Do Warszawy pojedziemy szybciej

Do Warszawy pojedziemy szybciej
Najlepsze wiadomości video z Radomia znajdziesz na naszym kanale na YouTube - TUTAJ


Najlepsze wiadomości video z Radomia znajdziesz na naszym kanale na YouTube - TUTAJ.

- Cieszę się, że udaje się nam realizować złożone deklaracje, że Polska potrzebuje spójnego rusztu komunikacyjnego, który pozwoli bezpiecznie i komfortowo przemieszczać się w ruchu pasażerskim i towarowym na osi północ – południe. Droga ekspresowa S7 jest uzupełnieniem sieci w centralnej Polsce, dzięki której łączymy w sposób bardzo bezpieczny, komfortowy porty Trójmiasta, północną Polskę, Bałtyk z południem Europy – powiedział Minister Andrzej Adamczyk.

Wicewojewoda Artur Standowicz podkreślił, że na budowę trasy S7 szczególnie czekają mieszkańcy regionu radomskiego. - Wszyscy, którzy podróżują z południa do Warszawy i z Warszawy na południe doskonale wiedzą jak wygląda podróż starym odcinkiem siódemki, szczególnie w okolicy Wólki Kossowskiej, gdzie częste są światła, trasa się korkuje, a ruch jest spowolniony. Dzięki tej inwestycji, szczególnie wybudowaniu odcinka trasy S7 częściowo w nowym śladzie, podróż w kierunku południowym i z tego kierunku, stanie się komfortowa i bezpieczna dla wszystkich podróżujących. Po zakończeniu budowy tego odcinka droga ekspresowa S7 na terenie południowego Mazowsza będzie kompletna - powiedział wicewojewoda.

Budowa południowego wylotu trasy S7 Warszawa – Grójec została podzielona na trzy zadania:

  • Zadanie A dotyczy odcinka o długości ok. 6,64 km od węzła Lotnisko (bez węzła) do węzła Lesznowola (z węzłem):

Wykonawca Robót: Konsorcjum firm Rubau Polska Sp. z o. o, Construcciones Rubau S.A.,

Wartość kontraktu: 221,4 mln zł brutto,

Parametry techniczne: dwie jezdnie po 3 pasy ruchu,

Węzły drogowe: w. Zamienie; w. Lesznowola,

Obiekty inżynierskie: 8 wiaduktów, kładka pieszo-rowerowa.

  • Zadanie B dotyczy odcinka o długości ok. 14,8 km od węzła Lesznowola (bez węzła) do węzła Tarczyn Północ (z węzłem):

Wykonawca Robót: IDS-BUD S.A.,

Wartość kontraktu: 388,7 mln zł brutto,

Parametry techniczne: dwie jezdnie po 2 pasy ruchu,

Węzły drogowe: w. Antoninów; w. Złotokłos; w. Tarczyn Północ,

Obiekty inżynierskie: 13 wiaduktów, 3 mosty, kładka dla pieszych nad drogą ekspresową,

Remont istniejącej DK 7: ok. 17 km.

  • Zadanie C dotyczy odcinka o długości ok. 7,9 km od węzła Tarczyn Północ (bez węzła) do początku obwodnicy Grójca:

Wykonawca Robót: Mota-Engil Central Europe S.A.,

Wartość kontraktu: 203,4 mln zł brutto,

Parametry techniczne: dwie jezdnie po 2 pasy ruchu,

Węzły drogowe: w. Tarczyn Południe,
Obiekty inżynierskie: 10 wiaduktów, kładka dla pieszych nad drogą ekspresową.

Zadaniem wykonawców będzie wybudowanie dwujezdniowej trasy ekspresowej o łącznej długości ok. 29 km. Dostępność do drogi będzie możliwa poprzez węzły drogowe:

  • węzeł Zamienie;

  • węzeł Lesznowola;

  • węzeł Antoninów;

  • węzeł Złotokłos;

  • węzeł Tarczyn Północ;

  • węzeł Tarczyn Południe.

Wybudowane zostaną również urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Prace projektowe i roboty będą trwać 34 miesiące (z wyłączeniem miesięcy zimowych). 16 miesięcy przewidziano na projektowanie i uzyskanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej (decyzję ZRID wyda Wojewoda Mazowiecki). Realizacja robót ma zająć 18 miesięcy – od marca 2019 do marca 2021.

Najświeższe wiadomości z Radomia i regionu znajdziesz na profilu CoZaDzien.pl na Facebooku - TUTAJ.


Najświeższe wiadomości z Radomia i regionu znajdziesz na profilu CoZaDzien.pl na Facebooku - TUTAJ

Polecamy