Montują najważniejsze elementy wagi na krajowej "siódemce"

Montują najważniejsze elementy wagi na krajowej
Najlepsze wiadomości video z Radomia znajdziesz na naszym kanale na YouTube - TUTAJ

[gallery id=535]

Z montażem czujników czekano na odpowiednią pogodę, ponieważ w czasie prac musi być sucho i w miarę ciepło. To wymagające ogromnej precyzji zadanie wykonują fachowcy z warszawskiego Instytutu Badawczego Dróg i Mostów.
 
Zasada działania gotowego już systemu będzie bardzo prosta. Kierowcy wjeżdżający do miasta ul. Warszawską będą na wysokości ul. Janiszewskiej informowani za pomocą tablicy świetlnej o odcinkowym pomiarze prędkości, a ich pojazdy będą fotografowane. Zdjęcia wraz opisem (marka samochodu, kolor, numer rejestracyjny, prędkość, data i godzina wykonania fotografii) automatycznie trafią do systemu.

Kierowca, który przyhamuje na widok kamer, a po minięciu wysięgnika ponownie przyspieszy, nie uniknie mandatu. System automatycznie wykona fotografię tego samego auta na kolejnej bramownicy i na podstawie czasu przejazdu między poszczególnymi punktami pomiaru wyliczy średnią prędkość pojazdu. Jeśli okaże się, że kierowca przejechał miejski odcinek "siódemki" ze zbyt dużą szybkością, będzie to podstawa do wystawienia mandatu. System fotografuje wszystkie pojazdy, zdjęcia są tak dobrej jakości, że bez trudu można stwierdzić, czy kierowca miał zapięte pasy albo czy w czasie prowadzenia rozmawiał przez telefon komórkowy.

Czujniki kwarcowe, które właśnie są montowane na odcinku ul. Czarnieckiego, dodatkowo dostarczą danych o masie pojazdu i nacisku na osie. Fotografie samochodów przeciążonych trafią do Inspektoratu Transportu Drogowego, który wymierza mandaty w drodze decyzji administracyjnych. Są więc o wiele wyższe od policyjnych mandatów!

- Zdajemy sobie sprawę, że niektórzy kierowcy mogą próbować omijać ulice objęte odcinkowym pomiarem prędkości, dlatego będziemy dążyli do rozszerzenia systemu na wloty wszystkich dróg krajowych - zapowiada Dariusz Dębski, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu.

Pierwszy w mieście system preselekcyjnego ważenia pojazdów ma również za zadanie dostarczyć cennych danych na temat natężenia ruchu na miejskim odcinku trasy E-77.

- System preselekcyjnego ważenia pojazdów jest pilotażowym projektem Instytutu Badawczego Dróg i Mostów, na który placówka ta dostała dofinansowanie unijne. Instytut zadeklarował pokrycie jednej czwartej kosztów związanych z budową systemu w Radomiu, chodzi o 200 tys. zł. Resztę wydatków, czyli ponad 550 tys. zł. pokrywa miasto - informuje Dariusz Dębski.

M.W.; Fot. MZDiK Radom

Najświeższe wiadomości z Radomia i regionu znajdziesz na profilu CoZaDzien.pl na Facebooku - TUTAJ

Polecamy