Najlepsze wiadomości video z Radomia znajdziesz na naszym kanale na YouTube - TUTAJ.
W oparciu o uzyskane pozwolenie na użytkowanie dla nowego odcinka S7, ruch przekierowany zostanie z istniejącej drogi nr 7 na 14-kilometrowy fragment drogi ekspresowej S7 wybudowany w nowym śladzie między miejscowością Krogulcza Sucha, a węzłem Szydłowiec Centrum. Jadąc od Warszawy, na nowy odcinek drogi ekspresowej S7 będzie można wjechać na rondzie w miejscowości Krogulcza.
W sumie kierowcy będą mieli do dyspozycji dwie jezdnie na 22-kilometrowym odcinku S7 Radom – granica województwa. Pierwszy dwujezdniowy fragment drogi ekspresowej S7 o długości około 4,5 km od węzła Szydłowiec Południe do granicy województw mazowieckiego i świętokrzyskiego wybudowany w ramach inwestycji został udostępniony kierowcom już w maju. Od kwietnia kierowcy mieli do dyspozycji jedną jezdnię drogi ekspresowej na fragmencie o długości ponad 3 km od węzła Szydłowiec Centrum do węzła Szydłowiec Południe. Od dzisiaj na tym odcinku udostępnione zostaną dwie jezdnie drogi ekspresowej S7 z ograniczeniami wynikającymi z konieczności realizacji robót związanych ze wzmocnieniami skarp wykopów i nasypów. Wjazd na drogę ekspresową S7 możliwy będzie poprzez węzły Szydłowiec Północ i Szydłowiec Południe.
Nowy odcinek drogi ekspresowej S7 o długości około 22 km komunikuje budowaną aktualnie obwodnicę Radomia z granicą województw mazowieckiego i świętokrzyskiego, co ma wpływ na skrócenie czasu podróżowania na trasie Warszawa – Kielce i na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego. Droga ma dwie jezdnie po dwa pasy ruchu o szerokości 3,5 m każdy oraz 2,5-metrowe pasy awaryjne. Wzdłuż trasy głównej wybudowane zostały drogi dojazdowe umożliwiające ruch lokalny. W ramach inwestycji wprowadzono rozwiązania minimalizujące jej wpływ na środowisko poprzez budowę ekranów akustycznych, systemu odwodnienia drogi, około trzydziestu przejść dla zwierząt, montaż wygrodzeń trasy, a także wykonanie nasadzeń zieleni. W ramach inwestycji wybudowano ponad dwadzieścia obiektów mostowych, w tym 14 wiaduktów, 4 mosty, 2 kładki dla pieszych. Przygotowano tereny pod 4 Miejsca Obsługi Podróżnych (po dwa w pobliżu miejscowości Orońsko i Wola Korzeniowa), których zadaniem będzie obsługa ruchu tranzytowego. Wartość robót to 682,2 mln złotych. Projekt był współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
Najświeższe wiadomości z Radomia i regionu znajdziesz na profilu CoZaDzien.pl na Facebooku - TUTAJ.