Na Młodzianowskiej wiadukt szybciej

Na Młodzianowskiej wiadukt szybciej
Najlepsze wiadomości video z Radomia znajdziesz na naszym kanale na YouTube - TUTAJ

- Budowę nowego przedłużenia ulicy Młodzianowskiej rozpoczęliśmy latem tego roku od robót na pograniczu Malczewa, Godowa i Prędocinka. Inwestycja ta jest ściśle powiązana z budową obwodnicy południowej. Wymogi technologiczne wpłynęły na to, że w pierwszej kolejności zaczął powstawać odcinek Młodzianowskiej między ulicami Godowską a Armii Ludowej. Umożliwi on bowiem wjazd na drugi etap obwodnicy południowej i od strony Malczewa oraz z Prędocinka. Budromost-Starachowice z Wąchocka stanął na wysokości zadania i w błyskawicznym tempie zbudował nową drogę. Jezdnia ostatniego etapu nowego przedłużenia ulicy Młodzianowskiej jest obecnie prawie gotowa. Brakuje na niej jedynie warstwy ścieralnej i oznakowania, trwa natomiast jeszcze układanie chodników- informuje Dariusz Dębski, rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji.

UWAGA! ZMIANY W RUCHU!

Roboty mostowe według pierwotnego harmonogramu miały rozpocząć się dopiero wiosną przyszłego roku.Wykonawca Młodzianowskiej jest jednak w stanie przyspieszyć inwestycję. Na najbliższej sesji Rady Miejskiej (6 października) radni mają zdecydować o korekcie planu finansowego tej inwestycji i przeznaczyć na roboty w 2014 roku dodatkowe 4 miliony 250 tysięcy złotych. Fundusze te pozwolą na wcześniejsze rozpoczęcie budowy wiaduktu. Przyspieszenie inwestycji na Młodzianowskiej umożliwi także sprawniejszą koordynację prac z robotami Radpecu. W przyszłym roku w rejonie przejazdu kolejowego będą bowiem przebudowywane kanały centralnego ogrzewania.

Teren u zbiegu ulic Czarnej i Młodzianowskiej (miedzy torami a skateparkiem) jest obecnie czyszczony. Wykonawca usunął już drzewa kolidujące z przebiegiem jezdni projektowanego węzła drogowego. Wkrótce w tym rejonie zmieni się organizacja ruchu. Kierowcy jadący z centrum miasta w stronę Ustronia po pokonaniu torów będą musieli skręcić w lewo w Czarną, a dopiero potem w Młodzianowską. W ten sposób będą okrążali teren budowy nowego węzła, na który wkrótce wejdą mostowcy z firmy Mosty-Łódź. W tym roku mają tu powstać podpory pod nową przeprawę.

BEZKOLIZYJNIE ZA PONAD 61 MLN

Nowy wiadukt na Młodzianowskiej umożliwi bezkolizyjne pokonanie linii kolejowej Warszawa - Kraków. Istniejący przejazd kolejowy zostanie zlikwidowany, a w jego miejscu powstanie wiadukt o długości 190 metrów, szerokości 15 metrów i nośności 50 ton. Jezdnia na wiadukcie będzie miała 7 metrów szerokości. W związku z budową węzła zmieni się geometria istniejących w pobliżu ulic, powstaną nowe odcinki dróg, przebudujemy ponadto całą infrastrukturę techniczną w rejonie obiektu.

- Przy okazji wznoszenia wiaduktu zbudujemy około 380 metrów drogi po północno-zachodniej stronie linii kolejowej, czyli w kierunku ulicy Żakowickiej. W przyszłości droga ta zostanie włączona do trasy N-S i umożliwi połączenie z trzecim etapem obwodnicy południowej. Pod nowym wiaduktem w ciągu Młodzianowskiej powstanie natomiast rondo rozprowadzające ruch lokalny, w tym - do pobliskiej Strefy Łucznik - dodaje Dariusz Dębski.

Za budowę nowego przedłużenia Młodzianowskiej wraz z wiaduktem na linią kolejową numer 8 jest odpowiedzialne konsorcjum firm Budromost-Starachowice z Wąchocka i Mosty-Łódź z Łodzi. Wartość robót według umowy to 61 milionów 598 tysięcy 805 złotych. Inwestycja zakończy się w 2016 roku.

Źródło: MZDiK

Najświeższe wiadomości z Radomia i regionu znajdziesz na profilu CoZaDzien.pl na Facebooku - TUTAJ

Polecamy