Stres(nie) dziwny stan.


Nogi jak z waty, przyspieszony puls, krótki oddech, zaciśnięte zęby, roztrzęsione dłonie a do tego jakby jeszcze było mało bliżej nie określony ból żołądka. Przypomina ci to coś… tak to stres!


Nie ma się co oszukiwać, stres był jest i będzie, coraz większy koniunkturalizm, chęć zysku, pęd za sławą, dobrami materialnymi to najwięcej kosztuje, ale nasze zdrowie, a co za tym idzie zwiększa możliwość występowania stresu. Najnowsze badania jasno pokazują, że najbardziej stresuje nas praca, kłopoty z szefem, niepewność finansowa i wizja utraty pracy. Po za tym stresują nas małe rzeczy to, że się spóźnimy na spotkanie, rozmowa z przełożonym, świadomość goniących nas terminów.

Jak sobie z tym wszystkim poradzić? Zmienić pracę? To logiczne wyjście z problemu, ale wcale nie gwarantuje sukcesu, bo z kąt możemy mieć pewność , że nowy szef, praca nie okaże się gorsza! I koło się zamyka, tak czy inaczej trzeba pamiętać, że wszystko rozgrywa się w naszym mózgu, wszystko zależy od naszej postrzegania, jeśli będziemy rozpoczynać dzień z nastawieniem ,,muszę znowu wstać rano i iść do pracy” na pewno nie przyniesie to zmiany na lepsze, zastąp je: ,,wstaje z wielką radością bo wiem, że praca umożliwia mi spełnienie moich marzeń” to zmieni percepcję zachodzące w mózgu, i jeszcze jedno, nie porównuj się do innych, czy to w pracy, czy życiu prywatny, bo zawsze będą lepsi lub gorsi od ciebie, a to spowoduje, że staniesz się próżny.

W opanowaniu stresu pomaga relaksacja, zatrzymaj się na chwilę, skup się na sobie, na chwili bieżącej, ciągłe myślenie o problemach ,o tym co było lub co będzie, potęguje tylko napięcie. Według specjalistów, najlepszą metodą jest niczym nieograniczony krzyk, lub głośne śpiewanie, oczywiście w biurze ta metoda odpada chyba, że chcesz żeby szef zwolnił cię stwierdzając, że oszalałeś. W pracy proponuje zamknięcie się w spokojnym miejscu, gdzie nikt nie będzie ci przeszkadzał, na 10 min. Zamknij oczy i po prostu się wycisz, gwarantuje ci, że po tym czasie wrócisz do zajęć z lepszym nastawieniem. Poza pracą wskazany jest ruch, sport ale pamiętaj, nie można wykonywać ćwiczeń siłowych, które powodują podniesienie kortyzolu, zalecał bym raczej bieg lub jogę.
 

Ł.G.


Polecany artykuł

Aquapark. Otwarcie lodowiska Miłośnicy białego szaleństwa lada chwila będą mogli korzystać z z lodowiska. Najlepsze...

x