Skoro w 100 tysięcznym Jaworznie udało się uspokoić ruch i poprawić bezpieczeństwo to dlaczego nie u nas w Radomiu? Przebudowa ulic w postaci m.in. zwężeń i szykan doskonale się tam sprawdziły i do zera wyeliminowały ofiary śmiertelne. W krajach zachodnich to już po prostu standard i nikogo nie dziwią podobne praktyki. No ale w Polsce to oczywiście SZOK i mentalne zacofanie... niestety. I mówię to jako kierowca, rowerzysta i pieszy który niemal codziennie porusza się ulicą Okulickiego.
67%|oceń:|Odpowiedz
avatar
~100% Dzisiaj 10:49
Zacofany to ty jesteś. Czy te ofiary śmiertelne to były z winy tylko kierowców i nadmiernej prędkości pojazdów czy tez i innych przyczyn? Może szykany należy postawić przed każdym przejściem dla pieszych? Wszędzie ma być wolno wąsko i w długim oczekiwaniu na ruch? Teraz pomyśl, ile dodatkowego CO2 wytwarza auto stojące w korku czy wolno jeżdżące? Czy wdychając powietrze w którym normy są przekroczone o 500% nie robisz więcej szkody pieszym, rowerzystom czy mieszkańcom okolicznych domów? Czy karetki w Jaworznie dojeżdżają zawsze na czas do ciężko chorego? Widziałem już nie raz karetkę która w żaden sposób nie można było przepuścić przez Limanowskiego (Od Wałowej do Ronda ks Kotlarza) tylko dlatego że ktoś sobie wymyślił wysokie krawężniki i zwęził ulicę? Jak te "usprawnienia" maja się do twoich usprawnień?
100%|oceń:|Odpowiedz
avatar
~tez Dzisiaj 11:54
nożami zabijają ludzi to zlikwidować produkcję, w jakich krajach podaj przykład, zresztą tam jest sto tysięcy obwodnic, takich kierowców widzę codziennie jak mendy jeżdżą 30 na godz. jak ruszają ze skrzyżowania to ja już jestem 100 m za nim, kretyński wywód
oceń:|Odpowiedz
avatar
~Anonim Dzisiaj 11:47
cóż można powiedzieć, DEBILE
100%|oceń:|Odpowiedz
avatar
~Polska Obłuda i nieudacznictwo Dzisiaj 11:20
Takie prace to się robi na wiosnę, a nie w grudniu po południu!!!! Nie dość, że ludziom utrudniają życie w ciągu dnia to jeszcze pewnie nie będzie chodnika na Święta BN. Kto w tym mieście rządzi? A nie pomyśleli, że wyskoczy mróz, że spadnie śnieg czy też o tym, że mogą być kolizje, a nawet wypadki spowodowane tymi śmiesznymi pracami? Paranoje gonią paranoje....jak nie kładka to teraz ścieżki rowerowe......
100%|oceń:|Odpowiedz
avatar
~Marcin Dzisiaj 10:08
Był jeden pas i jest jeden pas. Nic się nie zmieniło. To że przystanek przesunięty rozumiem, ale po co było aż taki wysunięty dzyndzel budować, tego nie rozumiem. Fajnie, że teraz myśli się rónież o cyklistach, bo do tej pory wszystko robiło się pod samochody, a jak byłeś pieszy albo cyklista to nie miałeś żadnych praw. Na szczęście to się zmienia, ale widzę, że nie wszyscy nadążają.
100%|oceń:|Odpowiedz
avatar
~100% Dzisiaj 10:50
Podaj mi przykłady w Radomiu czegoś co zrobiono z myślą WYŁĄCZNIE o kierowcach?
67%|oceń:|Odpowiedz
avatar
~Anonim Wczoraj 22:46
LUDZIE, ZACZNIJCIE LOGICZNIE MYŚLEĆ, JAKIE ZWĘŻENIE??? PRZECIEŻ DO TEJ PORY BYŁO TAM PO JEDNYM PASIE RUCHU W KAŻDYM KIERUNKU I NADAL BĘDZIE PO JEDNYM, TYLKO BEZ WYSEPKI POŚRODKU. BYŁ JEDEN PAS DO RONDA I NADAL BĘDZIE JEDEN, WIĘC O CO TE NARZEKANIA???
50%|oceń:|Odpowiedz
avatar
~Pt31 Dzisiaj 10:41
ale jednak mimo wszystko będzie węziej gdyż czasami kierowcy wykorzystują takie "zapasowane" rejony drogi, na których teoretycznie nie wolno się poruszać aby ominąć wolno poruszający się pojazd w celu płynności w ruchu a po modernizacji będzie to niemożliwe.
50%|oceń:|Odpowiedz
avatar
~Miki Wczoraj 19:41
Pasy ruchu są dokładnie takie same jak były więc to szukanie sensacji na siłę. Po prostu zniknęła powierzchnia wyłączona z ruchu.
53%|oceń:|Odpowiedz
avatar
~Anonim Dzisiaj 08:24
Ta powierzchnia wyłączona z ruchu była sporym ułatwieniem podczas przejazdu karetek pogotowia...Ciekawe jk bedzie teraz?
75%|oceń:|Odpowiedz
avatar
~ceraz Dzisiaj 10:36
Teraz mają przepuścić rowerzystę.
67%|oceń:|Odpowiedz
avatar
~Obserwator Wczoraj 19:58
"Poprawki w projekcie były konsultowane z bractwem rowerowym – powiedział Puton" A kierowcami? Rowerzystów jeżdzi po Okulickiego 100, 200 dziennie, a samochodów 5000? W takich przypadkach, na usta cisną się słowa uznane za niecenzuralne.
77%|oceń:|Odpowiedz
avatar
~.,.,, Wczoraj 20:48
Coś czuję że widok mijających się autobusów na tym przesmyku będzie bezcenny. No ale przecież Bractwo to skonsultowało w imieniu całego miasta więc musi być super.
78%|oceń:|Odpowiedz
avatar
~Anonim Dzisiaj 00:38
To przesiądż się na rower , będzie ci wygodniej jeżdzić po mieście.
67%|oceń:|Odpowiedz
avatar
~Anonim Dzisiaj 07:31
Szczególnie z dwójką dzieci na zakupy.
80%|oceń:|Odpowiedz
avatar
~bicykl Dzisiaj 10:34
Otóż nie wygodniej, bo ścieżek jest za mało.
oceń:|Odpowiedz
avatar
~Anonim Dzisiaj 10:35
... i teściową.
oceń:|Odpowiedz
avatar
~bm Wczoraj 17:51
Ludziom z Bractwa rowerowego to się ostatnio w dupach poprzewracało, za przeproszeniem... Teraz całe miasto będzie przebudowywane pod ich widzimisie po to, żeby kilku rowerzystów dzienne skorzystało z DDRów. Ja rozumiem - miasto przyjazne dla rowerów, ale bez przesady. Nie kosztem przepustowości najbardziej ruchliwych ulic.
75%|oceń:|Odpowiedz
avatar
~rowerzystka Wczoraj 18:32
Trzeba dodać, że dwóm ludziom, podobno tyle osób liczy ta "organizacja", prezes i wiceprezes.
67%|oceń:|Odpowiedz
avatar
~radomianin Wczoraj 22:49
To w MZDiK gniazdko uwiła sobie grupka chłopców rowerowych i trzęsie miastem. Frysztak nie jest na tyle kreatywnym rządzącym aby przeciwstawić się tym krzykaczom i demagogom wspieranym przez lokalnych pismaków udających dziennikarzy. I dlatego robią co chcą. Ale Witkowskiemu i Frysztakowi zapłaćmy za dewastację miasta przy urnie wyborczej. Jest nas kierowców na tyle dużo aby skutecznie to załatwić.
63%|oceń:|Odpowiedz
avatar
~logik Dzisiaj 10:33
Tylko kto to wszystko będzie poprawiał i dlaczego za nasze pieniądze?
oceń:|Odpowiedz
avatar
~zmotoryzowany pieszy Dzisiaj 10:24
a może rowerzyści powinni wreszcie zacząć opłacać obowiązkowe oc, bo jak na razie jeżdżą jak święte krowy i wydaje się im że wszytko mogą, a za wyrządzone szkody w ruchu drogowym czują się bezkarni - może jak przyjdzie im płacić z polisy za uszkodzenia to wtedy zrozumieją dlaczego kierowcy za nimi nie przepadają. jeżeli bractwo rowerowe czuje się aż takim ważnym organem doradczym, to może zajęło by się uświadamianiem rowerzystów do czego służą ścieżki rowerowe i jak należy z nich korzystać. ile jest takich sytuacji, że pomimo, że mają tą swoją ścieżkę to i tak jadą ulicą, albo jadąc taką ścieżką rozpychają ludzi idących chodnikiem na boki i obrzucają przy tym przechodniów soczystym słownictwem. zgadzam się z tym co napisał marcin w kwestii zachodu, ale tam panuje inna kultura wzajemnego poszanowanie się pomiędzy kierowcami i rowerzystami. tam nikt sobie nie utrudnia jazdy, bo ulica jest ulicą, ścieżka rowerowa jest ścieżką rowerową, a chodnik jest chodnikiem i wszyscy wiedzą do czego każde z nich służy.
100%|oceń:|Odpowiedz
avatar
~Adam Wczoraj 20:14
I tak po raz kolejny coś co powstaje sprawi,że społeczeństwo kierowców jeszcze bardziej znienawidzi rowerzystów , ja jako rowerzysta jestem zaskoczony tym co zobaczyłem na fotografii..... jak najbardziej jestem za infrastrukturą rowerową w naszym regionie , powstało wiele poprawnych ciągów pieszo rowerowych ,dróg dla rowerów, wszystko by rowerzyści ustąpili miejsca na ulicach pojazdom silnikowym - powstała piękna droga do Skaryszewa na mieście również , ale tu niestety mi jako rowerzyście też się to nie podoba , apel do kierowców - nie mierzmy wszystkich " rowerzystów " jedną miarą , nie wszystko co powstaje w naszym mieście jest naszą winą ,czy też naszą inicjatywą .
69%|oceń:|Odpowiedz
avatar
~A daj Dzisiaj 09:04
Oj Adam, Adam, już zrobiłeś kupę, nie kompromituj się bardziej komentarzami. NIC SIĘ NIE ZWĘŻYŁO. Artykuł to DEMAGOGIA, nikt nikomu nic nie zabrał. Polecam myślenie. Jeździłem tam samochodem, teraz przejeżdżam. Żadnej katastrofy.
50%|oceń:|Odpowiedz
avatar
~niepiś Dzisiaj 08:54
Uważam, że miasto jest przede wszystkim dla pieszych ale nie tylko. Bractwo Rowerowe wymusza nielogiczne rozwiązania na władzach miasta. Przykład Narutowicza/Traugutta. Gdyby Ich pierwotna koncepcja przeszła sami sobie zrobiliby kuku. Pamiętam wystąpienie Prezesa na Żeromskiego, gdzie stwierdził, że kamizelki odblaskowe dla rowerzystów to pomyłka.
100%|oceń:|Odpowiedz
avatar
~Anonim Wczoraj 23:17
Ile ta banda jest w stanie jeszcze s...ć do wyborów?
56%|oceń:|Odpowiedz
avatar
~lokalny patriota Wczoraj 22:40
Takie są skutki działań "wielkomiejskich" Witkowskiego i Frysztaka. Zwężać ulice, spowalniać ruch, wprowadzać utrudnienia dla kierowców a budować ...ścieżki rowerowe. Te będą dla tych panów oznaką nowoczesnego i światowego miasta. Następna w kolejności do zepsucia i zwężenia będzie ulica Narutowicza. Zróbmy dla nich zrzutkę na delegację i wyślijmy do Kielc, Rzeszowa Torunia aby zobaczyli jak powinny wyglądać rozwinięte miasta. Tam buduje się miejskie autostrady, wielopoziomowe skrzyżowania, tunele, wiadukty. U nas zwężenia ulic, mini ronda i..międzyosiedlowa autostrada N-S jako...jedno jezdniowa dróżka. Gdyby takich władców wysłać na Saharę to...w krótkim czasie piasku by tam zabrakło.
67%|oceń:|Odpowiedz
avatar
~przeciwnik kumoterstwa Wczoraj 21:19
Czy chodzi o "bractwo rowerowe" z MZD i K ?...........
80%|oceń:|Odpowiedz
avatar
~Logik Wczoraj 20:05
Jedna z ważniejszych ulic zwężona, a w planach jest jeszcze zwężenie Narutowicza. Tendencja odwrotna niż w reszcie Polski, niż na całym świecie. Czemu póżniej się dziwymy, że z naszego miasta robi sobie żarty cały kraj?
69%|oceń:|Odpowiedz
avatar
~123 Wczoraj 20:16
Chyba raczej tendencja taka jak w reszcie Polski oprócz może kilku miast, które chcą na siłę robić u siebie autostrady w centrum miasta.
55%|oceń:|Odpowiedz
avatar
~.,., Wczoraj 20:46
Chyba tendencja gdzie mniejszość na siłę narzuca coś wszystkim.
67%|oceń:|Odpowiedz
avatar
~art Wczoraj 18:42
Za rok wybory ! hehe Będziemy pamiętać
70%|oceń:|Odpowiedz
avatar
~Majkel Wczoraj 18:31
A co to jest to bractwo rowerowe, jacyś specjaliści z dziedziny bezpieczeństwa ruchu drogowego... banda oszołomów, co jeździ rowerami bez oświetlenia jak im wygodnie... zawsze mają argumenty usprawiedliwiające jazdę rowerem niezgodnie z przepisami..
58%|oceń:|Odpowiedz
avatar
~klin Wczoraj 18:02
o co ten szum przecież tam zawsze był jeden pas ruchu i zawsze był tam kawałek pasa wyłączonego z ruchu no i czasem znalazł się jakiś kierowca blokujący wjazd na prawo i lewoskręt
57%|oceń:|Odpowiedz
avatar
~Luk Wczoraj 17:58
I przejście bez azylu straci na bezpieczeństwie.
78%|oceń:|Odpowiedz
avatar
~mat Wczoraj 17:52
Poprawki w projekcie były konsultowane z bractwem rowerowym – powiedział Puton . Widze ze bratctwo rowerowe robi w miescie co chce nie liczac sie z mieszkancami. Czas z tym skończyć. BRACTWO ROWEROWE PIENIADZE WYLOZYLO NA PRZEBUDOWE DROGI i wybudowanie sciezki rowerowej?? NIE !!! Tylko MY Mieszkańcy. APELUJE DO BRACTWA ROWEROWEGO O NIE PRZYPORZĄDKOWYWANIU SOBIE CAŁEGO MIASTA POD SIEBIE . MZDIK OCZYWIŚCIE NIE SLUCHA MIESZKAŃCOW TYLKO ICH JAK SZYSZKO , RYDZYKA
54%|oceń:|Odpowiedz
avatar
~brum brum Wczoraj 17:26
Jak nie mozna wysiadac na scieke rowerowa??zapraszam do Warszawy do Krakowa gdzie ludzie wysiadaja wprost na jezdnie.Panie rzeczniku prosze nie wciskac takich bzdur ludziom.Ta zwezka to koleny gwozdz do waszych inwestycji.
60%|oceń:|Odpowiedz
avatar
~bractwo pojazdów mechanicznych Wczoraj 17:13
Pięknie. Bractwo rowerowe szaleje. Teraz ul. Okulickiego będzie "stała" cały czas. 8 samochodów do jazdy prosto w stronę ulicy Reja i chętni do skrętu w prawo w Limanowskiego czekają na 12 zmian świateł, bo 30 centymetrowy krawężnik blokuje drogę. Proponowałbym zmianę organu doradczego na inny. Wszystkie drogi w tym mieście konsultuje się z "Bractwem rowerowym". Co oni, wyrocznia ? Ścieżki rowerowe są bardzo potrzebne, ale może w projektach wypada uwzględnić kompromis? Patrząc na kilka/kilkanaście remontów na przestrzeni kilku lat kompromisu nie ma. Co powie Bractwo rowerowe, tak jest.
60%|oceń:|Odpowiedz
avatar
~pies Wczoraj 16:39
kierowca na zdjęciu powinien