Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

PPL ogłosi nowy przetarg na drogę startową. Na innych zasadach

PPL ogłosi nowy przetarg na drogę startową. Na innych zasadach

Pierwszy przetarg ogłoszony przez Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze”, został unieważniony 31 stycznia, ponieważ wartość jedynej oferty, która wpłynęła, wynosiła 288 mln zł, a PPL oszacował koszt inwestycji na ok. 88 mln zł i czas budowy – 52 tygodnie. „Z uwagi na jakość dokumentacji przejętej z miejskiej spółki, warunki pozostawiały wiele kwestii otwartych, w tym istotne kwestie ryzyk dla wykonawców. Jej wysokość (złożonej oferty – przyp. red.) w dużej mierze wiązała się z wzięciem pod uwagę wszystkich ryzyk po stronie wykonawcy, w szczególności dotyczących uwzględnienia maksymalnego zakresu robót sprowadzających się w praktyce do wybudowania nowej drogi startowej, a nie jej przedłużenia o 500 metrów, jak również kwestii uzyskania nowych pozwoleń” – wyjaśnia w komunikacie PPL.

Przystępując do prac nad ogłoszeniem kolejnego przetargu PPL rozważał jego dwa warianty. Jak tłumaczy PPL, „w wariancie pierwszym brano pod uwagę powtórzenie przetargu na dokładnie takich samych zasadach, w identycznym kształcie przyjmując, że tym razem wykonawcy będą bazowali na uzyskanych wcześniej odpowiedziach, w szczególności dotyczących projektu budowlanego, jednak przy jednoczesnym wydłużeniu czasu realizacji inwestycji z 52 do 64 tygodni. Wówczas otwarcie kopert nastąpiłoby 27.02.2019 roku”.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+

Po dokładniej analizie „opartej w dużej mierze na treści i charakterze zapytań, które wpłynęły w trakcie pierwszego przetargu”, a tych wpłynęło ok. 400, i odpowiedzi na nie, a także prowadzone równolegle prace dotyczące opracowania dokumentacji technicznej dotyczącej sieci uzbrojenia terenu, opracowania mapy do celów projektowych i opracowanie dokumentacji geotechnicznej i geologiczno-inżynierskiej, zdecydował się na drugą opcję.

Drugi wariant, zdaniem PPL uszczegóławia zakres prac i zwiększa ryzyko związane z procesem inwestycyjnym; czas na wykonanie robót został wydłużony do 64 tygodni. „Istotnym elementem doszczegółowienia dokumentacji przetargowej było doprecyzowanie Programu Funkcjonalno-Użytkowego, a także bardziej dogodne dla potencjalnych wykonawców rozłożenie ryzyk realizacyjnych. Oczywiście, uaktualniona dokumentacja przetargowa będzie zawierała wszelkie wyjaśnienia, jakie Zamawiający udzielił na pytania, które wpłynęły w pierwszym postępowaniu” - zapowiada PPL.

Niezależnie od tego, na którą opcję PPL by się zdecydował, zakończenie prac i uzyskanie pozwolenia na użytkowanie byłoby w tym samym terminie: sierpień 2020 roku. W opinii PPL to bezpieczny termin przy założeniu, że otwarcie lotniska zaplanowano w listopadzie 2020 roku. Zdaniem PPL, to właśnie druga opcja postępowania zwiększa prawdopodobieństwo pozytywnego zakończenia przetargu.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Nowy przetarg ma zostać ogłoszony w pierwszej połowie marca 2019 r., a podpisanie umowy z wykonawcą mogłoby nastąpić w drugiej połowie czerwca 2019 r.

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".

Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

#WieszPierwszy

Najnowsze wiadomości

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Najczęściej czytane

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Polecamy