Bankomaty znów atakują?

Bankomaty znów atakują?
Najlepsze wiadomości video z Radomia znajdziesz na naszym kanale na YouTube - TUTAJ

[gallery id=1763]


- Chciałem wypłacić pieniądze z bankomatu w Selgrosie. Podczas transakcji, po podaniu pinu i kwoty która chcę wypłacić bankomat się przeresetował. Nie zwrócił karty i nie wypłacił pieniędzy. Wiem, że jest w tym i moja wina, bo się spieszyłem i nie zwróciłem uwagi jak wygląda maszyna - mówi czytelnik. Zaniepokojony kamerką przy bankomacie przyklejoną na taśmę budowlaną, kablami wystającymi z tyłu urządzenia i ogólnym złym stanem maszyny zadzwonił na policję i do banku, który jest jej operatorem.
- Policjanci zareagowali bardzo szybko. Byli na, miejscu już po kilku minutach, ale nie zabezpieczyli urządzenia w żaden sposób, tłumacząc się brakiem procedur, które by na to pozwalały - mówi zdezorientowany czytelnik. W banku usłyszał, że instytucja nie jest w stanie sprawdzić co się dzieje z tym urządzeniem i ma zastrzec karę. Przyjdzie operator, wyjmie kartę i wówczas odda. 
- Z późniejszej korespondencji z bankiem dowiedziałem się, że urządzenie spełnia standardy - kwituje poszkodowany.

Policja - to nie nasz zakres

Justyna Leszczyńska z Komendy Miejskiej Policji poinformowała nas, że policjanci, którzy przyszli na miejsce zdarzenia sprawdzili bankomat oraz jego otoczenie i nie stwierdzili żadnych dziwnych urządzeń. Kamera w bankomacie co prawda była przymocowana taśmą, ale skierowana na twarz użytkownika, a nie na klawiaturę do podawania PINu. - Policjanci sprawdzili, czy mogło dojść do oszustwa i stwierdzili, że nie. Dlatego nie zabezpieczyli maszyny - mówi Leszczyńska i zaznacza, że rzeczywiście urządzenie lata świetności ma dawno za sobą, ale kontrolowanie tego nie należy do policji.

Korespondencja z bankiem
Poszkodowany czytelnik podjął z bankiem tego samego dnia korespondencję na facebooku. Wynika z niej, że zdaniem banku urządzenie spełnia standardy, "jest w pełni sprawne i bezpieczne, ale w trosce o jak najwyższy poziom obsługi naszych klientów rzeczywiście planujemy wymianę tego bankomatu." Co było przyczyną restartu urządzenia w trakcie transakcji bank sprawdza.

Bank

Zapytaliśmy wydział prasowy operatora bankomatu o tę sytuację. Roman Grzyb, ekspert z Departamentu Komunikacji Korporacyjnej PKO Bank Polski podziękował za informację dotyczącą funkcjonowania bankomatu w Radomiu przy ul. Stefana Czarneckiego 112 i zapewnił o przekazaniu jej do służb serwisowych, zajmujących się tym urządzeniem. 

- Maszyna została zainstalowana w roku 2000 i spełnia wymagania dotyczące bezpieczeństwa. Sukcesywnie wymieniamy wszystkie starsze maszyny na nowe. Ten proces obejmuje też Radom - informuje ekspert i potwierdza, że 13 sierpnia wystąpiły problemy w działaniu bankomatu, ale obecnie maszyna działa poprawnie.

- W tego typu sytuacjach zawsze prosimy klientów o zgłaszanie takich przypadków na numer telefonu znajdujący się na bankomacie. Proponujemy też złożenie reklamacji. Są one rozpatrywane indywidualnie, w możliwie najkrótszym czasie - zapewnia przedstawiciel banku.


Z konta czytelnika nie zniknęły w tajemniczy sposób pieniądze (przed czym ostrzegaliśmy TUTAJ). Karta, którą zatrzymał bankomat została natychmiast zastrzeżona.

Czy mieli Państwo niepokojące doświadczenia z bankomatami?



red/ fot czytelnik

Najświeższe wiadomości z Radomia i regionu znajdziesz na profilu CoZaDzien.pl na Facebooku - TUTAJ

#WieszPierwszy

Polecamy