Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

Pasażerom pozostaje jedynie cierpliwie czekać

Pasażerom pozostaje jedynie cierpliwie czekać

Obecnie trwają prace na na linii kolejowej pomiędzy Czachówkiem a Warką. Wykonawca demontuje stare tory, sieć trakcyjną i perony. - Równolegle prowadzone są prace przy budowie nowych fundamentów pod nową sieć trakcyjną oraz gromadzone są materiały do wykonania modernizacji – wyjaśnia Karol Jakubowski, rzecznik PKP PLK.

Przypomnijmy, inwestycja na odcinku Czechówek – Warka koncentruje się na przebudowie stacji Chynów i Warka, a także przystanków Sułkowice, Krężel, Michalczew i Gośniewice. W Chynowie i Warce docelowo wybudowane zostaną przejścia podziemne wyposażone w pochylnie. Zapewni to lepszy dostęp do pociągów osobom niepełnosprawnym. Na wszystkich peronach będą nowe wiaty, ławki, oświetlenie, nagłośnienie i tablice informacyjne.

Prace torowe pomiędzy Warką a Czachówkiem Południowym zakończą się w połowie 2020 roku. Koszt tej inwestycji to 216 mln zł, z czego 85 proc. wynosi dofinansowanie ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktury i Środowiska.

Prace na linii Radom – Warka od marca

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+

Trwają przygotowania do rozpoczęcia prac na odcinku Radom – Warka. - Kontynuowany jest proces pozyskiwania właściwych decyzji umożliwiających rozpoczęcie prac na odcinku Warka – Radom od marcowej korekty rozkładu jazdy – wyjaśnia rzecznik PKP PLK. W ramach inwestycji przebudowane zostaną tory i perony na stacjach oraz przystankach, a dobudowanie drugiego toru pozwoli na zwiększenie przepustowości całej trasy. Niestety remont oznacza dla podróżujących pociągami na tej trasie spore utrudnienia, bowiem robót nie da się przeprowadzić pod ruchem pociągów. W związku z tym PKP PLK będzie musiało wprowadzić komunikację zastępczą.

Ponadto w ramach inwestycji wybudowane zostaną trzy nowe przystanki, w tym dwa w Radomiu, tj. Radom Brzustówka (ul. Żółkiewskiego) i Radom Gołębiów (ul. Kozienicka).
Przewidywany termin zakończenia robót torowych między Warszawą a Radomiem to II kwartał 2021 r. - Po uzyskaniu wszystkich wymaganych zgód administracyjnych pociągi będą mogły jeździć z prędkością 160 km/h – dodaje Jakubowski.
Wartość modernizacji odcinka Warka – Radom to 429 mln zł, z czego dofinansowanie unijne wynosi 85 proc.

Kiedy radomianie doczekają się wyświetlaczy?

Temat wyświetlaczy na stacji PKP w Radomiu wraca jak bumerang. Przypomnijmy, w listopadzie 2015 roku zakończył się remont peronów i tunelu pod dworcem, ale od tamtej pory wyświetlaczy w Radomiu nie ma. Pasażerowie wciąż borykają się z problemem, na który peron się udać. Duża dezorientacja panuje w szczególności wtedy, kiedy dwa składy stoją przy jednej krawędzi peronu, ale jadą w dwóch różnych kierunkach. W tym momencie podróżni informacje o przyjeżdżających i odjeżdżających pociągach mogą uzyskać bądź w informacji, bądź na tablicach informacyjnych w poczekalni dworca.

http://www.cozadzien.pl/radom/wyswietlacze-na-dworcu-dopiero-za-trzy-lata/4409

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

- 21 stycznia PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na zabudowę Centralnego Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej na 133 stacjach i przystankach na liniach E20 i E30 – wyjaśnia Karol Jakubowski.

To już trzeci tego typu przetarg, pierwszy został ogłoszony w 2014 roku. Niestety w ogłoszonym przetargu nie uwzględniono Radomia. Rzecznik PKP PLK przyznaje, że PLK będą ogłaszały kolejne przetargi na zabudowę CSDIP wraz z rozbudową sieci światłowodów, ale terminów nie podaje. Zatem pasażerom pozostaje jedynie cierpliwie... czekać.

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".

Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

#WieszPierwszy

Najnowsze wiadomości

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Najczęściej czytane

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Polecamy