Rozstrzygnięto przetarg na kartę miejską w Radomiu!

Rozstrzygnięto przetarg na kartę miejską w Radomiu!
Najlepsze wiadomości video z Radomia znajdziesz na naszym kanale na YouTube - TUTAJ

W przetargu na wdrożenie karty miejskiej i Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej złożyły oferty dwie firmy i jedno konsorcjum. Koperty z dokumentami otworzono pod koniec marca. Po szczegółowej weryfikacji okazało się, że oferta na kwotę 14 mln 932 tys. 528 zł, którą złożyła norweska firma FARA ASA, nie spełnia określonych wymagań w specyfikacji istotnych warunków zamówienia i musi zostać odrzucona.

Pozostałe dwie oferty oceniano nie tylko pod kątem ceny, za którą oferent mógł uzyskać maksymalnie 90 punktów, ale także okresu gwarancji jakości i rękojmi za wady na przedmiot zamówienia - maksymalnie 10 pkt. Oferta firm GMV Innovating Solutions z Warszawy i Grupo Mecanica del Vuelo Sistemas uzyskała 62,5 pkt. Polsko-hiszpańskie konsorcjum żądało za wykonanie prac 12 mln 725 tys. 976 zł i 93 gr., a także proponowało trzy lata gwarancji. Druga oferta, złożona przez firmę R&G Plus z Mielca, opiewała na kwotę 8 mln 839 tys. 395 zł i obejmowała pięcioletni okres gwarancji. Oferta ta otrzymała 100 pkt.

- Karta miejska przede wszystkim ułatwi pasażerom płacenie za przejazd autobusami komunikacji miejskiej. Planujemy zamówienie 80 tys. plastykowych kart z chipem. Wielkością będą one podobne do kart bankomatowych czy dowodów osobistych. Wnioski o ich wydanie będzie można składać przez internet lub osobiście w naszych punktach. Na początek na kartach będziemy kodowali bilety okresowe, ich papierowe odpowiedniki wycofamy z obiegu. W późniejszym okresie planujemy rozszerzyć funkcjonalność kart. Będzie nimi można płacić za pojedyncze przejazdy autobusami oraz za postój w strefie płatnego parkowania. Karty mogłyby zastąpić legitymacje szkolne, studenckie, karty biblioteczne czy bilety wstępu na baseny Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji. Przewidujemy także nawiązanie współpracy z Kolejami Mazowieckimi oraz warszawskim Zarządem Transportu Miejskiego - mówi Dariusz Dębski, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu.

Karty będzie można doładowywać na kilka sposobów: w dziewięciu automatach biletowych, pełniących jednocześnie funkcję infokiosków, które staną na najważniejszych przystankach, w punktach sprzedaży biletów lub poprzez internet. Serwis internetowy zintegrowany z oficjalną stroną miejskich drogowców umożliwi ponadto sprawdzenie stanu konta oraz historii płatności za pojedyncze przejazdy autobusami.

- W razie zagubienia lub zniszczenia karty, zgromadzone na niej środki nie przepadną. System umożliwi wystawienie duplikatu karty. Osoby korzystające z komunikacji sporadycznie nie będą musiały starać się o kartę miejską, ponieważ w sprzedaży pozostaną papierowe bilety jednorazowe. We wszystkich autobusach zostaną zamontowane nowe, dwusystemowe kasowniki, umożliwiające odczyt danych zapisanych na karcie miejskiej lub skasowanie papierowego biletu jednorazowego - tłumaczy Dariusz Dębski.

Natomiast System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej będzie informował czekających na przystankach o rzeczywistym czasie przyjazdu autobusu, przebiegu trasy lub zmianach w rozkładzie. Na 44 najważniejszych przystankach autobusowych zostaną zamontowane na słupach dwustronne tablice świetlne.

- Będziemy pierwszym miastem w Polsce, które wdroży System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej na tak dużą skalę. Mniejsze tablice LED zostaną zamontowane także we wszystkich autobusach wraz z systemem głosowych zapowiedzi przystanków. Zastąpią one obecne boczne tablice trasowe z pleksi - informuje rzecznik miejskich drogowców.

M.W.; Fot. Archiwum

Najświeższe wiadomości z Radomia i regionu znajdziesz na profilu CoZaDzien.pl na Facebooku - TUTAJ

Polecamy