Zima odchudza


Zawsze możemy szukać wymówek - w lato jest za gorąco by ćwiczyć, w zimę też ciężko, bo trzeba przedrzeć się przez zaspy śnieżne, jesienią pada, a wiosną - już coś tam wymyślimy. Odchudzanie zimą też może stwarzać problemy - przyjrzyjmy się więc plusom i minusom mroźnej utracie wagi i pamiętajmy, że każdą przeszkodę można pokonać.


- zimą metabolizm spowalnia, co wynika z naszej natury i fizjologii. Łatwiej gromadzimy zapasy tkanki tłuszczowej. Rada: wyeliminujmy słodycze z diety, wprowadźmy kasze pełnoziarniste i trochę więcej pieczywa pełnoziarnistego,

- krótkie dni i długie wieczory nie sprzyjają regularnej aktywności, coraz ciężej jest nam zmobilizować się do ćwiczeń. Rada: warto wykupić karnet na zajęcia klubu fitness, siłowni czy na basen, zmobilizować bliską osobę, by wzmocnić motywację i pilnować się wzajemnie,Radzi Ewa Wijatkowska - trener wellness

- nie chce się nam pić wody, tak jak latem, zimą chętniej sięgamy po ciepłe napoje, i dobrze, ale pamiętajmy też o wodzie mineralnej. Rada: najlepiej by była to woda mineralna z dodatkiem ciepłej wody z imbirem, lub słaby napar zielonej herbaty, wodę mineralna może ogrzać dodając trochę wrzątku i soku z cytryny do smaku

- warzywa i owoce dostępne są cały rok - więc to też nie wymówka


+ Regularne ćwiczenia powodują podwyższoną produkcję endorfin - hormonów szczęścia. Poczucie zadowolenia wzrośnie jeszcze bardziej, gdy po 3 miesiącach ćwiczeń minimum 3 razy w tygodniu, zobaczysz pierwsze rezultaty i zyskasz kolejną motywację.

+ Zimą nie ma pokus w postać wakacyjnych grillów, popijania drinków, lodów i łubianek z truskawkami, które pochłanialiśmy bez opamiętani.

+ Niskie temperatury powodują szybsze spalanie nagromadzonej tkanki tłuszczowej, aby ogrzać organizm- więc łatwiej chudniemy.

+ Wakacyjne picie alkoholu spowolniło metabolizm, zaburzyło pracę ośrodka głodu - przez co nie kontrolowaliśmy apetytu, dołożyło znaczne ilości „pustych” kalorii. "Puste" nie oznacza, że są nieszkodliwe, puste oznacza, że nie niosą ze sobą nic wartościowego.

+ Zimą jest czas by przygotować organizm na kolejny letni sezon. Mamy czas by odpowiedzialnie zaplanować zdrowe odchudzania, bez potrzeby rzucania się na drakońskie diety, dzięki temu nasza skóra będzie wyglądała estetycznie, a my sami zachowamy zdrowie i energię. Warto ustalić indywidualny program redukcji wagi i kształtowania sylwetki, dostosowany do swoich potrzeb.

+ Zima to wizja Nowego Roku, a Nowy Rok to postanowienia, więc tym razem naprawdę dotrzymajmy sobie słowa i na stałe pozbądźmy się niechcianych kilogramów :)


ZAPRASZAM do ustalania ZIMOWYCH, indywidualnych planów odchudzających

Doradca odchudzania i odżywiania
Ewa Wijatkowska
Kom: 793-650-490
Mail: odchudzanie-ok@wp.pl

Inne artykuły tego autora:





.


Polecany artykuł

Kobiety wyszły na ulice Panie były ubrane w piękne białe żakiety, jeszcze piękniejsze białe spódnice, a efektu...

x