Ponadgabarytowy transport pełen nieprawidłowości. Ogromne kary

Ponadgabarytowy transport pełen nieprawidłowości. Ogromne kary
Najlepsze wiadomości video z Radomia znajdziesz na naszym kanale na YouTube - TUTAJ

W nocy z niedzieli na poniedziałek (10-11 marca) na radomskich ulicach zostały przeprowadzone działania, których głównym celem było eliminowanie z ruchu przeładowanych samochodów ciężarowych.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+PHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+PHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+

Inspektorzy patrolujący oznakowanym radiowozem ulicę Czarnieckiego, czyli miejski odcinek krajowej „siódemki”, zatrzymali do kontroli dwa zespoły pojazdów, którymi polski przewoźnik wykonywał transport ponadgabarytowy żelbetowych elementów do budowy mostu. Kierowca tylko jednej z ciężarówek okazał zezwolenie kategorii VI. Pojazdy zostały skierowane na pobliski punkt kontrolny w celu sprawdzenia ich wymiarów, rzeczywistych mas oraz nacisków na osie. Oba zespoły pojazdów wraz z ładunkiem ważyły po około 58 ton i miały przeciążone podwójne osie napędowe. W takim przypadku transport mógł być wykonywany tylko na podstawie zezwolenia kategorii VII. Podczas analizy dowodu rejestracyjnego jednej z naczep inspektorzy stwierdzili, że ilość osi na niej nie odpowiada stanowi faktycznemu. Okazało się, że tablica rejestracyjna znajduje się na zupełnie innej naczepie niż powinna. Obie ciężarówki ponadgabarytowe odholowano na parking strzeżony do czasu okazania przez firmę transportową zezwolenia odpowiedniej kategorii na przewóz ładunku o takich wymiarach i masie. Wobec przewoźnika toczy się w sumie kilka postępowań administracyjnych na łączną kwotę 54 tysięcy złotych.

Chwilę później załoga patrolu ITD w nieoznakowanym radiowozie zatrzymała na ul. Wolanowskiej (fragment krajowej „dwunastki”) samochód ciężarowy z przyczepą, którym jeden z lokalnych przedsiębiorców przewoził cztery sztuki dużych szamb betonowych. W tym przypadku inspektorów również zainteresowała waga ładunku. Okazało się, że zespół pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 40 ton w rzeczywistości ważył z betonowymi zbiornikami aż 58,8 tony. Oprócz tego ciężarówka z przyczepą przekraczała dopuszczalną długość o blisko półtora metra. W tym przypadku kierowca nie okazał żadnego zezwolenia na przejazd pojazdu nienormatywnego. Ponadto przedstawił inspektorom zaświadczenie do wykonywania przewozu drogowego na potrzeby własne, którego przewóz nie spełniał wymogów. Analiza czasu pracy ujawniła też naruszenia na kwotę kilkuset złotych. Przeciwko kierowcy został skierowany wniosek o ukaranie do Sądu. Szofer otrzymał również zakaz dalszej jazdy do momentu usunięcia nadmiaru ładunku na inny pojazd. Natomiast wobec przedsiębiorcy toczą się postępowania administracyjne w sprawie nałożenia kar pieniężnych na łączną kwotę 27 tysięcy złotych.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+

Przeładowane ciężarówki przyczyniają się do znacznie szybszej degradacji nawierzchni dróg. Dlatego mazowieccy inspektorzy już zapowiadają kolejne akcje mające na celu eliminowanie z ruchu przeciążonych pojazdów na terenie całego województwa.

CZD/rc Fot. GITD

Najświeższe wiadomości z Radomia i regionu znajdziesz na profilu CoZaDzien.pl na Facebooku - TUTAJ
Anonim
lub
  • avatar
    ~Zez 2019-03-15 11:35
    PŁATNE ZEZWOLENIA na przewóz 60 ton - są czarodziejską bańką mydlaną - która unosi ciężkie tiry centymetr nad asfaltem niedopuszczając do zniszczenia drogi. Cuda cuda cuda. Natomiast przeładowany BUS ważący tylko 5 ton ale nie mający PŁATNEGO zezwolenia - drogi niszczy totalnie. Acha - 60 tonowe czołgi na lawetach też nie niszczą dróg, ponieważ są zwolnione z opłat. Wniosek; Najbardzej niszczy drogi nie ciężki ładunek lecz - brakujący dowód wpłaty.
    • oceń:
    • |
  • avatar
    ~sierranevada 2019-03-12 15:01
    Ci "mistrzowie" od Szamb to chyba mają wkalkulowane w biznesplan te bonusy od ITD, bo jak widac po autach sa stałymi "klientami" wagi na Wolanowskiej. Wystarczy po północy stanąć we Wsoli lub Jedlińsku i rybki same wpadają w sieci.
    • 100%
    • |
    • oceń:
    • |
    • avatar
      ~Mika 2019-03-12 16:11
      No dramat jak oni jezdza. Kiedys bedzie jakies nieszczescie przez nich. Dobrze ze itd sie wzielo za nich bo to czolgi a nie ciezarowki i niszcza drogi!!!
      • 67%
      • |
      • oceń:
      • |
    • avatar
      ~Anonim 2019-03-15 08:12
      Głowę ci niszczą kolega wyżej już wyjaśnił że na 7 osiach ma mniejszy nacisk na drogę niż zwykły tir na 5 osiach ale to jeszcze trzeba rozumieć co się czyta a nie w amoku być
      • oceń:
      • |
  • avatar
    ~Wacek 2019-03-14 16:42
    Jak by miał pozwolenie na gabaryt, trz kartka kupiona za odpowiednie piniondze to wtedy by juz nie dewastowal drogi wiekszym naciskiem osi, huehue kpina
    • 100%
    • |
    • oceń:
    • |
    • avatar
      ~Anonim 2019-03-14 23:28
      Matole płacisz właśnie za zniszczenia tej drogi po której właśnie jedziesz gabarytem
      • 100%
      • |
      • oceń:
      • |
  • avatar
    ~Tiitii 2019-03-14 20:54
    Co wy pieprzycie od rzeczy szambiarze wożą po cztery betony mają 58 dmc na siedmiu osiach czyli typowy zestaw skandynawski który ma mniejsze naciski na osie niż u nas tradycyjne piecio osiowe beznadzieja powinno być zamienione prawo a drogi u nas są wszystkie i tak do roboty nawet te świeżo oddane do użytku
    • 100%
    • |
    • oceń:
    • |
  • avatar
    ~satyryk:-) 2019-03-14 20:08
    Ale zuchy!
    • 100%
    • |
    • oceń:
    • |
  • avatar
    ~321 2019-03-12 09:26
    Nie ma już "miejskiego odcinka krajowej „siódemki”". "Dziennikarze" powinni chyba o tym wiedzieć.
    • 67%
    • |
    • oceń:
    • |
    • avatar
      ~Teodor 2019-03-12 10:30
      321 lepiej się dowiedz, a nie mądrzysz, Póki co stara "siódemka" jeszcze nie została przekształcona na drogę wojewódzką, czyli w papierach to nadal "krajówka". Mimo tego, że jest zachodnia S7. :)
      • 100%
      • |
      • oceń:
      • |
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=

#WieszPierwszy

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+

Polecamy