Blisko 25-kilometrowa obwodnica Radomia (w ciągu trasy S7) omijająca miasto po jego zachodniej stronie została otwarta 19 października. „Od tego dnia drastycznie zwiększyło się natężenie ruchu na ulicy Przytyckiej prowadzącej do centrum Radomia. Przez zwiększone natężenie ruchu tworzy się zator drogowy, które spowodowany jest skierowaniem podróżujących od strony Warszawy nowym odcinkiem drogi S7 i zamierzających wjechać do centrum Radomia aż do węzła drogowego nr 82” - czytamy w interpelacji złożonej przez posłankę Platformy Obywatelskiej Annę Białkowską.
Chodzi o znaki nad węzłami 81 i 82 na drodze od Warszawy do Radomia i zjazdy z obwodnicy. Te są mylące dla podróżnych. Analogicznie, pierwszy „Radom Michałów” prowadzi do centrum miasta. W drugim przypadku, oznakowanie „Radom Centrum” wyprowadza kierowców do skrzyżowania z drogami lokalnymi, przy których nie ma już wskazania na Radom. W tym przypadku, kierowcy wybierając błędnie, trafiają np. w okolice Cerekwi. Białkowska proponuje, by podróżnych jadących drogą ekspresową S7 do centrum Radomia z kierunku północnego do zjazdu nr 81 i wjazdu do centrum miasta poprowadzić przez ul. Warszawską. „Z przepisów wynika, iż wskazanie dłuższej drogi dojazdowej do centrum miasta może być uzasadnione jedynie warunkami ruchu i niekorzystnymi parametrami technicznymi drogi najkrótszej, a ulica Warszawska jest drogą dwujezdniową o dwóch pasach ruchu dla każdego kierunku. Może więc przejąć większą ilość pojazdów. Ulica Przytycka jest drogą jednojezdniową, posiadającą tylko jeden pas ruchu dla każdego kierunku i ilość poruszających się po niej samochodów jest maksymalna dla tej kategorii drogi” - proponuje posłanka w interpelacji. -„Umieszczenie przed zjazdem nr 81 odpowiedniego oznakowania dla kierujących poruszających się w kierunku Lublina (kierunek Rzeszów może być nieakceptowany dla zarządcy drogi ze względu na remont Alei Wojska Polskiego) sugerującego zjazd z drogi ekspresowej i przejazd ulicą Warszawską do ronda Narodowych Sił Zbrojnych i skręt w lewo w ulicę Żółkiewskiego”.
http://www.cozadzien.pl/zdjecia/oficjalne-otworzenie-zachodniej-obwodnicy-radomia/51177
Marek Chodkiewicz, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury wyjaśnia, że wspomniane oznakowanie zostało szczegółowo przeanalizowane pod kątem ich zasadności. „Zostało poddane szczegółowej analizie ruchowej pod kątem właściwego oznakowania kierunkowego na całej długości obwodnicy. W wyniku tej analizy opracowany zostanie zamienny projekt organizacji ruchu w zakresie oznakowania kierunkowego na całym odcinku obwodnicy Radomia, w kierunku do Radomia jak i Warszawa – Kraków, a także Lublin – Rzeszów" - czytamy w odpowiedzi na interpelację posłanki Białkowskiej.
Projekt dotyczący nowego oznakowania najpierw będzie opiniowany, potem zostaną zalecone prace.