Jedno okienko, minimum formalności i znikomy czas jaki poświęciliśmy w urzędzie do załatwienia naszych spraw, to niestety nadal iluzja. Wbrew obietnicą polityków od prawa do lewa, że wszystko załatwimy w jednym miejscu, nadal pozostaje w sferze planów. Poniżej przedstawiamy wydziały biur, wraz ze szczegółowym opisem trzech wydziałów, które są najczęściej odwiedzane przez mieszkańców Radomia, tak aby urzędnicza dżungla chodź w niewielkim stopniu była przejrzysta.
Biuro Obsługi Mieszkańca
ul. Kilińskiego 30 pok. 19
kierownik Marcin Sekuła
tel. (48) 36 20 181
tel. (48) 36 20 182
tel. (48) 36 20 417
W biurze otrzymają państwo informacje dotyczące funkcjonowania samego urzędu i uchwał jakie są w nim podejmowane, biuro przyjmuje skargi i interwencje jak również opinie i koncepcje mieszkańców dotyczących funkcjonowania urzędu. Biuro obsługi mieszkańca udostępnia materiały związane z promocją Miasta i Urzędu.
Urząd Stanu Cywilnego
kierownik Danuta Barwicka
ul. Moniuszki 9
pok.103, tel. (48) 36 220 39
Referat Urodzeń
pok. 106, tel. (48) 36 20 524
Urząd Stanu Cywilnego dokonuje rejestracji dotyczących stanu cywilnego (urodzeń, małżeństw, zgonów) poza tym osoby które za granicami Rzeczypospolitej Polskiej weszły w związek małżeński otrzymują wpisanie do polskich ksiąg stanu cywilnego. Biuro przyjmuje oświadczenia dotyczące wstąpienia w związek małżeński, uznanie dziecka, nadania dziecku nazwiska ojca, zmiana imienia dziecka jak również biuro umożliwia powrót do poprzedniego nazwiska po rozwiązaniu związku małżeńskiego ponadto urząd wydaje decyzje administracyjne w zakresie zmiany imion i nazwisk oraz ustalenia brzmienia lub pisowni imienia albo nazwisko. Wydział biura przyjmuje i nadaje mocy prawnej ustnym oświadczeniom ostatniej woli spadkobiercy.
Miejski Rzecznik Konsumenta
Włodzimierz Zieleziński
ul. Reja 5
tel. (48) 36 20 909, (48) 36 20 910
Miejski Rzecznik Konsumenta spełnia rolę oskarżyciela publicznego w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania. Rzecznik ma prawo również występować w trybie przepisów Kodeksu postępowania w sprawach dotyczących wykroczenia o ukaranie grzywną przedsiębiorcy naruszającemu obowiązek udzielania rzecznikowi konsumentów wyjaśnień i informacji. Zakres działań Miejskiego Rzecznika Konsumentów jest dość szeroki przede wszystkim zapewnia konsumentom bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i pomocy prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów. Występuje do prezesa UOKiK z wnioskiem o wszczęcie postępowania antymonopolowego odnośnie podejrzenia o naruszeniu przepisów ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów.
Wydziały biura urzędu miasta w Radomiu
Biuro Administracyjno- Gospodarcze
Kierownik Barbara Ważyńska
Ul. Kilińskiego 30
pok. 106, tel. (48) 36 20 733, pok. 103, 105, 107, 110 tel. (48) 36 20 632, tel. (48) 36 20 678,
Do zadań biura należy:
nadzór nad konserwacją systemu przeciwpożarowego, systemów alarmowych i urządzeń dźwigowych oraz prowadzenie spraw socjalnych w urzędzie.
E-mail: bag@umradom.pl
Biuro Działalności Gospodarczej i Zezwoleń
kierownik Ewa Ćwiek
ul. Kilińskiego 30
pok. 218, tel. (48) 36 20 625,
tel. (48) 36 20 503
Do zadań biura należy: ewidencja działalności gospodarczej osób fizycznych, udzielanie informacji o zarejestrowanych przedsiębiorcach, informacje dla przedsiębiorców prowadzących działalności gospodarcze jak i tych którzy ową działalność chcą otworzyć. Biuro Kontroli i Rewizji
kierownik Anna Ławida
ul. Żeromskiego 53
pok. 192, tel. (48) 362 07 32
Do zadań biura należy:
kontrola wewnętrzna, bada skargi i wnioski które wpływają do urzędu jak również przygotowanie zawiadomień do regionalnej Izby Obrachunkowej o naruszeniu finansów publicznych.
Biuro Nadzoru Właścicielskiego
ul. Żeromskiego 53
pok. 148, tel. (48) 36 20 391
Do zadań biura należy:
nadzór nad bezpieczeństwem energetycznym miasta monitorowanie bezpieczeństwa energetycznego w zaopatrzenie mieszkańców w ciepło, wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków oraz utrzymanie kanalizacji deszczowej i ściekowej.
Biuro Obsługi Inwestora
kierownik Rafał Grzeszczyk
ul. Kilińskiego 30
pok. 118, tel. (48) 36 20 332
tel. (48) 36 20 500
Do zadań biura należy:
poszukiwanie i obsługa inwestorów krajowych i zagranicznych. Kształtowanie wizerunku marki Radomia w kraju i za granicą jak również współpraca z innymi miastami.
Referat Ewidencji Ludności
Kierownik - II klatka parter pok.1
tel. (48) 36 20 847
Do zadań wydziału należy:
rejestracja pojazdów wydaniem kart pojazdów wpisaniem do dowodu rejestracyjnego terminu badania technicznego, skierowaniami pojazdów na badania techniczne,wpisywanie zastrzeżeń w dowodach rejestracyjnych i pozwoleniach czasowych, szczególnych warunków określonych przepisami Spraw Obywatelskich.
Wydział Geodezji
ul. Jana Kilińskiego 30 26-600 Radom
e-mail: geodezja@umradom.pl; fax (48) 36-20-621
Do zadań wydziału należy: wprowadzanie ewidencji miejscowości ulic i adresów jak i ewidencja gruntów oraz sieci uzbrojenia terenu
Wydział Kultury
dyrektor Krystyna Joanna Szymańska ul. Żeromskiego 53
pok. 189, tel. (48) 362 09 03
e-mail: kultura@umradom.pl
Do zadań wydziału należy: nadzór nad wszelkimi imprezami kulturalnymi jakie mają miejsce w Radomiu oraz utrzymywanie stałej współpracy z nimi.
Wydział Edukacji, Sportu i Turystyki
dyrektor Leszek Pożyczka
ul. Żeromskiego 53
pok. 268, tel. (48) 362 08 41 e-mail: edukacja@umradom.pl
Referat Planowania i Organizacji
pok. 275, tel. (48) 36 20 453
Referat Sportu i Turystyki
pok. 265, tel. (48) 36 20 892
Referat ds. Stypendiów i Informacji Oświatowej
pok. 279, tel. (48) 36 20 364
prowadzenie postępowań w zakresie zakładania, przekształcania oraz likwidacji szkół i placówek oświatowych, zatwierdzanie arkuszy organizacyjnych szkół i placówek oświatowych, nadzorowanie działalności podległych szkół i placówek oświatowych w zakresie zgodności organizacji ich pracy z zatwierdzonym arkuszem organizacji roku szkolnego.
Wydział Spraw Obywatelskich Dyrektor - Dorota Staszek
ul. Moniuszki 9 Sekretariat pok. 200, tel/fax: (48) 36 20 786
e mail: wso@umradom.pl
Referat Ewidencji Ludności
Kierownik - II klatka parter pok.1
tel. (48) 36 20 847
Referat Dowodów Osobistych
Kierownik - I klatka parter pok. 7
tel. (48) 36 20 787
Stanowisko ds stowarzyszeń
Załatwianie spraw dot. wydawania zezwoleń na imprezy masowe i zbiórki publiczne
II klatka II piętro pok. 200
tel. (48) 36 20 585
Załatwianie spraw dot. zgromadzeń
II klatka II piętro pok. 205
tel. (48) 36 20 846
Do zadań biura należy min. przyjmowanie wniosków o wydanie dowodu osobistego, dokonywanie wymiany dowodów osobistych, wydawanie dowodów osobistych, przyjmowanie zgłoszeń i wydawanie zaświadczeń o utraconych dowodach osobistych.
Wydział Architektury
dyrektor Grażyna Chmielewska- Jakubiak
ul. Kilińskiego 30
pok. 224, tel. (48) 362 02 30, e-mail: architektura@umradom.pl
Referat Architektury i Urbanistyki „Południe”
pok. 222, tel. (48) 36 20 805
Referat Architektury i Urbanistyki „Północ”
pok. 222, tel. (48) 36 20 805
wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach o zezwolenia na budowę i prowadzenie ich rejestru.