Podsumowanie pracy doradców emerytalnych w ZUS

Podsumowanie pracy doradców emerytalnych w ZUS
Najlepsze wiadomości video z Radomia znajdziesz na naszym kanale na YouTube - TUTAJ

Najlepsze wiadomości video z Radomia znajdziesz na naszym kanale na YouTube - TUTAJ.

Za nami wakacyjne miesiące, które zbiegły się w czasie z uruchomieniem nowej usługi Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. 3 lipca pracę rozpoczęło 595 doradców emerytalnych, których celem jest służyć pomocą i fachowym wsparciem przyszłym emerytom - w szczególności osobom, które rozważają skorzystanie z reformy obniżenia wieku emerytalnego. Przypomnijmy, że 1 października wiek ten wyniesie 60 lat dla kobiet i 65 lat dla mężczyzn, a ze zmian w samym IV kwartale 2017 r. może skorzystać ponad 330 tys. osób. - Statystyki dowodzą, że doradcy emerytalni trafili w oczekiwania naszych klientów. W całym kraju przez lipiec i sierpień zgłosiło się do nich przeszło 420 tys. klientów. Co ciekawe, najwięcej przyszłych emerytów korzystało z usługi w poniedziałki. Doradcy obsługiwali wtedy nawet 13 tys. osób dziennie. Klienci dobrze wykorzystali więc fakt, że właśnie w poniedziałki sale obsługi w ZUS pracują dłużej, tj. od 8 do 18, a w pozostałe dni robocze od godz. 8 do 15 - komentuje Piotr Olewiński, regionalny rzecznik prasowy ZUS. - W samym Radomiu, gdzie działa 3 doradców, obsłużono prawie 4 tys. klientów. Większość z nich skorzystało z kalkulatora emerytalnego, dzięki czemu ok. 1,8 tys. poznało symulację emerytury (wysokość świadczenia, gdyby przeszli na emeryturę w najbliższym czasie), a niemal tysiąc prognozę emerytury (wysokość świadczenia w zależności od podanego momentu planowanego przejścia na emeryturę).

Po skorzystaniu z pomocy doradcy emerytalnego ZUS prosił także o wypełnienie specjalnej ankiety, która oceniała pracę doradców. Wynika z niej, że prawie 97% spośród ponad 32 tys. ankietowanych pozytywnie oceniło pomoc doradców, a około 98% przyznało, że sposób przekazywania informacji był dla nich zrozumiały. Prawie połowa osób które wypełniły ankietę uznała, że odłoży na później podjęcie decyzji o przejściu na emeryturę lub nie jest jeszcze pewna czy już w tym roku skorzysta z tej możliwości.

Doradcy przybliżają przepisy emerytalne, wyjaśniają formalności, przypominają o kapitale początkowym i wyliczają symulację przyszłej emerytury. - Co ważne sama usługa doradcy nie ma na celu zachęcenie lub zniechęcenie do szybkiego przejścia na emeryturę. Przyczyną wprowadzenia doradców było umożliwienie naszym klientom podjęcia świadomej decyzji. To właśnie przyszły emeryt, w oparciu o miarodajne wyliczenia uzupełnione rzetelnymi informacjami, podejmuje decyzję o swojej przyszłości. Usługa doradcy emerytalnego wciąż działa, dlatego zapraszamy do ZUS wszystkich, którzy rozważają przejście na emeryturę. Warto skorzystać z tej fachowej pomocy - mówi rzecznik.

Obsłużenie reformy obniżenia powszechnego wieku emerytalnego jest dla ZUS dużym wyzwaniem. Przez ostatnie miesiące instytucja przygotowywała się jednak intensywnie do zadania, które czeka ją w IV kwartale. Z jednej strony są to działania w zakresie IT obejmujące zmianę algorytmów wyliczania świadczeń w Kompleksowym Systemie Informatycznym ZUS. Z drugiej strony Zakład przygotowywał się do wzmożonej obsługi klientów i zapewnienia im pełnej informacji dotyczącej indywidualnych uprawnień emerytalnych. Są to zarówno zmiany w organizacji pracy, ale także wytypowanie przyszłych świadczeniobiorców, przyjrzenie się przypadkom braku wyliczenia kapitału początkowego oraz zakrojona na szeroką skalę akcja informacyjna. Doradcy emerytalni są jednym z ważnych elementów przygotowań do wdrożenia reformy.

Najświeższe wiadomości z Radomia i regionu znajdziesz na profilu CoZaDzien.pl na Facebooku - TUTAJ.

Najświeższe wiadomości z Radomia i regionu znajdziesz na profilu CoZaDzien.pl na Facebooku - TUTAJ

Polecamy