Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

Awaryjne lądowanie Orlika! (AKTUALIZACJA)

Awaryjne lądowanie Orlika! (AKTUALIZACJA)

- W środę o godzinie 16.22 na lotnisku 42 Bazy Lotnictwa Szkolnego na Sadkowie awaryjnie wylądował samolot PZL-130 Orlik w wersji TC-1 o numerze bocznym 046. Załoga wykonywała lot do strefy pilotażu, po zakończeniu tego zadania wracali na lotnisko. Przy podejściu do lądowania stwierdzili, że nie wysuwa im się prawa goleń podwozia - relacjonuje ppłk Artur Goławski, rzecznik Dowództwa Sił Powietrznych.

Załoga zameldowała o problemach służbom naziemnym i próbowała awaryjnie wypuścić podwozie, ale mimo tych działań nie udało im się wysunąć prawego koła. - W tym czasie zużyli paliwo do bezpiecznego poziomu, aby było jak najmniejsze ryzyko jakiegokolwiek nieprzewidzianego wypadku, np. pożaru - tłumaczy ppłk Goławski.
 

Jak podkreśla rzecznik, piloci zadziałali profesjonalnie. Instruktorem-pilotem był ppłk Maciej Wilczyński - lotnik klasy mistrzowskiej z nalotem około 2 tys. godzin. Jego uczniem, który siedział w przedniej kabinie był plutonowy podchorąży Paweł Klimkowski. Po podjęciu decyzji o podejściu do lądowania bez wysuniętej prawej goleni, instruktor przejął stery i bezpiecznie posadził maszynę na pasie startowym lotniska na Sadkowie. Manewr przebiegł bez jakichkolwiek następstw, sam samolot został nieznacznie uszkodzony.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+
Obecnie trwa modernizacja Orlików. Wymieniane są istotne części samolotów - silniki czy skrzydła, tak więc jest to duża ingerencja w konstrukcję maszyn. Modernizację przeprowadza baza na Okęciu. Podpułkownik Artur Goławski zaznacza jednak, że sprawność samolotów nie odbiega od innych maszyn, które znajdują się w siłach powietrznych.








PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

#WieszPierwszy

Najnowsze wiadomości

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Najczęściej czytane

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Polecamy