11 chętnych do przebudowy Młodzianowskiej

11 chętnych do przebudowy Młodzianowskiej
Najlepsze wiadomości video z Radomia znajdziesz na naszym kanale na YouTube - TUTAJ
[gallery id=982]

Najtańsze oferty zaproponowały: konsorcjum firm Budromost-Starachowice z Wąchocka i Mosty-Łódź z Łodzi (61 milionów 598 tysięcy 778 złotych), konsorcjum Przedsiębiorstwa Inżynieryjnego IMB Podbeskidzie ze Skoczowa oraz Kieleckiego Przedsiębiorstwa Robót Drogowych z Kielc (62 mln 902 tys. 24 zł), firma Budownictwo Drogowe Jarpol z Warszawy (63 mln 786 tys. 865 zł) oraz Skanska z Warszawy (63 mln 887 tys. 355 zł). Najwięcej za wykonanie zamówienia zażądało natomiast konsorcjum firm Plesmar z Warszawy i CHM Obras e Infraestructuras z Alicante w Hiszpanii - 79 mln 333 tys. 72 zł.

- Na sfinansowanie tego zamówienia zamierzamy przeznaczyć 60 milionów złotych. Po otwarciu ofert przystąpiliśmy do ich szczegółowej analizy pod względem formalnym, prawnym oraz rachunkowym - informuje
Dariusz Dębski, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji. - Jak już informowaliśmy, w ramach tej inwestycji planujemy przebudowę ulicy Młodzianowskiej od Gdyńskiej do torów kolejowych, budowę obiektu mostowego nad linią kolejową numer 8, a za skrzyżowaniem za torami - budowę nowej jezdni Młodzianowskiej aż do ulicy Cisowej (na wschód od starej jezdni), przebudowę istniejącego odcinka Młodzianowskiej od Cisowej do Armii Ludowej oraz budowę nowego przedłużenia Młodzianowskiej od Armii Ludowej do Godowskiej.

Poprowadzona częściowo nowym śladem Młodzianowska ułatwi komunikację mieszkańcom południowych dzielnic. Jadący z tej części miasta do centrum muszą obecnie przebijać się przez rondo Dmowskiego, które jest bardzo obciążone. Nowa ulica Młodzianowska będzie drogą należącą do podstawowego układu komunikacyjnego miasta. Przejazd po niej będzie szybki, bezkolizyjny oraz bezpieczny dla pieszych. Powstanie nowe skrzyżowanie z ulicą Jana Pawła II. Młodzianowska będzie przecinała obwodnicę południową, skrzyżowanie to będzie bezkolizyjne. Obwodnica zostanie poprowadzona górą, a na poziomie zero będzie rondo (wiadukt ten powstał już w ramach budowy obwodnicy).

Bardzo ważną częścią inwestycji będzie budowa nowego obiektu mostowego nad torami kolejowymi. Wiadukt wraz z całym węzłem drogowym nie tylko umożliwi nam skomunikowanie ścisłego centrum miasta z obwodnicą południową, ale także w przyszłości połączy nowy ślad ulicy Młodzianowskiej z projektowanym obecnie pierwszym etapem trasy N-S. Przy okazji wiaduktu powstanie również nowa jezdnia wzdłuż torów kolejowych między Młodzianowską a Żakowicką. Droga ta w kolejnych latach stanie się częścią trasy N-S.

Źródło: MZDiK

Najświeższe wiadomości z Radomia i regionu znajdziesz na profilu CoZaDzien.pl na Facebooku - TUTAJ

Polecamy