Narutowicza i Traugutta - trwają konsultacje

Narutowicza i Traugutta - trwają konsultacje
Najlepsze wiadomości video z Radomia znajdziesz na naszym kanale na YouTube - TUTAJ

[gallery id=1672]

Bractwo Rowerowe

- Nasze propozycje dotyczą głównie przejazdu na wprost w ciągu ulicy Moniuszki i dalej do Jaracza na Planty. Dotyczy to zarówno ruchu rowerowego jak i przejścia dla pieszych, które otworzyłoby ten ważny ciąg pieszy w skali śródmieścia - mówi Łukasz Zaborowski z Bractwa Rowerowego.

Członkowie stowarzyszenia chcą, żeby przystanek w stronę dworca kolejowego został przesunięty tuż za skrzyżowanie Traugutta, Mickiewicza, Waryńskiego, gdzie obecnie są miejsca parkingowe.  Dzięki temu bliżej do autobusu będą mieli mieszkańcy ul. Waryńskiego. Bractwo postuluje wyznaczenie przejścia dla pieszych na kierunku Planty - Śródmieście w zamian za likwidowane przejście. Proponuje stworzenie łagodnej pochylni zamiast schodów na całej szerokości na połączeniu chodnika biegnącego wzdłuż budynku Traugutta 31/33 oraz na skrzyżowaniu Narutowicza i Kościuszki.


Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego

- Pozostawienie przejścia dla pieszych jako takiego zaworu, który kieruje ruchem, segregacja ruchu, czyli ukierunkowanie ruchu z lewoskrętu jazda na wprost i jeden z najważniejszych połączenie Moniuszki z Narutowicza poprzez odpowiednią organizację ruchu - wymieniał swoje propozycje Bogumił Leśniewski z Partnerstwa dla Bezpieczeństwa Drogowego i dodał, że w wielu kwestiach zgadza się z Bractwem Rowerowym.

Partnerstwo zwraca uwagę na wydłużenie pasa do skrętu w lewo w ul. Kościuszki z 30 do 50 metrów do istniejącego przejścia dla pieszych i korektę geometrii wysepek na skrzyżowaniu Narutowicza i Traugutta. Zdaniem członków Partnerstwa likwidacja przejścia dla pieszych jest niepotrzebna, za to jest niezbędna korekta programu sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu Narutowicza i Kościuszki, która pozwoli wyeliminować zatory tworzące się na pasie ruchu do skrętu w lewo w ul. Kościuszki na tym skrzyżowaniu. (Wydłużenie czasu sygnału zielonego z 10 sekund do nawet 20 w tym kierunku kosztem skrócenia sygnałów zielonych z obecnie ponad 20 sekund do 12 na wlotach na wprost ul. Narutowicza i w lewo z ul. Kościuszki.) 
Wg Bogumiła Leśniewskiego przejazd rowerowy powinien być wzdłuż istniejącego przejścia dla pieszych, a ono z kolei jest umiejscowione zbyt blisko wyjazdu z ul. Traugutta.
 

- Dobrze, że takie konsultacje się odbywają, dobrze, że miasto pyta się mieszkańców o tak ważne sprawy. Zobaczymy jakie będzie podejście mieszkańców i jaki będzie odzew. Jeśli będzie dużo zaangażowanych, to coś można osiągnąć. Jeżeli kierowcy tylko będą oczekiwać, że ktoś za nich to zrobi, to niestety nie będzie tak dobrze jak mogło by być - mówi Leśniewski.

Miasto

- Merytoryczny poziom był bardzo wysoki - podsumował spotkanie 8 czerwca wiceprezydent Konrad Frysztak. - To, oraz liczone już w setkach ankiety dadzą nam dobry materiał do określenia czego tak naprawdę chcą mieszkańcy. Bo po to są konsultacje, żebyśmy wymieniali opinie na temat tych zmian, które przed nami i kształtowali te zmiany. Zachęcam mieszkańców, jest jeszcze kilka dni na wyrażenie swojej opinii. Do 12 czerwca czekamy na państwa opinie, na państwa uwagi. Wszystkie zostaną przeczytane, również przeze mnie - zapewniał wiceprezydent.

O zmianach proponowanych przez Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji pisaliśmy TUTAJ



apk/fot Szymon Wykrota

Najświeższe wiadomości z Radomia i regionu znajdziesz na profilu CoZaDzien.pl na Facebooku - TUTAJ

#WieszPierwszy

Polecamy