Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

Wiemy, kto przebuduje Żółkiewskiego

Wiemy, kto przebuduje Żółkiewskiego
[gallery id=835]
W przetargu nieograniczonym wystartowali wykonawcy m.in. z Warszawy, Kielc, Pruszkowa i Wąchocka. Konsorcjum Przedsiębiorstwa Inżynieryjnego IMB Podbeskidzie ze Skoczowa oraz Kieleckiego Przedsiębiorstwa Robót Drogowych z Kielc złożyło ofertę najtańszą - o wartości 43 mln 807 tys. 330 zł. Najwięcej za wykonanie zamówienia zażądała natomiast spółka Planeta z Warszawy - 69 mln 477 tys. 780 zł. Wszystkie złożone oferty mieściły w kwocie, którą Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji w Radomiu zamierza przeznaczyć na sfinansowanie tego zamówienia.

- Czekamy obecnie na stanowiska pięciu kontroferentów. Jeśli żadna z tych firm nie złoży odwołania od decyzji komisji przetargowej, będziemy mogli podpisać umowę ze zwycięskim konsorcjum, ustalić termin rozpoczęcia robót i przekazać wykonawcy teren pod inwestycję - informuje Dariusz Dębski, rzecznik MZDiK.

Budowa nowych wiaduktów na Żółkiewskiego wraz z przebudową odcinka tej ulicy to jedna z najbardziej oczekiwanych inwestycji drogowych w mieście. Wiadukt na Żółkiewskiego, nad torami kolejowymi do Warszawy, ma prawie 20 lat. Jego budowę rozpoczęto w 1986 roku, a zakończono dopiero w połowie lat dziewięćdziesiątych minionego wieku. Już podczas budowy obecnego obiektu na Żółkiewskiego planowano, że obok niego powstanie bliźniacza konstrukcja. Ówczesnym budowniczym udało się jednak postawić tylko betonowe filary drugiej przeprawy, która nigdy nie została zabudowana. Filary te nie nadają się już do wykorzystania, trzeba je rozebrać i postawić nowe.

- To nie tylko wymóg techniczny, ale także praktyczny - przebieg nowego wiaduktu uzgodniliśmy z PKP, jest on bowiem ściśle powiązany z projektem modernizacji linii kolejowej numer 8. Stojący obok betonowych filarów stary wiadukt również zostanie wyburzony. W zamian wykonawca zbuduje w tym miejscu dwie nowe, bliźniacze przeprawy. Dzięki temu fragment ulicy Żółkiewskiego pomiędzy Zbrowskiego a Kozienicką zmieni się nie do poznania. Ten ponadkilometrowy odcinek będzie miał po przebudowie dwie jezdnie, po dwa pasy w każdym kierunku. W efekcie znacząco poprawi się bezpieczeństwo ruchu na miejskim odcinku krajowej "dziewiątki" - dodaje Dariusz Dębski.

Zamówienie będzie realizowane w oparciu o program funkcjonalno-użytkowy, który umożliwia zastosowanie systemu "zaprojektuj i wybuduj". Przewidywany termin realizacji to lata 2014-2015.


PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

#WieszPierwszy

Najnowsze wiadomości

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Najczęściej czytane

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Polecamy