent Igor Marszałkiewicz odpowiedział jej, że według Miejskiej Pracowni Urbanistycznej "jedynym bezpiecznym rozwiązaniem jest budowa kładki". Jednak do dziś nie znalazły się na nią pieniądze.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+

... I NIE MA ZGODY NA PRZEJŚCIE

W styczniu tego roku Marzena Wróbel zainteresowała sprawą dodatkowego przejścia nowe władze miasta. Z odpowiedzi  wiceprezydenta Konrada Frysztaka wynika, że w najbliższych latach zmian na ul. Młodzianowskiej raczej nie będzie.

"...Po konsultacji z podległym mi Miejskim Zarządem Dróg i Komunikacji w Radomiu informuję, że propozycja wyznaczenia przejścia dla pieszych w tym miejscu podnoszona była w czasie, gdy kończono roboty drogowe związane z przebudową odcinka ulicy Młodzianowskiej od ul. ks. Sedlaka do ul. Gdyńskiej. Autor dokumentacji na przebudowę tego odcinka ulicy, po wnikliwej analizie nie wyraził wtedy zgody na wprowadzenie takiej zmiany, argumentując swoją decyzję względami bezpieczeństwa dla wszystkich uczestników ruchu drogowego oraz degradacją znaczenia przyszłej Obwodnicy Śródmiejskiej, której część stanowią ulice Mariacka i Młodzianowska - czytamy w odpowiedzi. - Zauważyć również należy, że na przedmiotowym odcinku ulicy wyznaczone są dla skręcających pojazdów dodatkowe pasy ruchu, następuje tam segregacja ruchu kołowego i wyznaczenie w tym miejscu przejścia dla pieszych spowoduje dodatkowe zmniejszenie percepcji kierowców".

RED, fot. archiwum cozadzien.pl

Najświeższe wiadomości z Radomia i regionu znajdziesz na profilu CoZaDzien.pl na Facebooku - TUTAJ
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=

#WieszPierwszy

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+

Polecamy