Rzeźba w indywidualnym ujęciu

Rzeźba w indywidualnym ujęciu
Najlepsze wiadomości video z Radomia znajdziesz na naszym kanale na YouTube - TUTAJ

A. Borcz

Różnorodne wizje i ujęcia elementów rzeczywistości zamkniętych w formie rzeźby, zaprezentowane zostaną podczas tegorocznej wystawy artystów-pedagogów Kierunku Rzeźby Wydziału Sztuk Pięknych uniwersytetu toruńskiego. Na szerokie spektrum obcowania z tą formą sztuki ma niewątpliwy wpływ to, że przedstawione zostaną prace aż jedenastu rzeźbiarzy z wyżej wymienionej uczelni. 

Dowolność twórczej inwencji, indywidualne zainteresowania, jak i oryginalna kreacja sprawiają, że każdy pasjonat rzeźby będzie mógł odnaleźć coś, co go fascynuje w sztuce, zaczynając od instalacji, rzeźb w materiałach, kończąc na małej formie rzeźbiarskiej i medalierstwie.

Celem wystawy jest przedstawienie działalności artystycznej rzeźbiarzy jak największej liczbie koneserów sztuki.  

Muzeum Rzeźby Współczesnej
Kurator: Maciej Wierzbicki
Koordynator ze strony CRP: Jarosław Pajek



Drzwi - Anita Oborska-Oracz"Drzwi" - Anita Oborska-Oracz

W przestrzeni się przechadzamy, przestrzeń przemierzamy, wreszcie  przestrzeń przekraczamy – a nie są to poruszenia i przeniesienia jedynie naszych stóp. Sytuacja, jaką proponuję, kryje w sobie ambiwalentność skupioną w wąskiej, ale intensywnej znaczeniowo strefie przejścia. Strefa ta spina i rozdziela; stanowi myślnik, oddech, zawieszenie. Ma po jednej stronie przestrzeń już zapoznaną, z drugiej zaś niewiadomą; tę, w którą można dopiero wkroczyć. Drzwi są zamknięte, wręcz niemożliwe do otworzenia, ale przecież... fizycznie ich nie ma! Czy zamykają cokolwiek? Czym są w niewielkiej, zwartej architektonicznie i wizualnie przestrzeni? Co pozwalają przekroczyć i ku czemu? Czy ich przekorna nieobecność będzie ośmielać do doświadczania sytuacji granicznej? Przekraczanie niesie w sobie wewnętrzną zgodę na jego podjęcie. Można przejść nie przekraczając, pozostając mentalnie przed drzwiami... Świadomie zrobiony krok obarczony jest z jednej strony wagą decyzji, z  drugiej otwarciem na jej konsekwencje. Balansujemy ważąc te ciężary. Wychylamy się w przyszłość siłą woli akceptującej pustkę w obszarze wiedzy.

Galeria Kaplica
Kurator: Jarosław Pajek

Highlander - Krzysztof Krzysztof"W ogrodzie szczęścia" - Krzysztof Krzysztof

Chciałbym, aby ta ekspozycja była dla wszystkich miłośników rzeźby miejscem do wspólnego spotkania się. Każda kolejna rzeźba przybliża mnie coraz bardziej do człowieka i tematów, w jakie ludzkie życie jest wplecione: miłości, życia, śmierci, wolności, piękna, pieniędzy, władzy, seksu. (…)

W tym obiekcie nie ma opowiadania. Rzeźba jest tym, co jest. Rzeźba nie jest ani szczęśliwa, ani nieszczęśliwa. Myślę, że ludzie goniący za szczęściem lub tworzący iluzję szczęścia swoim niewolnikom, boją się rzeźby. Dla manipulanta nie ma nic gorszego niż konfrontacja z tym doskonałym nośnikiem idei Człowieka. Rzeźba oprócz muzyki i matematyki jest jedną z niewielu form języka uniwersalnego. Jest, więc formą komunikacji samą w sobie. Boli to wszelkiej maści pseudo-specjalistów w świecie sztuki.Ja nie gram w gry. Tworzę sztukę zaangażowaną nie w modę, ale w to, co uważam za najcenniejsze, w naszą umiejętność myślenia. To pośród wielu czynników daje mi wiele satysfakcji. Czy w sposób uczciwy podszedłem do siebie samego i do swojej pracy? Ocenę pozostawiam innym.

Galeria Oranżeria
Kurator: Monika Bartoszek



Wystawy będą czynne do 12 lutego

Na wernisaże wstęp wolny

Ceny biletów: normalny - 7 zł, ulgowy - 5zł

Wystawy można oglądać:

wtorek-piątek 7.00-15.00
sobota-niedziela 8.00-16.00

Centrum Rzeźby Polskiej
Informacje udostępnione przez Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku



Red. D.T-P.

Najświeższe wiadomości z Radomia i regionu znajdziesz na profilu CoZaDzien.pl na Facebooku - TUTAJ

#WieszPierwszy

Polecamy