Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

Rusz się!

Rower to przede wszystkim mobilność, przez godzinę możesz przejechać nawet 20 km. Na rowerze na pewno nie będziesz się nudził trasy wybierasz sam i tak raz możesz pojeździć po lesie innym razem wybrać trudniejszy teren. Oprócz poprawy kondycji i wydolności organizmu wzmocnisz mięśnie łydek, ud, brzucha, przedramion i grzbietu. Rower zalecają lekarze pacjentom, którzy mają żylaki i tym, którzy wracają do zdrowia. Od roweru odpoczywasz tylko gdy spadnie śnieg więc nie długo. Niżej przedstawiamy siedem tras, które w pełni oddają wszystkie zalety jazdy na rowerze.

Szlaki rowerowe wokół Radomia
Trasa 1: Radom- Jedlnia Letnisko Przebieg: Radom- Natolin- Rajec Szlachecki- Rajec poduchowny- Wrzosowa- Jedlnia letnisko.
Długość trasy: 15km
Czas przejazdu: 1-2 godz.

Wycieczkę zaczynamy przed bramą lotniska , od razu skręcamy w lewo i jedziemy wzdłuż ogrodzenia ulicą Poranną. Po około 500 m ostry zakręt w prawo i znów cały czas prosto wzdłuż ogrodzenia lotniska, aż do kościoła. Przy kościele skręcamy w lewo i jedziemy 500 m do szkoły w Natolinie. Za szkołą skręcamy w lewo i jedziemy, aż do torów kolejowych Radom-Lublin. Mijamy tory i dojeżdżamy do skrzyżowania z drogą na Lublin. Przekraczamy ją i na pierwszym skrzyżowaniu skręcamy w prawo. Przejeżdżając przez wieś Rajec Szlachecki dojeżdżamy do wiaduktu nad torami. Jadąc wzdłuż wiaduktu ponownie dojeżdżamy do linii kolejowej Radom-Lublin. Przeprowadzamy rower na drugą stronę torów (gdy jest sucho jedziemy po ich północnej stronie, aż do przepustu pod torami ) i jedziemy szutrem do przystanku kolejowego Rajec Poduchowny. Następnie asfaltem cały czas prosto przez Groszowice (tu uwaga przy kościele znak stop i skrzyżowanie z drogą do Antonówki), aż do Wrzosowa. Gdy kończy się asfalt skręcamy w polna drogę w lewo i po około 1 km dojedzmy ponownie do linii kolejowej Radom- Lublin. Jadąc wzdłuż niej po 1 km dojedziemy do mostku na rzece Pacynce. Przejeżdżamy na jego drugą stronę, wspinamy się pod górkę jednocześnie zbliżając się do przejazdu kolejowego. Przekraczamy go, skręcamy w prawo i już jesteśmy w Jedlni- Letnisko na ulicy 1 Maja. Trasa liczy około 15 km czyli tyle samo co podróż ruchliwą i niebezpieczną drogą Radom- Antonówka- Siczki.

Trasa 2: Radom- Błotnica Przebieg: Radom- Wacyn- as Kapturski- Wola Gołembioska- Janiszew- Dąbrówka Nagórna- Dąbrwka- Dąbrówka podleśna- Kolonia piaski- Janowice- Żabia wola- Łępina- Kaszów- Gózd- Błotnica.
Długość trasy:28km
Czas przejazdu: 2-3godz

Z Radomia wyjeżdżamy drogą nr. E77 gdzie skręcamy w lewo kierując się do Woli Goryńskiej po lewej stronie widzimy Las Kapturki a po pewnym czasie z prawej strony ukazuje się nam piękny widok na horyzoncie Puszczy Kozienickiej. W Koloni Piaski mijając skrzyżowanie jedziemy prosto aby po chwili przejechać mostem który dalej poprowadzi nas prosto do drugiego aby zaraz za nim skręcić w lewo by kontynuować jazdę wzdłuż wału przeciwpowodziowego do Jankowic. Wracając do głównej drogi po lewej stronie widzimy rozległe widoki na dolinę Radomierzy dojeżdżamy do tablicy Woli aby tam skręcić w lewo kierując się do Błotnicy którą zwiastują wieże Kościoła. Po drodze mijamy wiele sklepów otwartych cały dzień.

Trasa 3:Radom- Orońsko Przebieg:Radom- Bardzice- Dąbrówka- Kowala- Rada Wielka- Włoska Rawenda- Orońsko.
Długość trasy:27km.
Czas przejazdu:2godz

Wycieczkę zaczynamy w Radomiu. Jedziemy w kierunku Bardzic po drodze mijamy fabrykę broni Kościół św. Alberta i sanktuarium Matki Bożej Fatimskie. W Bardzicach przekraczamy drewnianą bramę, świątynia otoczona kapliczkami. Wyjeżdżamy z kościoła kierując się na południe mijając skrzyżowanie dojeżdżamy do znaku informującym nas o końcu wsi aby zaraz za nim skręcić w prawo i prostą drogą dojechać do Dąbrówki. Jedziemy skrajem lasu aby po chwili do niego wjechać. Za lasem piaszczysta droga i skrzyżowanie które przecinamy i udajemy się w kierunku Rudy Wielkiej, po drodze mijamy staw który jest idealnym miejscem do odpoczynku i Kościół przekraczamy przejazd kolejowy aby po kilku metrach zobaczyć dwa pasma gór Świętokrzyskich Jeszcze dalej w prawo góry zasłania niedaleki las, kryjący miejsce o znaczeniu wyjątkowym dla dziejów cywilizacji na ziemiach polskich. To Wyrzuty - wydma, na której znaleziono krzemienne narzędzia liczące sobie ćwierć miliona lat. Krzemienie - takie jak pod Bukowcem - wydobywano w pobliżu. Wracamy jednak do głównej drogi aby za kapliczką odnalzdz ścieżkę prowadzącą w prawo na wydmę Schodzimy z wydmy do drogi. Jadąc dalej prosto po trzech kilometrach staniemy na skrzyżowaniu w Orońsku.

Trasa 4: Radom- Jedlińsk Przebieg: Radom- Brzustówka- Stara Wola Gołębiowska- Nowa Wola Gołębiowska- Lesiów- Kolonia Lesiów- Wojciechów- Jastrzębia- Bartodzieje- Lisów- Jedlińsk.
Długość trasy: 25km.
Czas przejazdu: 2-3godz.

Szlak biegnie przez północne okolice Radomia. Rozpoczynamy przy placu Konstytucji, stąd jedziemy ulicami Radomia w stronę Brzustówki i dalej prostą drogą aż do Jastrzębi gdzie na jej początku znajduje się jezioro dobre miejsce na piknik i odpoczynek. W Jastrzębi n skrzyżowaniu skręcamy w lewo kierując się drogą na Bartodzieje po drodze przejeżdżamy mostem przez Radomkę dojeżdżamy do skrzyżowania na którym skręcamy w lewo drogą do wsi Lisów po drodze mamy piękny widok na dolinę Radomieży. Jedziemy prosto krętymi drogami dojeżdżamy do kościoła ukrytego wśród kasztanowców po chwili dojedziemy do Jedlińska kończąc trasę na rynku.

Trasa 5: Radom- Muzeum wsi Radomskiej Przebieg:Radom ul. Żeromskiego- ul. Wałowa- ul. Staromiejska- ul. Św Wacława- ul. Bagienna- ul. Sucha- ul. Nadrzędna- ul. Szydłowiecka- Muzeum Wsi Radomskiej.
Długość trasy: 10km.
Czas przejazdu: ok. 1godz

Wycieczka biegnie doliną Mleczną zaczynamy z placu Konstytucji kierując się w dół do ulicy Wałowej i dalej ulicami Radomia do ulicy Szydłowskiej. Po drodze mijamy liczne atrakcje wykopaliska archeologiczne, z odsłoniętą dolną partią jednej z bastei murów obronnych. Odcinek murów w pełnej wysokości zachował się na tyłach Kolegium Pijarów, obecnego muzeum. Widzimy tam basteję i pozostałości Bramy Iłżeckiej czyli Krakowskiej. Jedziemy do końca ulicy Wałowej: przecinamy ulicę Limanowskiego i skręcamy w lewo w ulicę Staromiejską, obszar pierwszego miasta średniowiecznego, które prawa miejskie otrzymało w II połowie wieku XIII - prawdopodobnie od Bolesława Wstydliwego, księcia krakowsko- sandomierskiego. Stare Miasto zaczęło tracić znaczenie, kiedy w połowie wieku XIV wieku Kazimierz Wielki założył Nowy Radom. W XIX wieku stało się przemysłowym przedmieściem - stąd zachowane tu zabytki tego rodzaju architektury. 10 km bo tyle przejechaliśmy wierzdżamy w bramę muzeum, trasa jest krótka i łatwa idealna na niedzielne rodzinne wycieczki.

Trasa 6: Radom- Orońsko Przebieg: Radom- Kosów Większy- Kowala Kolonia- Dąbrówka Zabłotnia- Orońsko
Długość trasy:22km
Czas przejazdu:2-3godz.

Wycieczkę zaczynamy na placu Konstytucji i dalej do ulicy Piłsudskiego na końcu której Podziwiamy znakomite założenie urbanistyczne: perspektywę zamyka bryła Kościoła Garnizonowego. Mało które miasto w Polsce ma taki widok. Dalej ulicami Radomia kierujemy się w kierunku Kosowa Większego i dalej aż do Kowali mijamy skrzyżowanie w Kowali, przy którym mapa okolicy i pomnik ze śmigłem samolotowym, upamiętniający wyczyn Żwirki i Wigury. Stąd do kościoła jeszcze czterysta metrów do przodu - i ponad dwadzieścia do góry. Dwustuletni kościół świętego Wojciecha, otoczony murem, skrywa się w cieniu starych drzew. Rozciągają się stąd znakomite widoki ku północy i ku wschodowi. W innych kierunkach jest las. Za kościołem cmentarz ze starymi pomnikami, oczywiście z piaskowca szydłowieckiego. Naprzeciwko kościoła, po drugiej stronie drogi stoi kapliczka Matki Bożej. Po jej lewej stronie, dokładnie na wprost wejścia do kościoła, zaczyna się droga gruntowa. Ruszamy nią i mijając wieżę przekaźnikową wjeżdżamy w las. Po chwili staje przed nami kilkumetrowej wysokości spłaszczony kopiec, otoczony rowem oraz wałem. W średniowieczu był to gród obronny. Przejechaliśmy już 15 kilometrów. Droga omija grodzisko po prawej stronie i prowadzi nas lasem przez jakieś trzysta metrów. Tu las się kończy, droga odbija w prawo, w kierunku widocznych za drzewami dużych budynków. Natomiast przed nami wielkie zagłębienie terenu - wyrobisko kopalni piasku. Będziemy jechać dalej drogą, ale przedtem robimy krótki skok w bok. Podążamy w lewo ścieżką biegnącą ponad krawędzią wyrobiska. Po wejściu w las dróżka rozwidla się. Trzymamy się krawędzi skarpy. Po chwili ścieżka się kończy - ponad skałką w kształcie wystającej ze zbocza ambony. Jesteśmy na ambonie - zatem żeby ją zobaczyć, musimy zejść kilka metrów po piaszczystej skarpie. Warto: powierzchnia skały jest ciekawie urzeźbiona. Wracamy do drogi i podążamy nią w dół. Za płotem po lewej stronie wystawa starych i nowych autobusów tudzież innego sprzętu jeżdżącego. Docieramy do asfaltowej drogi i skręcamy w lewo. Po dwustu metrach opuszczamy asfalt skręcając znowu w lewo - przy tabliczce z dwoma mieczami i napisem „500 m”. Jedziemy przez las szerokim duktem, miejscami nieco piaszczystym. Droga przecina wzgórze wykopem - po obu stronach wysokie skarpy. Wkrótce las się kończy i osiągamy pomnik upamiętniający bitwę stoczoną w roku 1863. Powstańcy zdobyli wtedy Kowalę, jednak Moskale zdążyli ją spalić. Dalej do Orońska już cały czas prosto.

Trasa 7: Radom- Kozienice- Radom Przebieg:Radom- Wielogóra- Wsola- Jedlińsk-Piaseczno- Lisów- Bartodzieje- Olszowa- Wsola Goryńska- Goryń- Mąkosy- Stoki- Zadobrze- Kieszek- Śiczki- Antoniówka- Kozienicka-Radom
Długość trasy: ok. 45km.
Czas przejazdu: ok. 4-5 godz.

Trasa ma kształt pętli rozpoczyna i kończy się w Radomiu.Ze starego rynku wyjeżdzamy ulicami Radomia kierując się na północ do drogi S7 w stronę Jedlińska. Ma ona dobrą nawierzchnię i jest płaska ale problemem może być spory ruch samochodowy. Po ok. 10 km. Wjeżdzamy do zapowiadanego Jedlińska tu zaczyna się droga o mniejszym nasileni ruchu samochodowego którego z każdym kilometrem jest coraz mniej z Jedlińska jedziemy krętą drogą w kierunku Bartodziej po drodze mijając Piaseczno, Lisów w Bartodziejach na skrzyżowaniu skręcamy w lewo w kierunku Woli Gorynskiej po drodze jest wzniesienie na którym możemy podziwiać dolinę Radomierzy a w oddali na horyzoncie widzimy Puszczę Kozienicką. W Goryniu dojeżdzamy do następnego skrzyżowania skręcamy w prawo w kierunku mostu który pokonujemy aby po ok. 1 km. Dojechać do następnego skrzyżowania Goryń- Mąkosy przecinamy skrzyżowanie i dalej wsią Goryń dojeżdżamy na skraj lasu wieżdzamy do niego kierując się w prawo tu zaczyna się piaszczysta droga biegnąca przez Puszczę Kozienicką która doprowadzi nas po ok. 3 km. Na drugi jej koniec wprost do parkingu leśnego we wsi Stoki to idealne miejsce na odpoczynek. W dalszą drogę ruszamy już nawierzchnią asfaltową na południe skrajem lasu poprzez wsie Zadobrze i Kieszek dojeżdżamy do Siczek które są idealnym miejscem na odpoczynek dalej drogą przez Antoniówkę wracamy do Radomia

Stojaki rowerowe w Radomiu

Centrum doskonalenia nauczycieli ul. Kościuszki

ul. Mała

MOSiR ul. Krasickiego

PG 6 ul. Sadkowska

Informacja turystyczna ul. Traugutta

ZSO ,ul. Kilińskiego

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+

PSP4, ul. Wyścigowa

ul. Żeromskiego

Żabka ul. Żeromskiego

Orange ul. Żeromskiego

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Politechnika Radomska ul. Malczewskiego

Biblioteka Politechniki Radomskiej ul. Chrobrego

Feniks al. Grzecznarowskiego

Pivovarnia ul. Moniuszki

I LO. im. Mikołaja ul. Traugutta

ul. Żeromskiego

Rossmann, ul. Żeromskiego

źródło: bractwo rowerowe

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

#WieszPierwszy

Najnowsze wiadomości

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Najczęściej czytane

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K