Testy karty miejskiej: chętnych 400, wybrano 100

Testy karty miejskiej: chętnych 400, wybrano 100
Najlepsze wiadomości video z Radomia znajdziesz na naszym kanale na YouTube - TUTAJ


- Zakwalifikowane osoby będą przez nas informowane telefonicznie i dodatkowo e-mailem. Jeżeli do kogoś nie zadzwonimy do 20 marca włącznie, będzie to oznaczało, że nie został on, niestety, zakwalifikowany. Chętnych mieliśmy prawie 400, a kart do testów mamy setkę - tłumaczy Dariusz Dębski, rzecznik MZDiK w Radomiu.

KTO SZAKWALIFIKOWAŁ?

Od 14 do 28 lutego wpłynęło łącznie 367 formularzy zgłoszeniowych. Kilkadziesiąt z nich nie spełniało wymogów regulaminowych. Pojawiły się np. zgłoszenia spoza Radomia, a tymczasem regulamin pilotażu Radomskiej Karty Miejskiej wyraźnie precyzował, iż w testach mogą brać udział jedynie radomianie (dlatego, że cała akcja jest finansowana z pieniędzy miejskich, a więc skierowana jedynie do mieszkańców miasta). Część formularzy została odrzucona z powodu ich nieprawidłowego wypełnienia. Sześcioosobowa komisja pod przewodnictwem dyrektora MZDiK wyłoniła ostatecznie 100 osób, które dostaną karty miejskie do testowania. Połowa z nich korzysta na co dzień z biletów normalnych, a drugiej połowie przysługują ulgi. Najmłodszy uczestnik pilotażu ma skończone 16 lat (taka była dolna granica wieku), natomiast najstarszy - 68 lat.

- W pięćdziesiątce pasażerów, którym wydamy karty z zakodowanymi ulgami, 22 osoby to uczniowie. Jest tu ponadto 17 studentów, 10 emerytów i jeden zasłużony krwiodawca. Proporcje obrazują mniej więcej zainteresowanie, jakie było podczas składania formularzy zgłoszeniowych przez różne grupy wiekowe pasażerów naszej komunikacji miejskiej. Postawiliśmy między innymi na grupę radomskich hobbystów komunikacji miejskiej, którzy - jak wiemy - podróżują autobusami nie tylko z konieczności, lecz głównie z zamiłowania. Wierzymy, że będą oni uważnymi obserwatorami - mówi Dariusz Dębski

CO TERAZ MUSZĄ ZROBIĆ WYBRANI?

Sto wybranych osób będzie musiało w pierwszej kolejności donieść swoje aktualne zdjęcie legitymacyjne. Bez takiej fotografii nie ma bowiem możliwości wyrobienia kart. Podpisane na odwrocie zdjęcie należy dostarczyć osobiście do Działu Taryfowo-Biletowego MZDiK przy ulicy Traugutta 30/30A - 1 piętro, pokój nr 17. Istnieje możliwość wykonania zdjęcia aparatem cyfrowym na miejscu, lecz może to trochę potrwać.

- Znacznie szybsze oraz wygodniejsze dla obydwu stron będzie więc dostarczenie fotografii przez pasażera. Prosimy o to, aby tę sprawę wszyscy uczestnicy załatwili jak najszybciej - nie później niż do poniedziałku, 24 marca - mów rzecznik MZDiK. - Przy tej okazji każdy uczestnik zostanie poinstruowany, jak prawidłowo korzystać z karty (na przykład gdzie i kiedy przykładać ją do kasownika). Gotowe karty będą do odbioru od 25 do 31 marca w punktach, które uczestnicy sami wskazywali w swoich formularzach zgłoszeniowych. Testy karty rozpoczną się natomiast już od 1 kwietnia (wtorek).

Jeśli podczas trwania pilotażu Radomskiej Karty Miejskiej okaże się, że ktoś nie wywiązuje się ze swych zobowiązań (podróżuje autobusami rzadziej niż wymagane minimum, nieprawidłowo wypełnia ankiety bądź w inny sposób łamie regulamin), zostanie zdyskwalifikowany, a na jego miejsce wejdzie kolejna osoba.

Wszelkie dodatkowe informacje na temat testów karty będzie można uzyskać w Dziale Taryfowo-Biletowym MZDiK przy ulicy Traugutta 30/30A (pokój 17), telefon 48 363-14-50 (wewnętrzny 115 lub 120), e-mail: biletowy@mzdik.pl.

Źródło:MZDiK Radom, fot. archiwum cozadzien.pl

Najświeższe wiadomości z Radomia i regionu znajdziesz na profilu CoZaDzien.pl na Facebooku - TUTAJ

Polecamy