Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

Nie jest dobrze. Słabe wyniki egzaminu gimnazjalnego

Nie jest dobrze. Słabe wyniki egzaminu gimnazjalnego
Centralna Komisja Egzaminacyjna podała wyniki tegorocznego egzaminu gimnazjalnego. W Radomiu i regionie uczniowie wypadli poniżej średniej mazowieckiej.

W Radomiu do egzaminu kończącego edukację w szkołach gimnazjalnych podeszło  ponad 2 tys. uczniów, w regionie radomskim 1 575.  Natomiast w całym województwie mazowieckim ponad 49 tys.

Przypomnijmy, uczniowie ostatnich klas gimnazjalnych w kwietniu napisali egzaminy z wiedzy, którą zdobyli podczas trzech lat nauki.  Uczniowie, którzy z przyczyn losowych nie przystąpili do egzaminu w przewidzianym terminie, pisali go w dniach 1- 3 czerwca.

Egzamin składał się z trzech części. W pierwszej – humanistycznej – gimnazjaliści rozwiązywali zadania z historii i wiedzy o społeczeństwie oraz języka polskiego (w dwóch odrębnych arkuszach), w części drugiej, tzw. matematyczno-przyrodniczej – zadania z przedmiotów przyrodniczych: biologii, chemii, geografii, fizyki oraz z matematyki  (także w dwóch odrębnych arkuszach). Natomiast w trzeciej części uczniowie rozwiązywali zadania z wybranego języka obcego  nowożytnego na poziomie podstawowym albo na poziomie podstawowym i rozszerzonym.

Mocne strony

Jak możemy przeczytać na stronie OKE, wyniki tegorocznego egzaminu pokazują, że uczniowie bardzo dobrze poradzili sobie m.in. z zadaniem z języka polskiego, które sprawdzało umiejętności analizy i interpretacji tekstu kultury. Większość gimnazjalistów nie przysporzyło również problemów zadanie z historii sprawdzające umiejętność wyszukiwania i porównywania informacji pozyskiwanych  informacji. Natomiast z matematyki uczniowie wykazali się umiejętnością odczytywania i wykorzystywania informacji z tekstu i rysunku. W przypadku egzaminu z języka angielskiego na poziomie podstawowym uczniowie uzyskali najwyższe wyniki za zadania sprawdzające znajomość funkcji językowych. Natomiast zdający język angielski na poziomie rozszerzonym najlepiej poradzili sobie z zadaniami sprawdzającymi rozumienie tekstów pisanych.

Z czym sobie nie radzimy?


Egzamin wskazał też umiejętności, które gimnazjaliści opanowali słabiej. W części humanistycznej trudność sprawiły uczniom m.in zadania sprawdzające funkcjonalne wykorzystanie wiadomości z zakresu świadomości językowej. Z matematyki najtrudniejsze było zadanie wymagające oceny prawdziwości przybliżeń dwóch pierwiastków na podstawie podanej informacji. We wszystkich językach obcych, tak na poziomie podstawowym, jak i rozszerzonym, największą trudność sprawiło zdającym poprawne stosowanie środków językowych. W przypadku egzaminu z języków: angielskiego, niemieckiego i rosyjskiego na poziomie rozszerzonym dość dużo trudności przysporzyło zdającym zadanie sprawdzające umiejętność tworzenia wypowiedzi pisemnej.

Niżej od średniej mazowieckiej

Jak pokazują tegoroczne wyniki uczniowie z Radomia i regionu na tle całego województwa wypadli słabo.  W części humanistycznej z języka polskiego średnia mazowiecka wyniosła 65 proc., a w Radomiu 63,2 proc. Z historii i wiedzy o społeczeństwie wynik na Mazowszu to 66 proc., u nas 63,5 proc. Część matematyczna wyniosła 51 proc., a w Radomiu 48,4  proc. Natomiast z przedmiotów przyrodniczych wyniki te ukształtowały się na poziomie 52 proc, u nas 49,8 proc. Egzamin z języka angielskiego z części podstawowej w województwie wypadł na poziomie 70 proc, w Radomiu na 66, 2 proc., a  język angielski na poziomie rozszerzonym - 51 procent, a w naszym mieście 43,6 proc.

Lepiej od regionu


Mimo i tak niezadowalających wyników w naszym mieście, region radomski wypadł jeszcze gorzej. Oto średnie wyniki dla całego regionu:  język polski – 60,9 proc., historia i WOS – 66 proc., matematyka – 45,7 proc., przedmioty przyrodnicze – 47 proc., język angielski podstawowy – 58,9 proc, język angielski rozszerzony 36,1 proc.

Jak widać po tegorocznych wynikach uczniowie nadal zdecydowanie lepiej sobie radzą z przedmiotami humanistycznymi niż z matematyką czy przedmiotami przyrodniczymi. Problem także pojawia się z językiem angielskim na poziomie rozszerzonym, który pozostaje na niskim poziomie.


PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

#WieszPierwszy

Najnowsze wiadomości

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Najczęściej czytane

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Polecamy