Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

Opony wymienisz już za 50 zł

Opony wymienisz już za 50 zł


- Wymiana opon w Polsce nie jest obowiązkowa. Póki co nie ma przepisu zobowiązującego kierowcę do ich wymiany w okresie zimowym  - informuje Witold Lament, z-ca naczelnika Wydziału Ruchu Drogowego radomskiej policji. - Jednak nie ma co zwlekać z ich wymianą, bo zwiększają bezpieczeństwo na drodze. Opony typu zimowego mają większą przyczepność i skracają drogę hamowania.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+

Najlepiej sprawdzić ogólny stan pojazdu w zaufanym serwisie. najlepiej wymienić opony z letnich na zimowe już dziś – unikniemy wtedy kolosalnych kolejek. Wymiana opon w radomskich firmach kosztuje średnio do 72 zł. Przy czym w niektórych serwisach wulkanizacyjnych w tę cenę wliczony jest cały serwis i wyważenie opon. Koszt tej usługi zależny jest również od wielkości opony i do jakiego typu samochodu będzie ona przeznaczona. Opony do 15 cali wymienić już można w cenie 50/60zł. Tańsza jest wymiana z felgami stalowymi, droższa - z aluminiowymi. Wymiana opon powyżej 17 cali będzie kosztować już więcej.

Błędną decyzją jest wymienienie opon tylko na przednią czy tylną oś - co robi wiele osób, by zmniejszyć wydatki. Dodajmy, że nie wystarczy dokonać wymiany ogumienia, należy je jeszcze systematycznie sprawdzać - grubość bieżnika w "zimówkach" wynosi średnio 11 milimetrów, a poniżej 4 milimetrów traci on swoje zastosowanie w zimowych realiach.

Warto mieć na uwadze bardzo istotny fakt, że przy minusowej temperaturze droga hamowania przy prędkości 100 km/h na letnich oponach jest o przynajmniej 3 metry dłuższa niż w przypadku opon zimowych, zaś przy -10 st. Celsjusza - nawet o 7 metrów. Kolejnym warunkiem dobrej przyczepności jest ciśnienie opon, dlatego powinno się je mierzyć tylko przy schłodzonych kołach, wtedy uzyskamy wiarygodny pomiar. Najczęstszy błąd kierowców to zmniejszanie ciśnienia, wówczas koła ulegają deformacji, zaś styk opony z nawierzchnią jest minimalny - wtedy brak przyczepności gwarantowany. Przy temperaturze poniżej zera dobrą metodą jest dopompowanie kół do wartości wskazanej przez producenta.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

- Pamiętajmy jednak, że wysoka sprawność techniczna samochodu nie wystarczy. Kierowcy powinni być bardziej ostrożni i rozsądni, wtedy niebezpiecznych sytuacji będzie o wiele mniej. Pamiętajmy też o tym, żeby dostosować prędkość do panujących warunków atmosferycznych. Sama wymiana opon nie zapewni bezpieczeństwa - podsumowuje Witold Lament.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

#WieszPierwszy

Najnowsze wiadomości

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Najczęściej czytane

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Polecamy