100 tysięcy zł na Centrum Zarządzania Kryzysowego

100 tysięcy zł na Centrum Zarządzania Kryzysowego
Najlepsze wiadomości video z Radomia znajdziesz na naszym kanale na YouTube - TUTAJ


– Mamy tu m.in. interaktywną mapę, na której są naniesione wszystkie miejskie sieci. Jest też duży monitor, na który w każdej chwili możemy przerzucić obraz z każdej spośród 67 kamer monitoringu – wylicza sekretarz miasta Rafał Czajkowski.

Do zadań centrum zarządzania należy m. in. zapewnienie procesu kierowania działaniami związanymi z monitorowaniem, planowaniem, reagowaniem i usuwaniem skutków zagrożeń na terenie miasta Radomia; monitorowanie, analizowanie i prognozowanie rozwoju zagrożeń oraz współpraca ze służbami, strażami, inspekcjami, zakładami pracy, przedsiębiorstwami i innymi jednostkami organizacyjnymi na terenie miasta oraz współpraca z podmiotami prowadzącymi akcje ratownicze, poszukiwawcze i humanitarne oraz monitoring środowiska.

Miejskie Centrum Zarządzania Kryzysowego jest także wyposażone w systemy satelitarnej łączności z wojewodą oraz w stałe łącze z Policją i Strażą Miejską. Mieści się po sąsiedzku z centrum monitoringu  i pozostaje do dyspozycji  służb odpowiedzialnych za zarządzanie kryzysowe przez całą dobę. – To miejsce, z którego będzie można bardzo sprawnie zarządzać w sytuacjach, w której pojawi się zagrożenie. Któremu będziemy chcieli zapobiec lub kiedy dojdzie do jakiegoś nadzwyczajnego zdarzenia, np. klęski żywiołowej – dodał Rafał Czajkowski.

Wyposażenie Miejskiego Centrum Zarządzania Kryzysowego kosztowało 100 tysięcy złotych.

WD / Źródło: UM Radom / fot. archiwum cozadzień.pl

Najświeższe wiadomości z Radomia i regionu znajdziesz na profilu CoZaDzien.pl na Facebooku - TUTAJ

Polecamy