Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

Opóźnienie przy remoncie lini Radom - Warszawa

Opóźnienie przy remoncie lini Radom - Warszawa


Kontrakt z Mott MacDonald na wykonanie projektu budowlanego i uzyskanie niezbędnych decyzji administracyjnych podpisano w lutym 2011 roku. Firma zobowiązała się w nim, że zrealizuje zadanie do końca 2012 r. Mimo iż umowę przedłużono o rok, tego terminu również wykonawca nie dotrzymał. W związku z tym PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podjęły decyzję o rozwiązaniu umowy. Wykonawca zrealizował dotychczas część zadania za łączną kwotę 9 mln zł z kontraktu opiewającego na około 16 mln zł. 

– Podstawowym warunkiem sprawnej realizacji projektów inwestycyjnych PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. jest terminowe i rzetelne wywiązywanie się wykonawców z umów, które z nami podpisują. Niestety nie zawsze potencjał firm, które składają najkorzystniejsze oferty w przetargach na to pozwala. W tym przypadku PLK nie mogła pozwolić, by mieszkańcy Radomia czekali na remont linii w nieskończoność – mówi Remigiusz Paszkiewicz, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+

ODCINEK DO WARKI NA LATA 2014-2020

Modernizacja niemal 100-kilometrowej linii od stacji Warszawa Okęcie do stacji Radom, została podzielona na dwa etapy. Pierwszy obejmował modernizację niemal połowy trasy, czyli odcinek z Warszawy Okęcie do Warki oraz stację Radom. W drugim etapie, rozpisanym na lata 2014-2020, planowano prace wraz dobudową drugiego toru na odcinku Warka – Radom.

Z powodu opóźnień wykonawcy w przygotowaniu projektu, pierwszy etap inwestycji ruszy na 27-kilometrowym odcinku Warszawa Okęcie – Czachówek oraz na stacji w Radomiu. Pozostała część trasy będzie modernizowana równolegle w ramach drugiego etapu projektu. Umożliwi to zakończenie wszystkich prac w kolejnej perspektywie finansowej.

NIEBAWEM PRACE NA STACJI RADOM

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Pierwsze prace modernizacyjne na linii nr 8 rozpoczną się w czerwcu tego roku na stacji Radom Wschodni od wymiany urządzeń sterowania ruchem kolejowym i telekomunikacji. Wkrótce rozpocznie się także kompleksowa przebudowa torów na odcinku Warszawa Okęcie – Czachówek oraz modernizacja stacji w Radomiu. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. już w czerwcu podpiszą umowy z wykonawcami prac budowlanych.

Przebudowę stacji w Radomiu wykona konsorcjum firm Pol-Aqua, Dragados, Vias y Construcciones i Electren. Inwestycja będzie kosztowała nieco ponad 99 mln zł, a jej zakończenie planowane jest latem 2015 r. Prace na linii między Warszawą Okęciem, a Czachówkiem wykona Trakcja PRKiI Spółka Akcyjna. Wartość kontraktu to 376 mln zł. Zgodnie z harmonogramem prace zakończą się w pierwszym kwartale 2016 r. 

Decyzja o rozwiązania umowy z wykonawcą projektu odcinka od stacji Czachówek do stacji Radom nie oznacza utraty unijnego dofinansowania na wykonanie prac budowlanych na tej trasie. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. mogą wykorzystać ją na inne projekty inwestycyjne. 

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

#WieszPierwszy

Najnowsze wiadomości

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Najczęściej czytane

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Polecamy