Można? Można. Cypel na ul. Okulickiego zniknął

Można? Można. Cypel na ul. Okulickiego zniknął
Najlepsze wiadomości video z Radomia znajdziesz na naszym kanale na YouTube - TUTAJ

Tekst, w którym informowaliśmy o utrudnieniach w ruchu drogowym związanych z zaskakującym rozwiązaniem architektonicznym, odbił się szerokim echem.

http://www.cozadzien.pl/radom/kierowcy-narzekaja-okulickiego-zwezona/43614

Szerokim na tyle, że inicjatorzy powstania ścieżki rowerowej postanowili zmienić plany. Przedziwny cypel, który utrudniał życie kierowcom, wieczorem zniknął. Krawężniki zostały usunięte, więc kiedy luka po wcięciu zostanie wypełniona, droga na tym fragmencie, będzie nieco szersza. - Dokonaliśmy korekty łuku dlatego, że był on trochę nieforemny. Powodało to problemy z wyjazdem autobusów z zatoczki i zmuszało kierowców do wjazdu na strefę wyłączoną z ruchu. Zauważyliśmy, że tak kwestia nie wyglądała najlepiej i irytowała kierowców, dlatego została ona poprawiona. Krawężniki zostały usunięte, a łuk będzie delikatniejszy - mówi Dawid Puton, rzecznik MZDiK.

Tak wyglądała droga przed przebudową.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+PHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+PHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+

źródło: google maps

Tak przed interwencją.

A tak wygląda po.

 

Przebudowa ul. Okulickiego nie spodobała się kierowcom. Cypel, który wieczorem został usunięty, utrudniał przejazd na i tak już wąskim fragmencie drogi. Być może dzięki temu przejazd będzie przebiegał sprawniej, choć z pewnością nie rozwiąże to wszystkich problemów.

- Oba pasy będą miały po 3,5 metra. Nie zwężamy pasa drogowego, będzie on dokładnie w takiej samej formie, jak jest teraz. Zatoczka autobusowa zostanie przesunięta o metr w kierunku drogi, więc tak naprawdę nie dojdzie tam do żadnych zwężeń, a jedynie do drobnego przesunięcia w prawoskręcie. Gdy zostaną wymalowane nowe pasy ruchu, organizacja ruchu będzie lekko zmieniona, ale nie wpłynie to na jakość jeżdżenia ul. Okulickiego w tym rejonie - opowiada Puton.

Bractwo Rowerowe uważa jednak, że konflikt pomiędzy kierowcami a rowerzystami, jest sztucznie rozdmuchiwany. Przynajmniej tak twierdzą przedstawiciele Bractwa, którzy skomentowali sprawę pod naszym postem na Facebooku.



Innego zdania są kierowcy, którzy zauważają, że przy inwestycji pominięto ich opinię. - Myślę, że wszystko jest robione dla rowerzystów. Dobro kierowcy w ogóle się nie liczy — mówi zapytany przez nas mężczyzna.

Problemy związane z inwestycją są naprawdę duże. Ścieżka rowerowa, która zaczyna się od bulwarów nad rzeką Mleczną i zostanie połączona z trasą dla jednośladów w Starym Ogrodzie, biegnie przed przystankiem. Oznacza to ni mniej, ni więcej, że oczekujący na autobus mieszkańcy, aby dostać się do pojazdu, będą musieli przejść bezpośrednio przez trasę rowerzystów. To samo tyczy się wysiadających z autobusu pasażerów. Z racji tego, że wysiadanie bezpośrednio na ścieżkę rowerową, jest niemożliwe, między nią a jezdnią, powstał niewielki fragment chodnika. Czy to wystarczy, by zapobiec niebezpiecznym sytuacjom z udziałem rowerzystów i podróżujących miejskimi autobusami?

Szymon Janczyk / fot. własne, google maps

Najświeższe wiadomości z Radomia i regionu znajdziesz na profilu CoZaDzien.pl na Facebooku - TUTAJ
Anonim
lub
  • avatar
    ~Anonim 2017-12-16 14:33
    Brawo cozadzień Można można .A swoją drogą zamiany bez uzgodnień pozwoleń
    • oceń:
    • |
  • avatar
    ~Kierowca 2017-12-14 12:22
    Ja sie pytam co z przepustem na ul.Owalnej do konca roku mial byc gotowy a przepustu jak nie było tak nie ma.Moze byście to sprawdzili i naglosnili sprawę
    • 50%
    • |
    • oceń:
    • |
    • avatar
      Szymon Janczyk 2017-12-14 12:45
      Sprawdzimy, dziękujemy za informacje.
      • 50%
      • |
      • oceń:
      • |
    • avatar
      ~gdf 2017-12-14 17:21
      Przecież już trwa budowa malkontencie: radom24.pl/artykul/czytaj/34696
      • 100%
      • |
      • oceń:
      • |
  • avatar
    ~Anonim 2017-12-14 13:29
    Brawo Co za dzień zmieniło plany budowy drogi!!! Nie prawda że pasy zostały zwężone, ten łuk miał za zadanie spowolnić trochę kierowców przed przejściem dla pieszych. Ewidentnie widać na zdjęciu że jest na jezdni część wyłączona z ruchu po której teraz jeżdżą samochody.
    • 50%
    • |
    • oceń:
    • |
    • avatar
      ~Anonim 2017-12-14 16:58
      Ta ulica jest tak zapchana, że nie trzeba niczego zwalniać. Tam już praktycznie jest tempo 30.
      • 100%
      • |
      • oceń:
      • |
  • avatar
    ~sdf 2017-12-14 16:48
    No ale patrząc na zdjęcia to wcześniej kierowcy mieli gorzej niż po tej interwencji, bo była tam wysepka, na którą nie można było i tak wjechać - trzeba było ją łukiem omijać. Po ostatnich zmianach miało być tak, że kierowcy jechali prostą linią, a to piesi i rowerzyści mieli gorzej bo nie mieli już na środku wysepki gdzie można było na chwilę się zatrzymać w trakcie przechodzenia przez jezdnię. No chyba, że po ostatniej zmianie powróci też jakaś, nawet węższa wysepka. Ogólnie to zdjęcie z pierwotnego artykułu zakłamuje trochę rzeczywistość bo sugeruje, że zatoczka dla autobusów jest pasem drogowym i nowy układ zwęża drogę zmuszając kierowców do ostrej zmiany toru jazdy.
    • 100%
    • |
    • oceń:
    • |
  • avatar
    ~Anonim 2017-12-14 13:50
    "Po tekście, który w środę, 13 grudnia, ukazał się na naszym portalu, cypel na ul. Okulickiego został usunięty." - sukces ma wielu ojców
    • 100%
    • |
    • oceń:
    • |
  • avatar
    ~L. 2017-12-14 13:42
    A tak narzekaliście na Czyża. Znaleźli się jeszcze lepsi od niego.
    • 100%
    • |
    • oceń:
    • |
  • avatar
    ~Anonim 2017-12-14 13:30
    Czy w naszym mieście ktoś wogóle nad czymś panuje? Czy są robione jakieś plany, symulacje przed rozpoczęciem inwestycji czy robót? A może to działa na zasadzie to pierwszy, kto głośniejszy, kto wcześniej wstał. A tu do wyborów jeszcze 10 miesięcy.
    • 100%
    • |
    • oceń:
    • |
  • avatar
    ~Ja 2017-12-14 13:19
    A ja bardzo proszę jako obywatel i mieszkaniec Radomia aby szanowni, ważni rowerzyści zaczęli płacić tak jak kierowcy na utrzymanie dróg, na ich naprawę, przebudowę i ewentualne zniszczenia na mieniu kierowców lub pieszych, jakich się dopuszczą w czasie korzystania z dróg publicznych. Nie może być tak, że dostają jedynie przywileje nie dając nic w zamian. Kierowcom odbiera się co tylko można a i tak żeby dalej jeździć muszą płacić OC, podatek drogowy w paliwie, mandaty i wiele innych danin. Rowerzyści nic a nic nie płacą i dostają wszystko na talerzu. Chcą być równymi uczestnikami ruchu? Chcą jeździć w pobliżu samochodów? Chcą korzystać ze wszystkich dróg? Niech uczciwie za to zapłacą i wtedy będzie przynajmniej sprawiedliwie ( bo dobrze nigdy nowe będzie).
    • 91%
    • |
    • oceń:
    • |
  • avatar
    ~Tomek Okulicki 2017-12-14 13:01
    Brawo dla redakcji!!!
    • 57%
    • |
    • oceń:
    • |
  • avatar
    ~observer 2017-12-14 12:35
    Konflikt na linii kierowcy - rowerzyści, to główne paliwo nie dziennikarzy, tylko organizacji rowerowych, które w ten sposób zdobywają sobie popularność wśród agresywnej gówniarzerii. Wystarczy poczytać wpisy na forach w tematach związanych z komunikacją w miastach i widać kto tu z kim walczy i podgrzewa konflikty.
    • 100%
    • |
    • oceń:
    • |
  • Pokaż więcej komentarzy
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=

#WieszPierwszy

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+

Polecamy